Hoi hoi... Mijn zoontje van 7 dagen oud heeft normaal een temp van 36.8 en nu was ie de hele dag al wat huilerig en was vanochtend zijn temp 37.2. Niks geks dus. Maar nu was ie de hele avond aan het jengelen en wilde em voor de zekerheid tempen en was het 37.6. Voor zijn doen dus verhoging. Ik had al telkens het idee dat ik hem te warm aankleedde, maar volgens de kraamverzorgende was dit niet zo. Hij heeft namelijk een romper korte mouw aan met een shirt lange mouw en broekje met sokken. Maar leek mij met dit weer erg warm. Want snachts worden ook nog zijn armen in een hydrofiel vast gelegd omdat ie zich anders wakker slaat en daaroverheen nog een deken. Nu hij deze verhoging heeft heb ik een lange mouw romper aangetrokken en verder niks. Kan dit geen kwaad of is dit weer te koud? Of kan de verhoging ook wat anders zijn? Hij is nu wel wat rustiger alleen in romper alvast bedankt
Ik voelde altijd in het nekje (als dat te warm voelt heeft hij het echt te warm met die kleding aan,koorts kan natuurlijk ook hoor! Ik zou toch naar je gevoel luisteren en hem anders aankleden en regelmatig voelen (en tempen als je dat liever doet natuurlijk). Als het door de kleding komt zou hij wel weer aardig snel normale temp moeten hebben (jonge baby's kunnen de warmte niet kwijt maar kunnen het ook niet vasthouden zelf)
Je eigen gevoel volgen! Het mama gevoel is altijd goed, vind ik. Als jij denkt dat je kindje het te warm heeft dan geef je hem alleen een romper aan Mocht hij het nu prettiger hebben dan zal het wel beter zijn zo voor hem. Hou hem gewoon goed in de gaten en anders geef je hem weer wat meer kleding aan.
Deze verhoging is niet zo erg hoor! Normaal hoort de temp tussen 36,5 en 37,5 met 0,1 meer is het niet schrikbarend. Buiten is het ook nog eens warm en klam. Wat je hebt gedaan is prima voor nu. Vergeet niet dat het in de loop van de nacht wel wat af koeld. Misschien is het een idee dat waneer je de nachtvoeding geeft je de temp nog eens meet en dan kijkt of er nog wat kleding bij moet.
Bedankt.. Dan doe ik voor de nacht nog een broekje met sokken aan. Want hij word ook nog in een hydrofiel gewikkeld voor zijn armen