ik weet het niet meer..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartjev, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    we worden er langzaamaan wanhopig van. wanneer wordt het nou eindelijk eens een keer leuk en genieten waar iedereen het over heeft?? ze is 6 weken oud, en ik ben best wat gewend aangezien ik zelf op een kinderdagverblijf werk, en ik zie dus ook dat dit niet is zoals het 'hoort'. telkens als ze weer begint te huilen begint het alweer te kriebelen en we ervaren het echt als stressvol, dit komt niet ten goede aan onze relatie, en het is niet goed voor Broertje, en zeker niet leuk voor baby zelf, die het vast wel zal voelen..
    ze krijgt nu 5x 150ml, dit drinkt ze redelijk goed op. ze slaapt nu ongeveer de nachten door. vaak gaat het 's ochtends wel goed, ze slaapt dan nog wel even, maar tegen de middag begint het. ze word onrustig, ze slaapt slecht in. en als ze eindelijk slaapt, slaapt ze maar heel kort voor ze weer wakker wordt. telkens even troosten en tut er weer in helpt vaak wel, maar voor heel korte duur. we laten haar soms ook max 10 min huilen, zo valt ze dan nog zelf in slaap, maar dit werkt ook lang niet altijd. we weten zeker dat ze moe is, want op de arm slaapt ze vaak wel in. dit duurt tot de laatste voeding. ik kan haar niet de hele dag bij me houden en ik vind ook dat dit niet moet hoeven, zeker met het oog op dat ze straks naar het kdv moet (januari). in je eentje met Broertje en Baby thuis zijn wordt dus ineens een hele zware taak terwijl het niet zo hoeft te zijn.
    we zijn dinsdag naar de fysio geweest, zij zag een wervel die niet goed zat, en heeft dit rechtgezet. hierbij huilde ze flink, maar de hele dag en dag er na was ze ineens een blije baby! ze lachte heel veel en het slapen ging super. langzaamaan werd het weer minder prettig. wij hebben donderdag weer een afspraak.
    ze zit onder de uitslag, al vanaf haar tweede week. het blijft bij haar gezichtje en nek, maar het wordt niet minder. de huisarts wil het nog 2 weken aankijken.

wij zitten een beetje met onze handen in het haar wat we nou anders kunnen doen, zodat het wel 'te doen' wordt, en ze een blije baby wordt. Hebben jullie nog tips of ideeen?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze is nog maar erg klein he. Kan het geen mamahonger zijn? Gewoon bij je houden in een draagdoek, ze slaapt dan wel en jij hebt je handen nog een beetje vrij.

Laten huilen werkt echt averechts, en het is ook helemaal niet goed voor haar. Ze maakt teveel stresshormonen aan.

Maak je geen zorgen over later of het kdv. Dat is een ander verhaal.

En over de uitslag: heeft ze veel krampjes? Drinkt ze onrustig? Maakt ze een klakkend geluid? Het kan wijzen op reflux of kma, maar zonder die verschijnselen begrijp ik eigenlijk niet wat het probleem is? Het lijkt mij een gezonde baby die de nacht al doorslaapt (wat echt heel wat is!) en af en toe een huiluurtje heeft. Gewoon bij je houden en eraan toegeven is het beste dat je kan doen. De eerste maanden zijn gewoon pittig, zorg voor goede afwisseling met je partner zodat jullie de zorg voor de baby en haar broertje om en om kunnen afwisselen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar veel babys slapen dan de nacht door omdat ze compleet oververmoeid zijn. Tja ik zou zeggen, of krampjes en dat het gewoon bij de leeftijd hoor of toch richting kma. Heeft ze trouwens babyacne of echt uitslag?

Als je de ha niet wilt afwachten kun je zelf een pak pepti proberen?

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind het helemaal niet zo gek dat een baby van 6 weken jong nog niet goed alleen kan zijn en alleen in slaap kan vallen. Ik vind juist dat ze het al heel erg goed doet. Zijn je verwachtingen niet gewoon te hoog? Waarom kan ze niet op je arm in slaap vallen als dat wel prima gaat?
    Vergeet niet dat ze 9 maanden lang in je buik heeft gezeten en altijd in slaap werd gewiegd door jou.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat dacht ik dus ook al.. kan zijn dat ze het mamagevoel nog wil hebben.
    Heb je evt een hangmatje in huis? Dat werkte hier ontzettend goed nl. Ons meisje was ook erg onrustig en huilerig in het begin, maar in het hangmatje werd ze wel rustig en sliep ze er zelfs in!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als ze bij jou wel gewoon tevreden is en ook goed slaapt, zou ik me er geen zorgen om maken. Het is heel normaal dat baby's de hele dag bij je willen zijn. Ze heeft tenslotte 9 maanden in je buik gezeten.
    Vaak gaat het rond 3 maanden beter en kun je ze steeds makkelijker wegleggen en lukt het slapen in eigen bedje overdag ook beter.

Wat betreft de uitslag, dat kan gewoon babyacné zijn. Mochten er ook nog andere klachten zijn kun je denken aan KMA. Mijn oudste had het ook in haar gezichtje en nek/hals. Maar die was op een gegeven moment alleen nog maar stil te krijgen aan de borst en dat deed ik zo'n beetje de hele dag. Maar zij spuugde ook veel en had veel krampjes. 's Nachts sliep ze ook goed.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als ze mamahonger heeft, heeft ze mamahonger; weet zij veel dat ze straks naar het kdv gaat etc, als ze bij je wil zijn, zou ik daar nu juist aan toe geven want op het kdv straks kan het niet.

Verder vind ik vooral de uitslag klinken als iets waar je mee naar de ha moet, misschien toch kma?

8. misa

misa Niet meer actief

#8 misa, 8 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2012
    Ik zou eens naar ene osteopaat gaan. Ik vind in een keer een nekwevel rechtzetten met veel gehuil, niet goed klinken. Wij moesten voor een scheve nekwervel wel 2 of 3 keer naar de osteopaat. Er werd niet zomaar ff rechtgezet of tegenin gegaan. Door bepaalde drukpunten, zou heel langzaam de boel op de plek moeten komen. Ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn!

Het kunnen natuurlijk krampjes zijn, dus ik zou het heel goed in de gaten houden. Ook voor krampjes kun je trouwens goed naar een osteopaat gaan!
    Mamahonger is zeker niet gek hoor! En ik ken je gevoel van: oohoo straks naar het kdv en dan?? Maar dat moet je echt loslaten. Want bij ons kwam dat moment ook terwijl het nog niet lekker liep. Dus daar kun je echt niet zoveel aan veranderen.

Ik werk ook op een kdv maar ik ervaar eigen kinderen als totaal anders. Veel mooier, veel gaver, maar ook veel pittiger en zwaarder..!

Het zeggen dat haar kindje het goed doet, vind ik heel raar. Ze is een moeder met moedergevoel.
    Dus als je blijft denken dat het niet goed zit: zo snel mogelijk naar de kinderarts. Een pak pepti of nutramigen kan je eventueel zelf kopen om te proberen.
    Veel succes, ik weet dat het heel zwaar kan zijn.. :(

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ze is pas 6 weken op de wereld en daarvoor 9 maanden veilig in je buik gezeten. Logisch dat ze graag bij je is en in jouw armen wel slaapt. Heel normaal en niet te vergelijken met de kinderen op het KDV. Die zijn "ouder" en in een andere omgeving.
    Daarbij komt dat je het gehuil van andere kinderen anders is. Er is 1 groot verschil: ze zijn niet van jouw.

Als mijn zoontje begint te huilen gaan mijn rugharen overeind staan, pas ik op de dochter van mijn vriendin kan ik er prima tegen. Geen probleem.

Geen zorgen maken over januari, komt goed.
    Mijn zoontje huilt veel, en erg ontevreden. Op het KDV delen ze deze mening, maar hij heeft daar veel meer afleiding als thuis.

Ik weet hoe zwaar het is, maar ze is pas 6weken. Maak het jezelf makkelijk.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Inderdaad, moedergevoel is echt nr 1. We kunnen we zeggen dat het normaal is maar denk dat ts heel goed aanvoelt of er wel of niet iets scheelt. Tegen mij zeiden ze ook altijd dat een baby veel huilt de eerste maanden, dat het normaal is, dat je rust en regelmaat moet toepassen, krampjes etc etc.

Achteraf bleek ze dus vreselijke kma te hebben

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik herken je gevoel, hier was de kleine overdag ook zeer onrustig en sliep amper, maar hier was dat helaas ook in de avond en nacht vaak het geval. Overdag vaak een aantal keer 3 kwartier en in de avond en nacht wel wat langer. Maar het komt vast allemaal goed.

Hier vond ik vooral de eerste 3 maanden zwaar, daarna ging het, mede door inbakeren (ivm ernstige onrust/vermoeden van lichte reflux), langzaam wat beter. Vanaf een maand of 4/5 ging het eigenlijk helemaal super en genoot ik echt van hem! Natuurlijk nog wel wat lastige periodes gehad (vooral de 8 mnd spong, weken lang ontevreden). Maar na die 8 mnd sprong geen "last" meer gehad, hooguit wat lastigere dagen!

Op het KDV ging het trouwens super, hij sliep daar eerst beter dan thuis. Inmiddels slaapt hij daar amper, maar is super tevreden. Ze snappen daar niet dat mijn manneke zo vrolijk, lief en tevreden is, zelfs met maar 1 uurtje slaap (de andere kindjes slapen 2 uurtjes of meer). Je kunt het dus absoluut niet vergelijken met thuis. En tegen die tijd is ze wat ouder en dan is de onrust en/of mamahonger waarschijnlijk ook een stuk minder.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik vind dat ze het al netjes doet voor een baby van 6 weken.
    Als je het als vervelend ervaard dat je niets kan doen, is een draagdoek misschien een optie.

Ik zou wat dat betreft wel willen ruilen van baby, want onze kleinem meid is nu 5 maanden en slaapt 's nachts niet door en zit ook de hele dag en avond op schoot, die krijgen we haar bed bijna niet in, maar bij haar komt dit ook door de reflux.

Als ze naar het kdv gaan komt het allemaal wel goed en hebben ze snel genoeg door dat ze daar niet meteen gepakt kunnen worden en dat ze daar niet d hele dag op de arm kunnen zitten.

kte ermee
    Ster

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoho... Ik heb nergens gezegd dat ze haar gevoel niet moet volgen oid. Ben expres niet in gegaan op het exceem e.d. omdat ik daar geen ervaring mee heb. Misschien had ik dat dan beter moeten schrijven.
    Het ging mij om t slapen en alleen liggen, dat dat echt niet slecht is voor zon ukje!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja ik weet niet, maar ik vind wel dat ze op die leeftijd toch wel zo nu en dan even in de middag kunnen slapen. Ik ken het hoor, hier jankte mijn dochter dus vanaf een uur of 12 tot ongeveer 23.00 uur in de avond.

15. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    eerlijk gezegd vind ik het nogal meevallen wat ik lees...
    Mijn zoontje slaapt nooit door, huilt heel veel, heeft Berg op zijn hoofd en uitslag in zn gezicht...en heeft ook een zus van bijna 3.
    hij is 7 weken. heeft heeeel veel krampjes.
    Het is normaal, ik hoor het in ieder bgeval vaak en mijn dochtertje had het ook en groeide er gewoon overheen.
    Maar zwaar is het zeeeekkkkkeeeerrrr...
    succes...

16. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    oja..en onze dochter sliep met 1 jaar pas voor het eerst door....

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Als TS het ervaart als niet te doen is dat zo. Ik vinde de opmerkingen dat het bij TS allemaal wel meevalt wel appart. Iedereen is anders ook waar de grens voor iedereen ligt is anders.

Ik ga er liever snachts een keer uit dan dat mn kind de hele dag wakker is/huilt en dan een lange nacht maakt..

Ts sterkte en hopelijk gaat het snel beter!

18. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Is een schommelstoel een optie? Ons zoontje was ook onrustig en wou het liefst op de arm slapen op die leeftijd.Wij hebben een schommelstoel aangeschaft en meneertje vond het heerlijk en viel zo in slaap.

19. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja, precies wat ik dacht!
    Nekwervels rechtzetten met veel pijn? Klinkt niet goed...
    Wij zijn naar een osteopaat geweest omdat onze jongste ook bleef krijsen en niet wilde liggen. 2 behandelingen waarbij er met zachte hand bepaalde plekken werden behandeld en losgemaakt. Geen centje pijn. Wel alsnog vrij snel hoor, maar het ging zeker niet gepaard met veel gehuil...

Ook zou ik eens een pak Pepti kopen en een paar dagen uitproberen.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Op het KDV kwamen de leidsters erachter dat hij het heerlijk vond om in zo'n elektrische schommelstoel te slapen. Aan mij toestemming gevraagd of ik dit goed vond: Tuurlijk als hij maar slaapt.

Ik heb altijd gezegd dat ik zo'n aftands ding nooit in huis wilden helpen, nou een week later had ik er ook 1. Meneer vond het heerlijk om in de schommelwieg te liggen.
    Nog steeds ligt hij er wel eens in te slapen.

Deel Deze Pagina