Dreumes wil altijd mijn hand vasthouden/aan mijn hand lopen binnen (met spelen e.d.)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een dochtertje van 17 maanden. Sinds 16 maanden loopt ze los, daarvoor liep ze zo'n 2 maanden al aan de hand mee. Maar nu ze los loopt, wil ze binnen altijd mijn hand vast houden. Buiten niet, daar gaat ze het liefst er vandoor :p. Maar binnen komt ze me steeds halen, wil dan rondjes om me heen rennen aan mijn hand, wil dat ik haar schommel aan haar handen (ze gaat dan hangen), neemt me mee waar ze zelf naartoe wil (speelgoed/balkon/slaapkamer) en als er iets van een kruimel of pluisje op haar zit, doet ze dat met mijn hand eraf. Op zich heel lief, maar ze wil dat echt de hele dag door. Als ik aan het eten ben, wil ze me van de stoel trekken, als ik op de wc zit, wil ze me van de wc trekken :p en ga zo maar door. Ze kon tot een maand of 14 goed alleen spelen, maar ze wil nu continu lichaamscontact. Dit heeft ze ook een beetje met anderen, maar met mij is het veel meer. Als ik ergens op bezoek ga, bij een vriendin met kindjes bijvoorbeeld, komt ze mij steeds van de bank halen om mee te spelen.

Ik probeer het vaak lief, maar duidelijk te weigeren. Ik maak mezelf rustig los van haar handje en zeg dat mama in de buurt is, dat ze heel goed zelf naar dat speelgoedje/het balkon kan lopen. Maar dat eindigt steevast in een enorme huilbui incl. op de grond laten vallen enzo. Ze is erg volhardend en een hele pittige tante. Ze blijft aan me trekken of anders blijft ze huilen.

Hoe kan ik zorgen dat ze soms ook even alleen speelt, en mij niet altijd nodig heeft? Er bij staan is niet genoeg voor haar, ik moet ook haar handje vasthouden. Ze is overigens wel hypergevoelig en krijgt sensorische integratietherapie voor haar prikkelverwerking, maar ik weet niet of dit ook verband houdt daarmee.

Herkent iemand dit? Of is het gewoon een fase? Ik houd met alle liefde haar handje vast, maar dit kan ik praktisch gezien gewoon niet de hele dag.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft die neiging soms ook. Ik help haar meestal even op weg. Pas ben ik een keer "boos" geworden, 'nee, mama wil niet!' geroepen.. Reageerde ze vrolijk op (mama boos, nee nee wil niet gniffel gniffel- etc) en gaf vervolgens op om heel leuk zelf te gaan spelen.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik herken het wel maar heb geen oplossing. Ik negeer haar als ze boos wordt omdat ik niet mee wil. Ga haar in ieder geval niet constant haar zin geven.

Je bent in ieder geval niet de enige ;)

Deel Deze Pagina