Mijn mannetje krijgt morgen zijn prikken en ik weet niet of ik het wel wil eigenlijk. Hij heeft de prikken al 3 x gehad en dit zal dan de vierde keer worden. Maar er zijn in oktober een aantal kinderen overleden en ik vind het echt doodeng! Zal hij nu nog niet genoeg beschermd zijn? Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. Wat zouden jullie doen? Liefs Tumtummetje
Gewoon laten enten. Ik snap zeker je angst wel hoor, het is dat mijn jongens deze prik al hebben gehad anders had ik er ook wel even over na moeten denken. Er was een bepaald soort 'serie' nummer toch die niet goed waren, en die zijn er dus al lang uit gehaald. Daarbij zijn er natuurlijk ook alweer heel veel kindjes geent na oktober en verder zijn er gelukkig geen berichten meer geweest over andere kindjes waar het niet goed is gegaan. En over die bescherming durf ik niks te zeggen, het lijkt me dat ze niet voor niks 4x voor deze prikken moeten.
onze kleine meid heeft net haar tweede inenting pas gehad en in maart krijgt ze nr3...aangezien ze met 14 maand de BMR moet krijgen heeft het CB gezegd dat we nr 4 over mochten slaan omdat de eerste 3 in principe wel volstaan en er een bepaalde tijd ( 6maand) tussen de laatste en de BMR moet zitten...gevraagd waarom nr4 dan gegeven wordt. het schijnt een extra boest te zijn...in nr4 zit de zelfde hoeveelheid als 1 t/m 3 bij elkaar..en geeft ze dus nog een extra boest mee voor de komende jaren...wij moeten nr 4 dus ook gaan overslaan. als het je geen goed gevoel geeft om hem nu te geven dan zou ik het uitstellen..dat is geen enkel probleem.....Emily is nu 8 maandjes en heeft nu pas haar tweede gehad..had wel een rede hoor moesten op het RIVM wachten om toestemming om verder te vacineren...dat was nu dus pas bij 7. 5 maand. suc6 met je beslissing in iedergeval!!
Ik denk persoonlijk dat deze angst niet de reden moet zijn om niet te prikken, angst is een slechte raadgever... De serie is er uit gehaald en inmiddels zijn er alweer honderden kindjes geent. Als de 1e 3 prikken goed gegaan zijn, dan zou ik gewoon het programma afmaken waar je aan gestart bent.
Onze dochter heeft pas de 4e prik gehad. In tegenstelling tot de andere keren heeft ze er helemaal geen last van gehad. Misschien omdat ze nu wat ouder is..?? Ik ben zelf voorstander van inentingen, en ik ben er ook niet bang voor. Alleen zou ik bij een volgende misschien wel later beginnen dan al met 2 maanden..
Hier vorige week ook net prik 4 gehaald. Hij heeft er helemaal geen last van gehad, zelfs geen verhoging o.i.d. Hij is de hele tijd gewoon vrolijk geweest. Nu had hij bij alle andere inentingen, incl. de mex. griepprikken ook geen tot weinig last.
Charlotte heeft de prik vorige maand gehad. Ik vind het ook geen geweldig idee en erg akelig allemaal, maar van deze heeft ze totaal geen last gehad, alleen iets meer slapen. Angst is een slechte raadgever he... succes.
als je het Rijksvaccinatieprogramma volgt zit er geen 6 maanden tussen de laatste DKTP prik en de BMR prik. De laatste DKTP krijgen ze met 11 maanden, de BMR met 14 maanden. Dat is 3 maanden. Bedoelde het CB niet wat anders?