slaapzak pasgeboren baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door angela1986, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela1986

1 apr 2010
    69
    0
    6
    Mijn dochtertje van bijna 3 weken is erg druk in bed.
    Ze is al een paar nachten wakker geworden van de kou omdat ze helemaal boven haar dekentje is uit gewoeld.

Nu wil ik haar een slaapzakje aan doen, maar omdat ze ook nog eens heel klein is (+/-2800 gr.)weet ik niet goed of dit wel veilig is.

Zijn er mensen die mij wat advies kunnen geven, over welke slaapzak wel gebruikt kan worden bij zo'n kleintje.

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hema slaapzakje 50-62 is klein, lekker warm.......werkte hier goed!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Prenatal verkoopt ook slaapzakjes van 60 cm en inderdaad Hema..

Ik heb zelf in het begin de slaapzak van Lodger gebruikt in combinatie met dekentjes, is wat smaller aan het bovenlijfje en de hals, is wel wat duurder maar superfijn.. En met een slaapzakje aan trappen ze dekentjes niet zo snel weg, ik stopte overigens wel de onderkant met de lakentjes mee in..

4. Linda86

Linda86 VIP lid

In principe kunnen alle slaapzakjes, je moet alleen goed opletten dat de gaten voor de armen en voor 't hoofdje niet te wijd zijn. Isabelle slaapt ook al vanaf dat ze 2 weken is in een slaapzak, om dezelfde reden als bij jou. Ik heb toen de gaten voor haar armen iets kleiner gemaakt (gewoon wat verder dichtgenaaid), omdat het daar toch nog best wijd was. Wij hebben idd een slaapzakje van 60 cm.

5. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hier ook het slaapzakje van de Hema maat 56-62 en het werkt prima!

Mijn dochter is nu bijna 4 weken oud en is heel klein en fijn (inmiddels 3400 gram, maar was ook 2810). Ze past prima in het slaapzakje als ik de mouwen afrits......deze zijn nog veeeeeel te groot voor haar.

Ze is er inderdaad een stuk rustiger door gaan slapen. Wel leggen wij haar nog strak onder het lakentje om haar armpjes rustig te houden.

Het slapen gaat zo veel beter!

6. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mijn meisje werd ook vaker wakker van de kou! Lag ze ineens boven de dekentjes! Heb haar vanaf de derde dag dat ze thuis was in een slaapzakje gelegd. (Ze heeft twee weekjes in het ZH gelegen) Ze had bij ontslag een gewicht van 2345 gram en was slechts 46,5 cm. Het gaat prima met die van de Hema maatje 50
    -62 en die van de prenatal maat 60 ! Je moet er alleen goed opletten dat je kindje niet met z'n hoofdje door de opening van het hoofdje kan zakken!

7. angela1986

1 apr 2010
    69
    0
    6
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Ik ga morgen eerst even naar de hema.
    Zat net op de site van de hema te kijken en kwam daar alleen de volgende slaapzak tegen HEMA - slaapzak
    Als ik dan naar de maten kijk is dat volgens mij veel te groot.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben destijds ook een slaapzakje van de Hema gekocht (maat 50-56). Onze dochter was bij geboorte maar 2585gram en 45cm groot.

Waar je op moet letten als ze het slaapzakje aanheeft, dat de arm en hoofdgaten niet te groot zijn (anders zou je de armgaten iets dicht kunnen stikken). Anders kunnen ze zich er in vastdraaien.
    Maar met het Hema zakje hebben wij destijds geen last gehad.
    Wij hadden een badstof slaapzakje.

Die jij nu laat zien zijn idd veel te groot. Je moet echt op zoek naar een 50-56!

9. angela1986

1 apr 2010
    69
    0
    6
    ik ga morgen eens bij de hema kijken, misschien dat ze in de winkel andere slaapzakjes hebben als op de site staat, en anders maar even naar de prenatal.

10. angela1986

1 apr 2010
    69
    0
    6
    Helaas Hema heeft echt alleen grote slaapzakjes.
    ik ga straks even naar de prenatal, misschien dat ze daar in een kleine maat verkopen

11. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hier zweer ik bij de puckababy. En die is er speciaal voor pasgeboren baby's! Echt geweldig mijn dochter slaapt al vanaf de eerste nacht door en is nooit koud 's nachts!:)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze de eerste 3 maanden ook in puckababy geslapen, ideaal! Daarna heeft ze een gewone slaapzak aangekregen.

13. angela1986

1 apr 2010
    69
    0
    6
    ik heb gister een slaapzak gekocht bij de prenatal maat 60. ik heb daar het gat voor het nekje wat kleiner gemaakt zodat ik er zeker van ben dat ze er niet in weg kan zakken.
    Ook de mouwen heb ik eraf gelaten omdat die ook veel te lang waren.
    Ze heeft er vannacht heerlijk in geslapen.

Wat voor kleertjes doen jullie je kindje aan in een slaapzak zonder wouwen, en gebruiken jullie dan ook nog een dekentje?

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft een romper korte mouw en een pyamashirtje en broek aan.. Het kamertje is ongeveer 16 graden..

en ik gebruik geen dekens.. onze dochter is nogal beweeglijk dus die dekens liggen er zo af.. Daarnaast is een slaapzak en dekens veel te warm voor haar..

Deel Deze Pagina