Puisten ipv luieruitslag???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter heeft de laatste tijd veel luieruitslag gehad. Ik denk vanwege tanden. Echt vuurrood en de huid kapot (bloed).
    Dit is nu eigenlijk weer over. In plaats daarvan heeft ze nu behoorlijke puisten op haar billen (niet heel de billen, maar meer richting het gaatje zeg maar). Het zijn geen puisten in de zin dat er een kop op komt en dat er dan pus uitkomt, maar toch heeft het er van weg. Als ik ze in mn gezicht zou hebben zou ik gelijk aan de Clearasil gaan!... De rest van de billen zijn niet echt rood meer en ook zeker niet kapot.

Herkent iemand dit?
    Tips?

2. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het rode pukkeltjes zijn kan het een schimmel zijn. Daar kun je een zalfje voor halen bij apotheek of drogist en dan is het zo weg. Ik heb wel eerst even huisarts gebeld voor de zekerheid, maar niets bijzonders dus. Misschien van het kdv meegenomen.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit heeft onze zoon bij luieruitslag. Idd beetje puntige pukkeltjes/bultjes.
    Gaat hier over door te met multilind spray in te spuiten.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij rode bultjes denk ik zelf ook aan een schimmeltje. Je kan bij de drogist een tube miconazol kopen ( Bij de kruidvat te vinden bij de voetschimmeldingen, heet antischimmelzalf maar even de werkzame stoffen lezen;miconazol ) en dat 2x daags dun smeren, als het helpt is het een schimmel geweest.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zijn niet echt meer rode bultJES, maar meer niveau 'puist'.
    Miconazol heb ik nog wel in huis. Kan ik proberen. Al herken ik het niet als schimmel.
    Anders misschien die spray? Ik ken het niet. Gewoon drogist?

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het anders na het weekend voor de zekerheid bij de huisarts navragen.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als je haar billen een paar dagen extra hebt ingesmeerd kan het hier misschien door komen? Puisten in je gezicht kun je ook krijgen van (vette) smeersels op je gezicht, misschien werkt het hetzelfde bij de billen? Verder zijn billen natuurlijk niet zo schoon, dus bacteriën genoeg voor puisten lijkt me. Onze dochter heeft ook wel eens puistjes op haar billen gehad, meestal nadat ik een beetje "los"was gegaan met smeren bij heftige luieruitslag. Het zit ook altijd in de zone waar de uitslag het heftigst was- vaak een beetje richting haar liezen. Deze puistjes gaan bij ons meestal binnen een dag of 3 weer weg.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Die Multilind spray is volgens mij gewoon bij de drogist te koop. Is hier vervanging voor andere zalfjes bij uitslag.

9. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Wat gebruik je normaal voor zalf? Mijn zoontje had dit ook in de kraamweek de kraamverzorgende die had zwitsal op zijn billetjes gesmeerd en daar reageerde hij heftig op.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gebruik nu bepanthen. Eigenlijk altijd gedaan. Sudo werkt hier niet. Weleda ook niet.
    Bepanthen de laatste tijd wel in grote hoeveelheid gebruikt. Misschien idd te vet en daardoor puisten?
    Misschien weer eens sudo proberen. Dar droogt (bij mijn dochter althans) wat uit. Misschien dat de puisten dan meedrogen??

Deel Deze Pagina