Mijn meisje van 22mnd sliep altyd heel snel en goed in haar eigen bedje/kamertje. Ze sliep de hele nacht zonder een kik te geven en werd sochtends altyd vrolijk wakker. smiddags deed ze nog een dutje van 2 a 2,5uur. Maar sinds 2 weken is ze helemaal veranderd. Ik herken mijn lieve meisje bijna niet meer terug. Van de een op de andere dag wilde ze niet alleen in haar bedje slapen. Het begon met uitrekken en uitrekken van het naar bed gaan door allerlei smoesjes. Doordat dat te ver ging besloten we om haar te laten huilen en dan steeds om de 10min er naartoe te gaan. Na 4 dagen totale drama. Soms bleef ze van 19u tot 1u wakker en weigerde gewoon te slapen. Het eerste uur was dan huilen en daarna gewoon de hele tyd zeuren en drammen. Dit werkte blijkbaar niet bij haar. Dus gaf ik maar toe om maar wat rust te krijgen door naast haar bedje op de grond te zitten totdat ze in slaap viel. Ze is dan binnen 5min vertrokken, maar helaas slaapt ze niet meer door. Ze word telkens rond 12u snachts en dan om 4u wakker ongeveer en wilt dat ik dan weer naast haar bedje zit. Maar ik ben snachts zo moe dat ik dit gewoonweg niet kan. De jongste word ook nog 1 soms 2x wakker snachts. Dus om maar zelf snel verder te slapen nam ik haar bij mij in bed. Met gevolg dat ze elke nacht wakker word en verwacht dat ze bij ons mag liggen. Help! Ik wil zo graag dat ze net als vroeger weer lekker gaat slapen, maar ik weet niet meer wat te doen. Ik hoop heel erg dat het maar een fase is. Herkent iemand dit rond dezw leeftyd? Ze is smiddags ook hartstikke chagerijnig en huilt veel, maar vertikt het om een middagdutje te doen.
Ik zie overeenkomsten met dit topic in het peuter en kleuter subforum. Misschien heb je er wat aan. http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/531450-help-onze-peuter-weigert-gaan-slapen.html Edit: En sterkte! Wij hebben het al pittig met één kind dat ons regelmatig wakker houdt. Kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn als je er twee hebt die dat om de beurt doen en dan ook echt weigeren te gaan slapen! Knuffel.
Ons zoontje is bijna 20 maanden en ook sinds een week opeens weer wakker 's nachts, gelukkig gaat hij meestal wel weer slapen. Overdag ook heel snel huilen. Vast een fase
Wij zitten in dezelfde fase. Vreselijk he! Ik had vandaag ook al een topic geopend bij peuter en kleuter en ga eens kijken hoe hij het doet zonder middagslaapje. Misschien slaapt hij dan snachts goed. Het middagslaapje was me heilig maar het helemaal niet meer willen slapen en de hele dag slechtgezind zijn is het tegenovergestelde