mijn dochter doet dit nu al vanaf 10 maanden, zo ongeveer een maand of vier. Ze zit dan op haar handjes en kniets en schuift zo hard als ze kan naar voren en naar achteren...met een uhng, uhng, uhng geluid erbij Mijn dochter herkende dit omdat ik het ook deed, alleen was ik 3 maanden en deed het voornamelijk in de wandelwagen. Mijn dochter doet het overal, vooral in bed. Het bedje kraakt en piept zo ondertussen en we zijn bang dat het zo meteen echt uit elkaar knalt.. Is dit normaal? Zijn er meerdere kindjes die dit doen?
De fysio vertelde dat dit heel normaal is om hun belans te vinden . Evy doet dit ook en het schijnt te zijn omdat ze dan oefenen om te kruipen
Ik heb dit jaaaaaaaaaren in bed gedaan alleen bonkte daarmee keihard met mijn hoofd tegen de spijlen van t bed Heeerlijk vond ik dat! hahaha neurootje he? Kan me nog t gevoel wel herinneren wat ik daarvan kreeg.... Als ik op de bank zat deed ik t ook maar dan gewoon met mijn rug naar voren en naar achteren...het zacht schommelende en ritmische gevoel vond ik echt zalig. Ik wiebel in bed nu nog altijd... Misschien vindt jouw kindje dit ook gewoon heel lekker voelen?
Ik denk dat je gelijk hebt, mirwar... Tenminste in ons geval. Jelle doet dit ook, en die kruipt al een maand of 4.... Hij doet het vooral in bed, en dan dat geluid erbij.... Vreeeeselijk irritant... Ik hoor nl alles beneden, het is hier nogal gehorig... Maar ja, als ik ga kijken en hem goed leg, begint hij even zo vrolijk weer... Dus dat doen we maar niet... Het is denk ik, niks om je zorgen over te maken, ik denk dat het wel weer overgaat....
Ik herken dit wel, ik heb dit precies hetzelfde jarenlang gedaan. Het gaf een heel ontspannend gevoel. Zelfs mijn moeder heeft het gedaan en ik zie ons dochtertje ook elke keer in haar bedje zo doen. Wie weet zit het ook wel in de genen .
Ja bij mij zit het ook 'in de familie'...heel veel deden dit toen ze klein waren..en sommigen ook nog toen ze al 'groot' waren. Mijn oma ging vaak wat eerder naar bed dan mijn opa zodat ze nog lekker even heen en weer kon rollen hahah. Ik maakte er idd ook heel veel geluid bij...van een brommend geluid tot complete liedjes. In Holland staat een huis...en in dat huis daar woont een vrouw jaja van je singelasingelahopsasa! En dan verzon ik ALLES wat er maar in dat huis kon wonen..tot kakkerlakken aan toe hahaha. Mijn vader stond dan ook 3 a 4 keer per nacht in zijn ondergoed met een warrig slaperig hoofd in mijn slaapkamer "Mir...alsjeblieft....ga slapen" hahaha zie em nog staan!