hoeveel slapen 7 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang jullie kleintjes slapen op een dag?
    En wat zijn zoal de slaaptijden??

2. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Rosan slaapt
    +/- 19uur per dag: 8tot14, 15tot19, 20tot23,00tot7uur.

3. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Mijn dochter is nu bijna 10 weken en slaapt overdag mischien zo'n 5 uur en de nacht slaapt ze van 22:30 tot 08:00!!!!!
    Maar overdag heeft zij al vanaf het begin niet heel veel geslapen.... Ze had er soms dagen bij dat ze hooguit een hazenslaapje van 10 minuten had en dat dan 4 keer op een dag.... daar in tegen slaapt ze al vanaf week 5 de nachten door!!!!

4. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra is 7 weken en slaapt overdag bijna niet. Zo tussendoor eens een paar uurtjes in de middag. 's avonds slaapt ze van 23.30-6.00 dan krijgt ze een fles en slaapt ze weer tot 9.00

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier sliepen alle drie de kindjes met 7 weken van voeding tot voeding met heel af en toe een keertje even wakker liggen en dan een beetje kijken enzo. Als ze wakker werden gingen ze aan de borst en daarbij vielen ze weer in slaap.

Benthe is nu bijna 12 weken en nu is ze wat vaker wakker maar ze slaapt vooral nog veel. Heeft ong 9-10 voedingen op een dag en is dan zegmaar een half uurtje wakker en soms tussendoor eventjes dat ze wakker ligt rond te kijken of handjes ligt te kijken. Maar verder is het hier dus vooral nog slapen. Dus denk dat ze nu nog een uur of 19 op een dag slaapt.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje sliep met 7 weken door van 23:00 tot 8:00 en overdag kan ik beter zeggen wanneer hij niet sliep... ;) Hij was wakker vanaf de voeding tot ongeveer een uur - anderhalf uur daarna. Alleen tussen 17:00 en 19:00 was hij wat langer wakker.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat een verschil zeg qua baby's!!
    Marin is niet echt een slaper, soms is ze ongeveer de hele dag wakker met zo nu en dan een slaapje van 10 minuten.
    savonds slaapt ze ong van 23.00 tot 04.00/05.30 (verschillend).
    Daarna leg ik haar weer neer en slaapt ze nog even tot 07.00/07.30

En ze heeft 2 weken gehad dat ze dus overdag niet wilde slapen. Achteraf te maken met reflux.
    Maar ik heb er sinds de laatste 3 dagen iets meer regelmaat in.
    En ze begint wat meer te slapen!
    sochtends slaapt ze even een uurtje.
    Smiddags slaapt ze soms 1 a 2 uur.
    En savonds even in de kinderwagen.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn meisje is hooguit een half uur na elke voeding wakker, dan wordt ze ook echt vervelend en wordt ze alleen rustig als ik haar in bed leg met een speentje, ze krijgt 6 voedingen dus ze slaapt echt veel nog ;)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van ons slaapt 9 uur in de nacht. En ongeveer 6 uur verspreidt over de dag. Moet zeggen dat er ook weleens een dag tussen zit dat meneer niet wil slapen overdag. Zoals gisteren toen was hij wakker van 11.00 uur tot 21.00. Echt niet normaal. Op een gegeven moment werd ik het ook zat want dan is het best vermoeiend. Hij was namelijk niet gezellig wakker, maar huilerig, hangerig niets willen. Niet eten, niet opschoot, niet in bed, niet in de box. Hij wilde gewoon NIETS pfff

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte slaapt de laatste week eigenlijk van 19.00 tot 7.00, ze is dan alleen wakker voor de voedingen. (vanmorgen zelfs tot 9.45 geslapen) En dan overdag nog wat hazeslaapjes van 20/30/45 minuten. Het verschilt heel erg. Er is nog geen pijl op te trekken, laat staan dat er enige regelmaat inzit... Behalve dan de avond.

Ze wil trouwens overdag dan ook vaak drinken, ik denk echt een beetje inhalen van die lange nacht...

11. Tiki

Tiki Actief lid

19 mei 2008
    110
    0
    0
    onze dame komt nog om de 3 uur, 's avonds zit er vaak meer tijd tussen (zou wel fijn zijn als dat naar 's nachts verplaatst zou worden). Overdag is ze soms 2 uur tussen een voeding in wakker en dommeld verder een beetje. 's middags maakt ze meestal wel een ruk van 2 uur slapen en meestal van 8:30 uur tot 10 uur.

Tips voor doorslapen 's nachts?
    Floortje is ook bijna 7 weken nu.

12. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra is nu 7,5 week en slaapt nu sinds 3 weken redelijk door 's nachts. Wij geven wel de laaste fles wat laat, zodat ze niet alsnog midden in de nacht komt. 23.30 de laatste fles en dan komt ze weer rond 6 uur.

Probeer 's avonds dan niet te lang tussen de flessen in te laten zitten. Dus na 3 uur gewoon wakker maken, misschien dat ze dan bij de volgende fles (in de nacht) daar wat meer tijd tussen laat.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tip om de nacht beter door te komen laatste voeding ietsjes meer geven. Werkt hier perfect. Laatste 3 dagen wordt hij 8.15 wakker :). Laatste fles krijgt hij om 21.15.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Dat werkt hier echt niet, want Kyra drinkt echt niet meer dan dat ze overdag drinkt. Dat krijg ik gewoon niet naar binnen bij haar

Deel Deze Pagina