Hier precies hetzelfde! Ben blij dat ik dit lees, mensen om me heen vinden het heel raar dat ze 'zoveel' slaapt... Want dat is toch niet 'normaal' op deze leeftijd? Goed kijken naar wat je kindje nodig heeft!
Hier van 20.00 tot 07.00 en van 13.30 - 16.00/16.30. Iedere dag dezelfde tijden, heel voorspelbaar en s nachts ook nog eens nooit wakker. Voorbeeldige slaper.
Tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed, slaapt tot ca. 08.30-09.30 (ligt nu nog heerlijk te tukken ) Slaapt 's middags gemiddeld 2 tot 3 uur.
Dl ook zoiets, alleen slaapt die 's avonds een a twee uur later en die plakt ze dan voor het middagslaapje (dat hier een ochtendslaapje is).
Hier is het 1 grote rommelige drama. Als ze 's middags slaapt, dan slaapt ze 's avonds om 22:30 nog niet, maar als ik haar de hele dag wakker hou, dan slaapt ze van 19:00 tot 19:00. Slapen was nooit haar favo bezigheid. Soms zit ik gewoon echt met m'n handen in het haar omdat ze overdag soms ook d'r slaap nodig heeft en vaak weigert ze 's middags gewoon te slapen.
Van ongeveer 13 t/m 15:30u. En vanaf ongeveer 19:30 t/m 7:30u. Vanaf 13 maanden ongeveer overgegaan naar 1 slaapje. Eerst starte dat al om 12:00 en ging hij 's avonds rond 18:30u.
Haha, heel herkenbaar, maar het komt echt goed! Mijn zoontje sliep ook heel weinig al baby, maar nu gewoon het standaard middagslaapje van 12.30-15.00 uur (en voor hij 1 werd waren het meestal 2 langere slaapjes)
Normaal gesproken slaapt dl van 20.00/20.30 - 8.00 en van 11.30 - 14.00/14.30. Dit is sinds een maand of 2, maar de overgang naar 1 slaapje ging nogal rommelig dus heeft ze in die 2 maanden ook nog wel eens 2 slaapjes op een dag gedaan. Op het moment zit ze niet zo lekker in haar vel dus het schema ligt een beetje op z'n gat. Ze is nu de ene dag om 7.15 wakker en de andere dag om 9.00. Hierdoor verschuift haar slaapje overdag en dus ook haar bedtijd in de avond. Een vaste bedtijd 's avonds werkt niet, ze gaat dan liggen krijsen dus kijk ik wanneer ze zelf aangeeft moe te zijn. Helaas gaat ze nu niet slapen als ik haar in bed leg, ook al is ze moe. Of ze slaapt een uurtje en wordt dan huilend wakker. Hoe dan ook, het slapen is even niet zo makkelijk. Het enige wat werkt is haar op laten blijven tot ze zelf bij me komt liggen omdat ze zo moe is, dan kan ik haar in bed leggen en slaapt ze binnen 2 minuten (en wordt ook niet wakker tot de volgende ochtend) maar dit is vaak pas tegen tienen en dat vind ik wel erg laat! Blijft een lastig iets, dat slapen. Ze heeft er altijd al moeite mee gehad, gelukkig gaat het steeds een beetje beter. Ik hoop maar dat ook deze fase snel voorbij is. Want ook al worden de fases minder, het blijft vermoeiend om elke avond tot laat bezig te zijn.
Onze dochter (18 mnd) slaapt van 10 tot 12:30 en van 14:30 tot 16:00 en dan weer van 19:00 tot 7:00. Echt een slaap kop dus. Zoon sliep op die leeftijd hooguit 3 kwartier na de lunch.