recepten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MSL12, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    wie heeft er voor mij makkelijke recepten voor dreumes/peuter? of een link waar veel te vinden is?

ik wil wat uitgebreider gaan koken voor mijn gastouder kindjes maar wel makkelijke maaltijden wat ik even snel kan klaarmaken als ze op bed liggen.

alvast bedankt!

2. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    ja staan wel wat ideeen bij! danjewel :) nog meer makkelijke recepten welkom! via internet zelf ook wel wat gevonden maar misschien hebben jullie nog dingen die ik nog niet ben tegen gekomen

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    #4 Baileyy, 2 jul 2013
    Laatst bewerkt: 2 jul 2013
    Mooi onderwerp, ik hoop zelf ook op goede tips.
    Wij eten zelf vaak gekruid en niet geschikt voor ons zoontje. Dus dan krijgt hij maar vaak een potje omdat dubbel koken ik wat lastig vind. Plus het zijn steeds kleine beetjes dan maar om te maken en veel wat ik weg moet gooien. Een potje is dan veel makkelijker.
    Nu heb ik weleens gehoord dat je voeding in voren kan maken. Maar hoe gaat dat dan en welke recepten?

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Je kunt vanalles vantevoren maken en evt. invriezen hoor! Wij hebben speciale potjes voor de vriezer, dus we kunnen meerdere porties tegelijk invriezen.

Je kunt ook je kindje met de pot mee laten eten, door bijv. het zout op het laatst pas toe te voegen (dus eerst portie voor je kindje er uit scheppen). Ik weet niet hoe oud de kindjes zijn waar het om gaat (laatste post) maar hier eten ze al vrij snel (zodra het mag) eten dat gekruid is.

Paar voorbeelden van wat we eten (en invriezen)
    * risotto (kan met veel verschillende groenten) maar let wel op de bouillon, dus alleen voor oudere kindjes of jongere kindjes met zoutloze bouillon.

* pasta met verse saus & gehakt (tomatenblokjes, champignons en evt. Groene kruiden).

* stamppot (kan met diverse groenten)

* couscous bijv. Met pompoen

5. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het opperdepop kookboek van albert heijn.
    Daar staan makkelijke recepten in voor kinderen tot 4 jaar.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit dus! Was erg handig toen mijn dochter pas begon met eten!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier doen we het ook! Aardappels zoutloos koken, verse groente koken, stukje vlees voor ons bakken. Als ik heb uitgeschept voor dochterlief, dan pas gaat de zout over de aardappels.

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0

Deel Deze Pagina