Hoeveel slapen, baby 5 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joiedevivre, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Sinds een week slapen mijn meisjes nog maar 2x op de dag. Dat is niet zo erg, ware het niet dat het hele korte slaapjes zijn. Sochtends varieert het van 45 min tot 1,5 uur en smiddags is het 45 min. Heel af en toe slapen ze sochtends 2 uur. Snachts slapen ze zo'n 10 uur.

Overal lees ik dat een baby van deze leeftijd gemiddeld zo'n 14-16 uur slaap nodig heeft. Ik probeer ze soms smiddags weer in slaap te wiegen/speentje geven maar dat werkt niet. Ze zijn dan gewoon heel erg wakker. Aan het eind van de middag heb ik wel het idee dat ze meer moe zijn en dus overdag meer slaap nodig hebben... hoe is dat bij jullie? Nog tips voor mij?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ze er geen last van hebben lijkt het mij niet zo erg. De ene baby slaapt meer dan de andere. ;)
    Hier was het op die leeftijd nog erg rommelig en de tijden waren heel wisselend. Vaak sliep hij hier maar 3 kwartier en dat dan 3-4 keer per dag.
    Zou je ze niet eind van de middag nog een keer op bed kunnen leggen, op het moment dat je aangeeft dat ze wel erg moe lijken?

3. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hier ook een paar weken een kortere middag slaapje gehad, maar om 16u toch echt weer even moe. Toen gewoon weer even in bed gelegd. Was maar voor 45 minuten, maar wel een gezellig en fris ventje aan tafel. En ineens sliep hij weer 2 uur in de middag. Of hij is moe na het middag eten, gaat zijn bedje in, ligt dan 45 minuten te spelen/kroelen met zijn snufdoek. En valt dan nog even dik een uur in slaap.

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Dat probeer ik wel steeds maar dan zetten ze het op een krijsen :( soms ga ik maar nog een keer wandelen want dan pakken ze soms nog een half uurtje.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Lastig hoor, dan misschien maar even wandelen inderdaad als dat lukt.
    Hopelijk gaat het snel over.
    Hier ook zo'n periode gehad. Ik deed hem dan nog wel eens in de draagdoek en dan sliep hij soms nog even, maar met 2 baby's wordt dat een beetje lastig ;)

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje is nu 5 maanden,
    Hij slaapt snachts echt super goed ongeveer 10 uur.

Naar de eerste fles slaapt hij hooguit 45 min.
    En overdag Max. 2 uurtjes
    Dus hij slaapt zeker geen 14 tot 16 uur.

Maar hij is verder altijd vrolijk, dus zal wel genoeg slaap hebben.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier was (En is ze nu nog steeds) om de 2u moe en moest ik haar in bed leggen.. Maar er waren ook dagen dat ze weigerde te slapen of te weinig sliep ondanks dat ze moe was :)

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als ze lekker uitgerust zijn zou ik me niet druk maken. Als ze aan het eind van de dag onrustig zijn is een wandeling of badje misschien een hulp bij in slaap vallen (afhankelijk van het weer het een of het ander).

9. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Noud is dan nog geen 5 maanden maar hier ook periodes gehad met weinig slaap overdag.
    Ik bleef dan gewoon volhouden om na elke fles en spelen in bed te leggen. Ging hij slapen? Mooi. Lukte het niet? Ook niet erg dan gewoon na de volgende voeding weer proberen.

Werkte hier heel goed

10. kora82

kora82 Lid

6 nov 2013
    81
    0
    6
    Sinds kort slaapt mijn zoontje wat meer overdag. Meestal een kort slaapje van half uur vroeg 's ochtends, daarna ongeveer 1,5 uur, 's middags weer 1,5 uur en 's avonds nog een half uurtje. Tot niet zo lang geleden sliep hij ook max 45 min elke keer. Was hij dan wakker probeerde ik toch weer in slaap wiegen - het duurde wel een tijdje voordat hij nog een keer in slaap viel. Nu nog steeds slaapt hij niet altijd in een keer door. Maar ik merk wel dat als hij te kort slaapt is hij dan erg chagrijnig en moe en binnen een uur ligt hij toch weer in zijn bedje of de kinderwagen.

11. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hier precies hetzelfde hoor. 2 kleine slaapjes en dat is het.

Deel Deze Pagina