Hoi Op zich vind ik mijn werk nog wel heel leuk, maar niet meer bij mijn werkgever.. helaas. Ik werk in de kinderopvang bij een kdv wat door 3 a 4 mensen is opgezet. Het loopt voor geen meter die organisatie. Ze zijn bezig met HKZ een soort keurmerk en nu moet ik zeggen dat het beter word maar al die regeltjes.. pff.. Maar goed, nu krijgen we alweer verplichte cursussen in onze maag gesplitst. Natuurlijk ben ik voor curussen hoor kindveiligheid voorop maar 4 a 5 in een jaar vind ik wel veel en ook nog als je een hele dag gewerkt hebt.. en dan woon ik daar niet naast de deur.. Nu werk ik op dinsdag van 8:30 tot 18:00 de cursus begint 18:45, ik neem mijn kinderen mee naar de opvang (betaald) ze zitten op een andere groep en ik woon op 30 min afstand bij drukte 35 a 40 min. Niemand kan mijn kids ophalen en moet ze dus zelf naar huis bregen.. ja dan ben ik niet optijd bij de cursus en ik kreeg de mededeling dat ik moest zorgen dat ik optijd was.. (dat gedreig bah) en zelf maar even voor een oplossing moet zorgen.. Jakkiebah dan ben ik het ineens weer zo zat om daar te werken. werk er nu 5 jaar heb vast contract, dus ga ook niet zo 1,2,3 weg.. Iemand tips?? haha Ik wil best heel iets anders gaan doen, maar heb spw-3 kinderopvang diploma en Helpende Welzijn Iemand enig idee wat je in die branche kan gaan doen>? en daar komt nog bij dat de banenmarkt nu niet zo denderend is.. Nou ik moest het even kwijt bedankt! Groetjes, Danielle
vervelend!! Ik kan je vertellen dat het zo goed als onmogelijk is om in de kinderopvang nu iets te vinden, das echt geluk hebben. Kun je het niet even hebben over de cursustijden, dat jij op die dagen een vroege draait om de kindjes naar huis te kunnen brengen, of kunnen ze door opa en oma opgehaald worden?? Ik herken het wel hoor, die drukte, administratie en cursussen. Ik vond mijn werkgever de leukste die ik ooit heb gehad, maar om klanten te houden moet je toch flink investeren. Mij brak het op een gegeven moment helemaal op. Ook overdag op de groep had ik het idee weinig echt met de kinderen bezig te zijn. Omdat mijn man op dat moment ook meer taken op zn werk kreeg heb ik besloten om te stoppen. Ik ben wel als gastouder aan de slag gegaan. Maar ja, dat staat nu weer even stil, nu we gaan verhuizen.
Tip? ja, tanden op elkaar en dankbaar zijn dat je idd werk hebt. Volgens Rutte zal de werkloosheid dit jaar stijgen naar rond de 100 000 Ikzelf ben ook vanaf 1 aug a.s. werkloos (heb onlangs mijn beeindigingscontract moeten tekenen) Ik ga in april weer solliciteren (eerst even bevallen en van mijn verlof genieten) en vervolens zoek ik werk als verzorgende of evt receptioniste of administratief (heb voor beide papieren) Maar lukt het nou niet, dan ben ik zo van, ga naar een uitzendbureau en neem maar alles aan wat ze hebben. Bevalt het dan niet, dan ben je maar alvast bezig en zoek je terwijl je werkt naar iets wat je wel leuk vind. Tot die tijd, heb hebt werk en inkomen en de leuke tijden zoek je op als je vrij bent
Maar lukt het nou niet, dan ben ik zo van, ga naar een uitzendbureau en neem maar alles aan wat ze hebben. mijn schoonzusje van 31 zit ook al maanden thuis, zij pakt ook werkelijk alles aan. maar zelfs bij uitzendbureau staat ze vaak voor dichte deur, zij schijnen niets te hebben, je kunt je al niet eens inschrijven omdat ze toch niets hebben.
dat klopt zonnetjes dat had mijn vriend 8 jaar geleden al toen wij hierheen verhuisd zijn. ze wilden hem niet eens inschrijven, want ze hadden toch niks was hun redenering. en hij wilde ALLES aannemen omdat uit zijn huidige branche weg wilde. en hun wilde hem alleen maar juist in dat hokje terug stoppen. ze wilde niet snappen dat hij iets anders wilde en om te kunnen verhuizen werkelijk alles aan zou nemen. alles paste niet in hun bbestand dus werd het niks en hij kon gaan.
Ze mogen idd cursussen verplichten ook al zijn deze wel of niet betaald... maar ze moeten toch wel een beetje rekening houden dat sommige dingen niet helemaal haalbaar zijn. Je zou kunnen overleggen of je iets eerder naar huis mag om je kinderen thuis te brengen om zo toch nog optijd te kunnen komen. Ja jij komt hun al tegemoed in je officiele vrije avond dan moeten hun ook een beetje meewerken zodat jij optijd bij de cursus kunt zijn.
Bedankt dames Ik weet dat ik dankbaar moet zijn dat ik werk heb.. maar als het niet leuk is dan breekt het wel op. Ook doe ik er gastouder opvang naast, maar t kindje wat ik nu heb stopt en er zijn weinig aanmeldingen dus t staat ff stil. M`n zusje is afgestudeerd als psygologe.. maar die kan ook niks vinden werkt nu bij de post als sorteerder.. hoezo werk onder je niveau doen maar idd alles aanpakken wat je kunt krijgen om maar iets te verdienen.. maar nu gaat de post daar ook weg.. dus zit ze straks weer zonder.. Ik kan idd eens moeite doen om te ruilen van diensten oid.. maar vind dat hun ook een beetje meegaand moeten zijn en niet zo vaak verplichte avonden of zaterdagen moeten organiseren.. soms ben ik zoveel weg dat ik m`n man en kids zo weinig zie terwijl ik maar 2 dagen werk! Sorry voor m`n geklaag ik weet dat ik in luxe posititie zit misschien maar baal er zo van..
daar ben ik in het verleden met een ex ook vaak tegenaan gelopen ze willen je dan alleen iets geven waar je ervaring of papieren van hebt.. en ik ben er zelf ook al vaker tegen aan gelopen inmiddels :S je capaciteiten zeggen dan weinig want ze geven je niet eens een kans mijn vriend riep ook heel hard alles aanpakken er is zat werk, zelfs de meest lullige baantjes die iemand die geen opleiding of ervaring heeft kan doen werd ik voor afgewezen.. vaak ben ik al te oud (over paar weken 28) zo simpel is het helaas niet heb nu volgende week een gesprek bij een uitzendbureau die over de telefoon wel over kwam of ze echt van aanpakken wist en me echt aan het werk wilde helpen, maar goed ook dat heb ik een keer eerder meegemaakt en vervolgens na beloftes geen gehoor meer gekregen en steeds afgescheept.. wel ontzettend balen TS dat je tegen die dingen oploopt kan me voorstellen dat je het niet leuk vind zo, is ook onmogelijk met die afstand en je kids naar huis brengen, een beetje begrip daarvoor zou wel prettig zijn... soms heb je niemand anders die het op kan lossen helaas.. ontzettend balen zeg! ik ben zelf ook erg benieuwd hoe dat heir uit gaat pakken als ik werk naast mijn shop heb, ivm opvang.. maar goed ik ga me er niet druk om maken tot ik daadwerkelijk wat heb gevonden, vaak zit ik vantevoren al helemaal in de stress om niks, haha...