Baby hele tijd aan het 'persen' en verkouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke21, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro is 2 weken en sinds gister is hij eigenlijk bijna constant aan het 'persen', z'n gezicht trekt heel boos, hij doet heel onrustig met zn lichaampje en kreunt er bij.
    Het zouden krampjes kunnen zijn, maar z'n buikje voelt niet hard aan. Na of voor een voeding is het niet erger, het is gewoon de hele dag door!
    Ik geef hem voor de zekerheid wat homeopatische druppels, cinababy tegen krampjes en ik drink zelf veel venkelthee (geef BV).
    Wat kan ik nog meer voor hem doen?
    Hij heeft trouwens normale ontlasting, gewoon flinke volle luiers, mooie gele kleur met beetje klontjes maar dat heeft ie altijd al gehad.

Hij doet het zelfs tijdens z'n slaapjes en hij lijkt er af en toe helemaal een beetje uitgeput van, hij ademt dan ook heel snel.

Ook is hij wat 'verkouden' denk ik, ik heb eergister z'n neusje al wat leeggemaakt voorzichtig met een nat watje en gister leek het al een heel stuk beter, maar vandaag ademt hij weer wat 'zwaar' door z'n neusje. Is daar nog iets anders tegen te doen?

Het is allemaal niet erg genoeg om naar een huisarts ofzo te gaan lijkt me, want hij huilt niet en verder lijkt hij ook gewoon dezelfde tevreden baby. Ik vraag me alleen wel heel erg af wat er met hem is. O ja zijn temperatuur is ook normaal. Ja ik heb alles wel zo'n beetje gecheckt denk ik?

Het lijkt trouwens wel minder te zijn als hij echt bij ons ligt. Zou het ook zijn manier van huilen kunnen zijn ofzo? Want echt huilen doet hij bijna nooit.

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoi Janneke,

Het is iets wat je vaker ziet bij pasgeborenen. De darmpjes moeten zich nog verder ontwikkelen en dat levert bij veel baby's een hoop lucht en krampjes op. De één kan er goed tegen en de ander wordt een huilbaby tot ongeveer drie maanden oud. Dat laatste had ik met mijn oudste en dat was zeker geen pretje. Dus als je kleine mannetje het redt met alleen wat persen zonder te huilen dan doet hij het erg goed!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat persen zijn echt de krampjes. Tobe deed het ook de hele dag door. Bij ons was de oplossing voeden met de fles, maar het ligt voor iedere baby weer anders. Er kunnen namelijk 1001 oorzaken zijn voor de krampjes.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan heeft het ook heel erg gehad. Nu doet hij het eigenlijk niet meer. Nathan sliep in het begin ook nog op onze kamer maar wij deden geen oog dicht van al dat gekreun en hij sliep gewoon door ;)

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thije doet dit ook!
    Hij is idd ook verkouden en daarvoor sprayen we zoutoplossing en halen we de snotjes uit zn neusje met zo'n peertje.
    Volgens mij heeft het ook te maken met zn darmpjes.
    Een combinatie van factoren zeg maar.
    Hij krijgt trouwens ook BV en ik gebruik ook cinababy en venkelthee.

Succes ermee, het is altijd zo'n zielig gezicht he?

Deel Deze Pagina