Oppas Oma

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MissPuma, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hallo allemaal,

Per 1 september ga ik 16 uur werken in de kinderopvang.
    Mijn schoonmoeder (Oma) gaat dan op de kids passen.
    Heb ik dan ook recht op kinderopvangtoeslag, ze is niet geregristeerd als gastouder...

Liefs, misspuma

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee, alleen als ze ingeschreven staat bij een bureau of kinderopvangcentra die valt onder de wet kinderopvang.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ga je je schoonmoeder voor het oppassen betalen?

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Bossi: Bedankt voor je antwoord!

@ MerleQ: Mijn schoonmoeder wilt er niet voor betaald worden, maar ik dacht als ik het vergoed krijg dan krijgt ze dat geld toch.

liefs, misspuma

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mijn moeder hebben we ingeschreven bij een gastpuderbureau en we krijgen elke maand geld van de belasting gestort waarvan we mijn moeder kunnen betalen.

www.viaviela.nl

Er zijn meerder van dat soort bureaus hoor!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als je je schoonmoeder wilt betalen, dan kun je haar inschrijven bij een gastouderbureau inderdaad. Dan heb je wel recht op subsidie, maar gaat dat niet veranderen? Volgens mij komen er strengere eisen straks en zal je schoonmoeder dan bijv. een certificaat moeten halen.

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Klopt, het gaat strenger worden.
    Mijn moeder past ook op het zoontje van mijn zusje en ze waren al eens bezig geweest dit uit te pluizen.
    Maar mijn moeder zou een certificaat moeten halen, zou huisonderzoek krijgen e.d!
    Dat wilde ze allemaal niet, en kan ik me voorstellen.
    Je word beoordeeld, terwijl ze alleen maar op de kleinkinderen gaat passen. Als je eengemeld zou zijn, kun je zelf gevraagd worden voor ook andere kinderen buiten de klein kinderen om.
    En met de belastingsteruggave zul je wel een deel moeten terug betalen. Mijn moeder zou er financieel gezien niets mee opschieten.

Deel Deze Pagina