Hallo iedereen, Ik heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad, en ik kreeg gelijk te horen dat ik ben angenomen. Op zich is dat natuurlijk goed nieuws, ik zit alleen met de opvang voor Vigo in mijn maag. Het is namelijk zo, dat ik begin met een 0-uren contract, dus ik word opgeroepen wanneer ik nodig ben. Ik heb dit vanmorgen ook aangegeven in het gesprek, en ze begrepen gelukkig mijn probleem. Ik begin in september, dus ik heb tot september om flexibele opvang te regelen voor Vigo. Ik heb jammer genoeg geen ouders en/of schoonouders waar ik op kan terugvallen als het om opvang gaat. Iedereen in mijn omgeving werkt overdag, dus daar zijn ook geen opties. Hoe doen andere moeders dit die flexibele werkuren hebben? Ik zou het zo jammer vinden dat ik alsnog niet door kan gaan met dee baan omdat ik de opvang voor Vigo niet geregeld krijg... HELP!!! Liefs Minya.
Bij ons op het kdv hebben ze 2 flexplekken. Dan blijven er elke dag 2 plekken vrij voor kindjes die plotseling naar de opvang zouden moeten. Dit is dus wel gereserveerd door die ouders. En er is dus ook een mega wachtlijst voor die plekken. Maar je zou kunnen informeren bij een kdv bij jou in de buurt? Er zijn ook gastouders die zeer flexibel zijn. Moet je wel goed zoeken, maar ze zijn er wel. Op de site van flexmoeders.nl zou je je in kunnen schrijven. Op mp bieden zich ook vaak mensen aan als oppas/gastouder. En een gastouder bij je thuis zou helemaal ideaal zijn. Hoef je Vigo niet snel ergens heen te brengen maar komt er gewoon iemand bij jou. Nogmaals, er zullen niet veel gastouders zijn die zo felxibel zijn maar ze zijn er wel! Misschien zou je je werk ook kunnen vragen om mee te denken of hun ogen/oren open te houden? Ennem gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat ga je doen als ik vragen mag?
Hoi, Wij zaten in eerste instantie ook met dit probleem. Wij hebben ons ingeschreven bij 3 gastouderbureau's die gingen opzoek naar een geschikte gastouder. Dit kost je wel wat geld maar scheelt jezelf een hoop tijd. Verder eens rondvragen in de buurt.. Een thuisblijfmoeder die wel wat uurtjes wil oppassen. Succes meid!
Ben het met Maja en MamavEsmee eens! Er moet toch wel wat op te vinden zijn? enne...VAN HARTE MET JE NIEUWE BAAN!
Ten eerste; Van harte met je nieuwe baan! Ik zou ook gaan voor een flexibele gastouder. Ik neem aan dat je ruim van tevoren weet welke dagen en tijden je moet werken zodat je dat ook ruim op tijd kan aangeven aan de oppas?
Nou dat is het hem nu juist... dit is héél flexibel. Ik kan om 8 uur 's ochtends gebeld worden met de vraag of ik om 9 uur 's ochtends ergens kan zijn. ... ik ga vandaag in ieder geval een paar gastouderbureau's bellen en mijn situatie uitleggen. Hopelijk kunnen zij mij van dienst zijn.
Wij hebben voor onze kinderen twee flexibele contracten op de kinderopvang. Dit is een service die bij ons op de opvang wordt aangeboden. Er zijn idd mega wachtlijsten, maar we hebben beide keren geluk gehad en hadden op tijd plaats. We geven per maand op wanneer we opvang willen. De kinderen hebben dan ook een vaste groep waar ze in zitten. Het is wel tegen een iets duurder uurtarief. Pim
hmmm... wat voor werk doe je? zit je onder een cao? want volgens mij is het verplicht je 24 uur van te voren te informeren...met 0-uren contract.. of werk je via uitzendbureau? is misschienoff topic.. sorry.. maa kon niet helpen.. viel mij gewoon op.
Mijn ervaring is dat gastouderopvang dan het meest flexibel is. Ik heb ook jaren met een nulurencontract gewerkt en mijn gastouder kon ik gewoon altijd bellen, al was het een uur vantevoren (wat inderdaad heel af en toe gebeurde)
Ik zou de baan niet nemen... Zolang je geen ouders of iets dergelijks hebt om op je kind te passen, wordt het echt heel lastig. Grote kans dat ze je wekelijks opbellen op het allerlaatste moment of je kunt komen werken, jij bent daar tenslotte voor aangenomen. Mensen worden om de haverklap ziek, straks al helemaal met de mexicaanse griep en dan ben jij dus de lul, om het zo even te stellen...
als je geen oppas heb dan is je antwoord bij kan je komen werken.. nee.. je kunt alleen kijken hoe het loopt met gast ouder
probleem is dat je met een 0 uren contract vaak verplicht bent te komen. dat staat in je contract. een kennis van mij heeft hetzelfde en heeft na maanden zoeken maar 1 oplossing kunnen vinden...haar moeder. als dat geen optie is word het lastig denk ik.
Is er geen flexibele kdv in de beurt? Hier kan ik een dag van te voren nog bellen of Tess kan komen, en indien nodig zal het ook nog wel een uur van te voren kunnen.
Oei wat een lastige baan meid. Dus stel je geeft de kleine net de fles of wordt net wakker voor de fles/eten en je wordt gebeld dat je moet komen, dan zit je al...lijkt me heel lastig om mee om te gaan. Maar ja, een baan betekend geld, dus ik snap dat je hem hebt aangenomen. Ik denk dat je het beste uit bent met een gastouder. En wat men zegt over ouders, sommige ouders zijn er nu eenmaal niet zo happig op. Niet elke familie band is hecht, toch? Ik hoop dat je er uit komt meid! Succes