2 kindjes leeftijden dichtbij elkaar.. wanneer een derde?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MICH18, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    wie heeft 2 kindjes dicht op elkaar en heeft wel een droom voor een derde? of heeft 3 kindjes die dichtbij elkaar zijn qua leeftijd.. hoor graag ervaringen!

2. MylaJ

MylaJ Actief lid

Oct 28, 2013
    315
    0
    16
    Tussen onze eerste en tweede zit 2 jaar leeftijdsverschil. Heel erg leuk maar ook ontzettend druk. Wij hebben altijd wel de wens gehad, maar meteen gezegd ik wil niet weer 2 jaar ertussen. Nu ben ik inmiddels 40,5 weken zwanger van nummer 3. En de 2 oudste worden in augustus en september 4 en 6.

Het lijkt mij heerlijk als de 2 oudste straks op school zitten weer alle tijd voor nummer 3 te hebben.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tussen onze kinderen zit straks precies anderhalf jaar., zowel tussen de eerste en de tweede, als tussen de tweede en de derde.
    Ik weet niet wat jij dicht op elkaar noemt?

4. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,189
    491
    83
    Female
    in heaven <3
    Hier tussen 1.2 16maand . Tussen 2.3 15maand en als het goed is tussen 3.4 straks 18-19 maand

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik lees graag mee!
    Tussen de eerste en tweede zit 23 maanden. Als ik nu zwanger zou zijn van de derde zal er ook ongeveer 2 jaar/net geen 2 jaar tussen zitten. Ik heb het leeftijdsverschil tussen de eerste en tweede altijd als fijn ervaren. Op zijn tijd was het druk, dat lijkt me duidelijk. Maar kon er eigenlijk goed mee omgaan. Ze hebben nu ook onwijs veel aan elkaar.

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier zit er 2 jaar verschil tussen de eerste twee. De jongste is nu 5 maanden en de middelste wordt bijna 4.

Wij vinden het fijn zo. Het is druk genoeg :D
    De oudste is al best zelfstandig, zij is bijna 6, en de middelste gaat bijna naar de basisschool. Zo heb ik straks wat meer tijd voor de jongste.

Het is echt ideaal zo

7. mamavang

mamavang Niet meer actief

onze dochter is in mei 1 jaar geworden
    en onze 2e dochter wordt binnen een maandje verwacht.

Omdat beide zwangerschappen nogal een impact op mijn lijf hebben gehad ga ik dadelijk zo vlug mogelijk aan de pil
    en mocht het weer gaan kriebelen hebben we afgesproken dat we daar pas serieus over na gaan denken als de oudste 2 op school zitten..

nu weet je natuurlijk nooit hoe het loopt want de 2e was zeker wel gewenst maar niet zo vlug geplanned hihi

We zullen het gaan zien en mee maken..
    Heb wel altijd graag 4 kinderen gewild maar mijn lijf moet het ook aankunnen..

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Is ideaal zo;) zo heb je idd wat meer tijd straks en kun je ook meer genieten. Want 3 kindjes is gewoon erg druk....

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik geniet zo nu en dan ook van de rust, maar ik ben er niet bepaald gelukkig mee hoor. Dus dat kan ook nog :D. Vind het maar niets al die vrije tijd. Maargoed, ik ben ook thuis bij de kinderen.. Ben daarom ook absoluut niet bang voor de drukte.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dat dacht ik ook van te voren;) en het is natuurlijk wel leuk en lekker druk maar soms ook wel heeeeel erg druk:D
    Dus ik ben gewoon blij dat we nm 3 niet weer zo snel gekregen hebben;)

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Aan alles zit een nadeel, dus ook als de kindjes wat ouder zijn en er dan een derde wordt geboren. Als ik om mee heen kijk hebben de moeder met kindjes van 6, 4 en 0 bijvoorbeeld het drukker dan de moeders met kindjes met 4, 2 en 0. Ze hollen van sport naar sport, hebben hele weekenden ingepland voor zwemlessen, dansen.. Dat kan een nadeel zijn. Het nadeel aan jonge kindjes kan daarentegen weer zijn dat je ze allemaal nog veel thuis hebt en je dat als druk ervaart.
    Ik denk daarom dat dit alles persoonsgebonden is.

12. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Tussen dl en zl zit zometeen 17 maanden. Daarna ook met ml afgesproken om er wat meer tijd tussen te laten zitten, ik ben lichamelijk en mentaal een stuk minder sterk dan bij de eerste zwangerschap. Hoeveel tijd er tussen geen idee, als we het 'kunnen plannen' (lekker makkelijk gezegd, zo bedoel ik het niet) het liefst als de jongste 2,5 is ofzo. Dan is de oudste net naar school, lijkt mij ideaal :)

13. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Onze mannetjes zijn 26 maanden en bijna 10 maanden oud...
    Echter kriebelt het echt weer.. kan er niks aan doen.. hihi..
    We hebben het nu ook heel druk enzo (mede doordat ik naar school ga) maar zou eventueel ook kunnen stoppen aangezien ik al een diploma heb.. Mij lijkt het dus wel leuk.. vriendlief wil liever wachten en als ik goed nadenk is dat ook wel beter.. echter zegt mijn gevoel gewoon wat anders.. Ik heb nu geen anticonceptie dus we moeten het met condoom doen alleen ik zeg dat altijd dat hij het om moet doen maar hij wil het niet altijd.. Dus toen ik net zei dat de kans groot was dat het dan ooit raak zou zijn zei hij jaaa dan krijgen we gewoon nog een kindje! (vond ik wel lief hihi) Vind het namelijk met twee kinderen niet TE druk... haha

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier zit er tussen 1 en 3 4jaar. Druk ja heel erg maar ook wat een gezelligheid

15. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    Tussen nummer 1 en 2 zit 2 jaar en de derde scheelt dadelijk 7 jaar met de 1e en bijna 5 jaar met de 2e.

Ik vond de eerste 2 zo dicht op elkaar zwaar dus vandaar zoveel verschil tussen de derde.
    Maar als we voor een 4e gaan zou ik die wel weer dicht op de derde willen.

16. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Tussen de eerste en tweede zit 13 mnd
    Tussen tweede en derde 2 jaar en 1 dag :)

Drie kinderen is 3 jr en 1 mnd

Druk maar super gezellig!!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tussen 1 en 2: 21 maanden
    Tussen 2 en 3: 3,5 jaar...

Niet mijn keuze maar het is wel fijn zo'n gaatje. De oudste twee gaan beide naar school en zijn heel zelfstandig!

18. gusto

gusto Niet meer actief

Tussen mijn kinderen zit 14 maanden. Ik vind het aan de ene kant fijn dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen zitten omdat ik hoop dat ze later dan veel aan elkaar hebben. Ze zitten dan toch in dezelfde leeftijdsfase. Ik heb dat zelf best wel gemist, scheel bijna 5 jaar met mijn broertje.

Een eventueel volgend kindje zou ik pas willen als deze twee naar school gaan, als de jongste dus 3 jaar is. (Waar ik woon gaan ze met 3 al naar school)

Een nadeel lijkt me dan wel weer dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen met de gebroken nachten en zo'n minibaby. Dat had ik bij mijn zoontje minder, dochter was zo klein nog, zat nog echt in het babyritme.

Maar goed, we zien het. Er zitten aan alles voor en nadelen. Voorlopig moet ik nog niet aan een derde denken jn ieder geval :D

19. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Bij ons zit er 2 jaar tussen de oudste en middelste. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje, tussen nummer 2 en 3 zal dan 15 maanden zitten. Vrij kort op elkaar dus.

Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Alle leeftijdsverschillen hebben wel voor- en nadelen lijkt me, ik laat het gewoon op me afkomen en probeer er een lekker ritme in te houden.

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Daarom vertel ik ook hoe ik het vind;)

Share This Page