die kleine hier heeft maanden slaaproblemen gehad. tot ie 6 maanden oud was. dus elke 30 min wakker en huilen, en dat de hele nacht. hij kon/wilde me niet loslaten en had het liefst dat ik de hele nacht aan zn bed stond na 2 maanden helemaal verrot te zijn geweest heb ik zo'n beetje alles geprobeert. op het laatst een warme kruik naast hem gelegt en een shirt van mij. ik weet nu nog steeds niet waardoor het kwam (sprong,tanden ??geen idee) maar goed het werkte door het warme weer ben ik natuurlijk gestopt met de kruik. maar dat shirt van mij lag er steeds in. ik propte hem naast het matras met alleen de 2 lange mouwen die uitstaken dat hij die kon beetpakken zeg maar maaar die kleine is ineens zo beweeglijk in zn bed geworden dat ik dat shirt gevaarlijk vind. hij trekt hem achter het matras vandaan tegenwoordig dus ben bang dat ie stikt. alleennnnn nu begint het dus weer, het huilen. geen shirt van mama = niet slapen. weet even niet hoe ik dit oplos..? iemand een idee. tis nu alweer een paar dagen feest hier
He Silly, Als het de geur aan het shirt is, zou je die kunnen vervangen voor iets anders met jouw geur? Een knuffel(doekje)? In ieder geval iets wat je zelf veilig vindt. Succes!
Dat zou ik ook doen een knuffeltje met jouw geur. en gewoon vast houden aan het avondritueel en je benadering en niet weer gaan veranderen. Gevoelig ventje heb jij toch. Liefs
Heb je nog meer dingen verandert? Bv heb je die knuffels er ook nog uitgehaald? Ik zou niet teveel tegelijkertijd gaan veranderen. Als je nl wel die knuffels eruit hebt gehaald en dan ook nog die shirt, is dat misschien teveel verandering ineens en gaat hij daarom huilen. Ik vind een knuffeldoekje met jouw geur eraan ook wel een goed idee als vervanging van het shirt.
ik heb inderdaad al zn knuffels eruit gehaald van de week, op 1 na dan. hij heeft altijd 1 bepaalde knuffel die tegen zn wang aan moet en daar wrijft ie met zn gezicht tegenaan. weet ook niet waarom hij dat is gaan doen maar had niet het idee dat ie naar die andere knuffels keek dus zag er geen probleem in. maar ben zo bang dat ie op een of andere manier door zn gedraai vast komt te zitten in dat shirt s'nachts en dan stikt ofzo.. eem knuffel met mn geur.. goed idee, alleen hoe los ik dat op. s'nachts zelf maar gaan slapen met zijn knuffels zodat mijn geur erop komt jaa hij is heel gevoelig.. dus dat word heel leuk, want we gaan over 2 weken verhuizen..hij slaapt al 7 maanden bij mij in de kamer, en dan heeft ie zn eigen kamer maar weet nog niet of ik hem gelijk alleen ga leggen. lastig lastig
als je hem gaat wennen in het nieuwe huis, zou je misschien als hij bijv een dutje in de wagen doet ( zegmaar wat)...even de wagen in zn eigen kamertje zetten...of je probeert alleen overdag daar eerst de dutjes... ja knuffeldoekje in je truitje ofzo...als je toch thuis bent...en anders zn hoelaken even om je kussen heen en dan mee slapen...
dat vind ik wel een goede! overdag in ons nieuwe huis in zn eigen kamertje slapen. dat doet ie overdag hier ook in zn eentje natuurlijk. niet dat dat zo super gaat zodra ik me maar omdraai begint ie al te piepen en loop ik weg gaat ie huilen. maar goed liever dit overdag als s'nachts ik heb nu vannacht maar een hydrofiele doek in mn bed gelegt. die doeken heeft ie nog onder zn hoofd voor spugen. en dat lijkt me toch minder gevaarlijk als een tshirt, toch? dit is best dun en er zitten geen mouwen enz. aan
klein en dun monddoekje in je BH dragen en dan met jouw geur er op in zijn hand geven?ik geloof niet in dat tshirt met mama geur etc het helpt(dus nooit gedaan) maar dat is hoe het handigst is met jonge baby. misschien heeft je baby gewoon honger? grote babies hebben dat probleem helaas totdat ze goed brood kunnen eten.dat lukte ons met 8 maanden oud ofzo toen at hij 3 boterhammen zo maar, dus kun je je voorstellen hoeveel honger hij had in die tijd daarvoor.
nee ik denk niet dat het honger is. hij krijgt genoeg te eten overdag. ik denk wel dat dat meegespeelt heeft toen ie 4-6 maanden was met de slaapproblemen. toen ik begon met bijvoeding ging hij ook ineens doorslapen en verviel de voeding van 4.00 en verschoof naar 6.00 nu: 4/5 melkvoedingen, 1 heel stuk fruit, anderhalve boterham, soepstengel/rijstewafel en avond eten (4 grote eetlepels) hij gaat ook vaak na het eten slapen dus kan dan geen honger hebben hij begint dan ook gelijk, en zo niet na 30 min alsnog. zodra ie dat shirt heeft gaat ie (meestaL) weer verder slapen. afgelopen nacht die hydrofiele doek gegeven en hij heeft weer tot 7.15 geslapen (op 2x na vor zn speen dan). ik ga vannacht weer proberen wat er gebeurt zonder doek of iets
Hoi Silly88, waarom zou je t vannacht weer zonder doek doen als t met doek goed ging? Dat lijkt mij niet zo gevaarlijk toch?
sowieso als ie zoveel draait is een slaapzak nu echt veiliger hoor! ( maar volgens mij heb je zn bedje al helemaal ontruimd ook enz heh!) ik zou ipv je shirt idd een spuuglapje doen..mij zoontje slaapt altijd met een knuffeldoekje, ongeveer zelfde grootte...werkt goed hoor...hij wilt het altijd bij inslaap valen tegen zn gezicht, en sochtends speelt ie er meestal mee! die hydro onder zn hoofd zou ik weg laten...gewoon een moltonhoeslaken is voldoende denk ik hoor!
als ik je foto zo zie,is het net steyn. die wil dus ook altijd iets tegen zijn gezicht aan hebben. het liefst nog over zijn gezicht heen. hier geef ik dus ook meestal een spuugdoekje of een hydroluier. eerst pakte hij zijn lakentje,maar nu wil hij niks meer over zijn beentjes hebben. krijg hem dus echt niet in een slaapzak.