hoeveel slaapkamers hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

We hebben een ruim huis met 4 slaapkamers en eventueel op zolder nog 2. De vorige bewoners hadden van 2 grote slaapkamers 1 hele grote gemaakt pfff konden wel 4 2persoonsbedden in staan. Deze hebben we weer in oorspronkelijke staat gebracht.

2. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    wij hadden 3 slaapkamers en nu met de beeb op komst en dat er al 1 kamer werd gedeeld zijn wij gaan verbouwen.
    beneden is er nu een slaapkamer en beeb slaapt eerst bij ons. en boven word over 3 week van 1 grote 2 kleine kamertjes gemaakt. kortom 5 slaapkamers straks. maar dan heeft iedereen hier ook een eigen kamer

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben een simpel flatje maar die is toch aardig ruim voor een flat. Geen idee hoeveel vierkante meter, daar houd ik me niet mee bezig, is meer vriend zn ding :D. Hebben iig 3 redelijk ruime slaapkamers, redelijke woonkamer, ruime keuken, 2 hallen, douche en wc apart en zijn inprincipe ook beiden ruim genoeg. Dan hebben we nog een grote zolder en (bijna) over het hele huis loopt.
    Voorlopig zitten we hier wel wel goed, woning is groot genoeg voor 2 kindjes en ons zelf. We hebben wel verhuis plannen, maar dat gaat nog wel even duren, willen kopen als we hier weg gaan maar daar is nog geen haast mee :).

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    1e verdieping 3 slaapkamers en badkamer.
    1 grote slaapkamer (slapen wij) en 2 kleinere.
    Onze zolder is verdeeld in 2 ruimtes, de grootste ruimte 6x3 met schuindak wordt een slaapkamer en de kleinere ruimte 3x3 is voor de opslag en computer. Eventueel zou dat ook nog een slaapkamer kunnen worden en de opslag naar onze slaapkamer.

Dus 5 kamers, 4 slaapkamers

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    dat is ook niet wat ik zeg he... ik geef zelf mijn mening niet dat ze dat heeft gezegt ;)...

6. Meara

Meara Niet meer actief

5 slaapkamers waarvan een studie/werkkamer en een waskamer.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij wonen in een rijtjeshuis met totale woonopp. 135m2.
    We hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers en badkamer. We hadden 1 hele grote zolder, maar daar hebben we 2 slaapkamers + voorzolder van gemaakt en boven de kamers was nog genoeg ruimte voor een open zoldertje. Dat we gebruiken voor opslag.
    De cv-ketel hebben we weggewerkt in een kastenwand op de voorzolder en je hoort hem nauwelijks hierdoor. Wel hebben we er een brand/hittemelder en koolmondoxide-melder hangen voor het geval er iets mis mocht gaan bij de ketel.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben 3 slaapkamers, 1 grote en 2 middelgrote.
    De grote slaapkamer is van ons, 1 middelgrote is van mn zoontje en straks ook van de baby, en de andere kamer is een soort studeerkamer waar al onze boeken staan en een bureau enzo. Daar hangen we ook onze was op in de winter.
    En dan een vlizotrap naar een grote zolder, die we vanwege de vlizotrap alleen als opbergruimte gebruiken. Ik wil daar in de toekomst wel waslijnen ophangen om bijvoorbeeld beddegoed te kunnen drogen.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij hebben 3 slaapkamers en een ruime zolder die omgebouwd kan worden tot slaapkamer. Bij ons slapen de oudste 2 samen op een kamer en de baby op een eigen kamer. Als de baby straks ouder is gaan de middelste en de jongste samen op een kamer, of de oudste gaat naar de zolder.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    4.. 1 grote op zolder voor zoon, 1 grote voor zoon op 1e verdieping, 1 voor ons en 1 voor de 2 meisjes samen

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

5. 4 boven, 1 beneden.
    1 kleinere ( kattenkamer ) en 4 ruime kamers. En 2 badkamers :D 1 ruime boven en 1 ruime beneden.

Wij hebben een nieuwbouw 2 onder 1 kap woning. Waar de garage normaal zou zitten, hebben wij onze slaapkamer en een en suite badkamer met bad en douche. Daarachter nog een schuur, alleen van buiten uit toegankelijk.
    Boven 4 slaapkamers dus, en een ruime badkamer met alleen een douche. 2 slaapkamers voor beide jongens een katten kamer en een speelgoedkamer/logeer gebeuren.
    Geen vaste trap naar zolder, daar staat alles in de 'opslag' en rotzooi ( moeten echt dat ding opruimen ;) ).
    Oppervlakte iets van 180 m² dacht ik.

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hier een opp van 95 m² woonkamer (excl keuken) 34 m² en we hebben 3 slaapkamers van

13. susy26

susy26 Niet meer actief

3 slaapkamers, maar op 1 kamer staan nu 2 kleerkasten, er zal wat weg moeten, omdat dat straks de kamer voor lorenzo word, en de 2e gaat naar lorenzo's kamertje. kan altijd ruimte bij, maarja, we moeten t er mee doen ,komt wel goed.hoe groter, hoe meer opruimen he haha

14. Linana

Linana Niet meer actief

Geen idee hoeveel m2 we hebben. We hebben 2 slaapkamers; 1 goed groot en 1 iets kleiner, maar beide goed genoeg voor de situatie.

Nadeel van onze eigen slaapkamer is dat deze vanaf de woonkamer bereikbaar is. Ook via de douche die weer via de hal bereikbaar is, maar de doorgang via de woonkamer is het meest ideaal en laat daar nou net een glazenwand tussen beide zitten. Moet nog ff bedenken wat ik daarmee ga doen....

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers en 1 badkamer. Op zolder hebben we 1 grote logeer/computer/speelkamer van gemaakt met een voorzolder. Eventueel zouden we er nog 2 kamers van kunnen maken.

16. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij hebben 2 slaapkamers, een grote en een kleintje.

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Volgens mij hebben wij zo'n 130m2 woonoppervlakte. Ongeveer 55m2 voor de begane grond en 1e verdieping, en de rest is woonzolder. 4 ruime slaapkamers (waarvan 1 op zolder, kwestie van goed verbouwen) en een aparte ruimte voor de was. Alles is ruim opgezet, we mogen echt niet klagen!

Maar als ik lees dat jij een huis met 5 slaapkamers en 55 m2 woonkamer oppervlak al klein vind voor 5 personen, dan denk ik dat het hard zoeken wordt hoor...tenzij je een heel flink budget hebt of in een uithoek van Nederland woont, maar hier in de omgeving is dat niet makkelijk te vinden!

18. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben een oud klein boerderijtje, geen idee wat de oppervlakte is eigenlijk. boven hebben we 3 slaapkamers, maar wel meteen schuindak vanaf de vloer, dus veel kan je er niet mee. geen hoge kasten geen hoogslaper of dergelijk helaaas

19. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Wij hebben 4 slaapkamers en 1 logeerkamer.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind dit juist heel groot!
    Wij zitten vergelijkbaar met nu 3 kids en straks nog hopelijk ooit eentje erbij....
    Onze woonkamer is 32m2, we hebben een aparte keuken en boven naast de ouderslaapkamer (ongeveer 18 m2) nog twee slaapkamers van 9m2 en een kamertje van 6m2, waar Thirza nu nog slaapt. We hebben een zolder, maar nog geen dakkapellen en die is nu verdeeld in een washok met CV, een rommelhokje en een grote zolderruimte.
    Wij willen op zolder nog 2 kamers bouwen in de toekomst, met dakkapel, voor de kids van mijn man. Dat worden dan kamers van 3 bij 4 denk ik, wat ik persoonlijk ruim zat vind. Met een hoogslaper erin of een halfhoogslaper creeer je op hele makkelijke manieren een hoop ruimte en hebben ze plek zat om te spelen nog.
    Voorlopig gaat dat nog niet lukken, dus als we er nog eentje bij mogen krijgen, gaan de kids van mijn man weer samen op een kamer, en krijgen ze een speelhoek op zolder. Thirza gaat dan verhuizen naar de kamer van m'n stiefdochter en dan komt haar kamertje weer vrij voor een baby.

Deel Deze Pagina