Wij zitten hier een beetje te knoeien met het water/sap drinken. Op het kdv hebben ze harde tuitbekers, maar dat gaat niet super. Ze geven hem nu daar sap uit zn fles. Thuis wil ik toch wel naar iets anders toe. Heb nu zachte tuitbeker hier en een rietjesbeker. Lukt allebei nog niet zo. Drinken uit een gewone beker vind hij super; er komt alleen niets binnen! Wat is nou beter voor de mondmotoriek en wat drinkt over het algemeen het makkelijkst? Thanks!
Ayla drinkt nu uit een rietjesbeker, maar dat begreep ze met 9/10 maanden echt nog niet. Pas sinds haar verjaardag drinkt ze eruit. Tot die tijd heb ik gewoon drinken uit een fles gegeven en af en toe de rietjesbeker nog eens geprobeerd.
Misschien kun je eerst oefenen door hem uit een pakje met een rietje te laten drinken. Als je zachtjes in het pakje knijpt komt er drinken uit en dan snapt hij sneller wat hij er mee moet doen. Zachte tuitbeker is idd keihard zuigen (vind het zelf ook lastig eruit te drinken)..
Ik zou even wachten en het over een week of 6 weer proberen. Bij mijn dochter lukte het ook niet met die leeftijd en toen ze een maand of 11 was kon ze opeens overal uit drinken
Mijn dochters konden eerder goed uit de rietjesbeker drinken dan uit de tuitbeker. Bij de rietjesbeker (die van nuby) hoefden ze niet zoveel moeite te doen om het eruit te krijgen, ook snapten ze toen nog niet goed dat ze de tuitbeker schuin omhoog moesten houden om er daadwerkelijk wat uit te krijgen En dat hoeft bij zo'n rietjesbeker niet.
Ik heb een rietbeker gebruikt.Ook makkelijk voor onderweg.Tussendoor wel gewoon geoefend met een normale beker. Ik geloof dat ik zo'n beker met opstaande rand voor een euro per stuk bij het cb kocht.Je kon kiezen uit roze,rood en blauw. Van een tuitbeker ben ik niet zo kapot van
tja ik zou voor een gewone beker opteren, hier een meisje dat beide in eerste instantie weigerde (tuit&rietje) dus ik heb haar gewoon met een gewone beker drinken gegeven, de oefenbeker van difrax is daarvoor erg geschikt. Ik 'voerde' het haar dan, was een paar dagen oefenen maar ze had het snel door. En daarna kreeg ze op een gegeven moment ook door hoe een rietjesbeker en tuitbeker werkten, ik heb het doorgezet want het is toch wel handig, maar ze dronk al vanaf 7 maanden uit een gewone beker.
Tuitbeker heeft ze hier nooit iets van gesnapt. Ze had al heel snel een rietjesbeker door hoe je hier uit moest drinken. Anders kun je ook oefenen met een gewoon rietje.
zoonlief heeft nog nooit uit een tuit gedronken (vond hij niet, en ik ook niet) met een maand of 9 dronk hij uit een 360 graden beker, echt ideaal!! Nu drinkt hij eigenlijk altijd uit een open beker, en onderweg uit een pakje met rietje... of bekertje met een los rietje erin...
op het cb heb ik begrepen dat een rietjesbeker beter is voor de mondmotoriek/mondspieren dan een tuitbeker. Wij hebben bij onze oudste eigenlijk weinig geoefend. Alleen af en toe geprobeerd, en ineens kon ze het. Nou moet ik wel zeggen: Zo gaat het met álles. En als ze het dan ineens kan, gaat het ook gelijk heel netjes en goed (drinken, eten, zindelijkheid, fietsen etc) . Hier op het kdv geven ze sap overigens uit 'sapflesjes' kleine flesjes van 120 cc tot de 1,5 jaar- op de dreumesgroep (1,5 - 2,5 jaar) werd er uit een beker gedronken, maar als dat nog niet (goed) lukt dan hebben de kindjes daar ook nog een sapflesje of een tuitbeker van thuis.
Hier zorgde een tuitbeker voor problemen, ze verslikte zich er constant in omdat het er maar uit bleef lopen. Rietjesbeker daarentegen had ze binnen 5 secoden door en omdat ze het daarbij kan controleren verslikt ze zich erg weinig. Vanaf 6 maanden drinkt ze er al uit.
Hier dronk ze ook al snel uit een rietjesbeker. Heb hier die van Nuby en is voor haar zo'n beetje dezelfde techniek als aan de borst drinken. Tuitbeker snapt ze niks van. Ze heeft nog maar net door dat ze de fles omhoog moet houden maar die krijgt ze hier ook niet zo vaak.
Hier ook een rietjesbeker. Zeker met een maand of 7 dat ze daaruit dronk zonder problemen. Het is idd een beetje dezelfde techniek als drinken aan de borst. Tuitbekers en flessen heb ik hier nooit gebruikt. Intussen drinkt ze uit een open beker, soms met normaal rietje. Rietjesbeker gaat nog mee als we weg gaan in bijv de auto of met winkelen ofzo.
Na al die reacties op een rietjes beker ga ik ook maar eens probereb, vind de tuit helemaal niks. Dat geknoei met dat ding en ze verslikt zich ook heel vaak
Ik ga toch inderdaad maar de rietjesbeker voortzetten. Heb nu een hele simpele van de Hema (zit ook geen anti-lek op) maar het gaat al beter uit dit ding. Bedankt voor alle tips!
die van mij snapt dus weer helemaal niets van rietjesbekers, ik dacht juist dat een normale beker het best was voor de mondmotoriek?
Met die beker heeft mijn zoontje geleerd uit een rietje te drinken,omdat je daar in kunt knijpen zodat ie heel snel snapte dat ie aan het rietje moet zuigen om te drinken.Nu een anti-lek rietjes beker van Nuby,Met 6mnd kreeg ie tuitbeker en vanaf 9mnd rietjesbeker.Uit een gewone beker drinken help ik em want daar gaat ie al heel snel in zitten bubbelen.
Welke rietjesbeker van nuby heb jij dan? Issi echt antilek? @Desiree: Klopt: uit een gewone beker drinken is het beste. Maar als je moet kiezen tussen een rietjesbeker of een tuitbeker, dan is een rietjesbeker volgens mij beter.
Ik heb ook de beker van Nuby. Hij is anti lek. Er komt wel eens een drupje uit, maar niet veel. Ik heb er ook een van Difrax gehad, maar daar kwam de halve inhoud bij naar buiten als ze hem op zijn kop hield. Niet echt een succes dus.