hoi meiden, sam slaapt de laatste tijd niet echt lekker, eerst was het constant om 6 uur wakker en vervolgens dan alweer om 10 uur moe zijn. nu waren we zover dat hij rond 7 uur wakker werd of iniedergeval tot 7 uur in bed bleef liggen. nu de laatste dagen slaapt ie pas rond 22.00, kan ook goed door de warmte komen. maar nu is het binnen een stuk afgekoeld en weer ligt ie te krijsen! hij is net op bed gegaan omdat ie tijdens het eten alleen maar aan het huilen was omdat ie moe is, en de hele middag ook al huilen om het kleinste dingetje. goed hij valt dus rond 22.00 in slaap en word dan tussen 6.00/6.30 weer wakker en hij is dus moe! de hele dag doet ie niks anders als huilen en piepen, en wij worden er ook ook moe van! iemand een idee?
Mijn kleintje heeft ook last van het warme weer hoor, niet slapen en dan inderdaad pas rond een uur of 10 gaan slapen als het wat koeler is.. En ze is altijd tussen 6 en 7 wakker, dus je bent niet alleen hoor! En als er een sprongetje is, troost ik mezelf altijd met de gedachte dat het ook weer over gaat..
het gaat ook vast wel weer over, alleen ik merk aan hem dat ie gewoon heel moe is! en s'middags slaapt ie wel gewoon zonder te huilen. net bij hem geweest, getroost en weer weg gegaan, hij ligt te huilen maar het lijkt iets minder te worden.
hier hetzelfde verhaal maar die van mij is dan ook gewoon niet moe 's avonds. Kan de hele dag niet zelf spelen maar zit nu heerlijk rustig op zijn xylofoontje te pingelen. Schiet mij maar af.
ja hier dus precies hetzelfde! heb hem net laten spelen beneden en net weer terug gelegd, weer huilen maar nu blijft ie boven.
verder niemand een idee? laat hem vandaag tussen de middag minder lang slapen in de hoop dat ie dan vanavond eerder gaat slapen.
Dennis is bijna 16 maanden dus nog wel ietsje jonger, maar hier is het vaste prik dat hij 's ochtends tussen 5.30 en 6.15 uur wakker is. Hij is altijd een vroege vogel geweest trouwens maar slaapt over het algemeen verder wel goed. Ook overdag krijgt ie nu nog zo'n 2 tot 3 uur slaap en dat is genoeg. Het maakt dus ook echt niet uit of we hem nu 's avonds om half 7 of half 9 naar bed brengen (paar keer met de warmte kwam het zo uit omdat ie 's middags later sliep), hij is altijd om dezelfde tijd wakker. Af en toe is het ook 's avonds voor het slapen gaan nog even feest, dan zit ie heerlijk nog een tijdje te stuiteren in bed terwijl hij ontzettend moe oogde beneden. Dat vergt dus wel even wat geduld maar ik haal 'm absoluut 's avonds niet meer uit bed om te spelen. Bedtijd = bedtijd wat mij betreft en na een paar keer nog bij 'm te zijn geweest gaat hij dan ook vaak wel rustig slapen. Dit zijn hier altijd periodes moet ik zeggen, en inderdaad vaak rond een 'sprongetje' of ontwikkelingsfase. Op dit moment probeert hij enorm zelf los te gaan staan en zich overal aan op te trekken. Op het moment dat ie dat dan weer kan, slaapt ie ineens 's avonds weer veel gemakkelijker in, zo ging het in elk geval steeds. Ook als z'n woordenschat ineens weer wat wordt uitgebreid etc. gaat er meestal zo'n lastige slaapperiode aan vooraf. Misschien is er toch iets gaande met je zoontje en is hij van alles aan het leren terwijl je dat nu nog niet in de gaten hebt.