hoeveel slapen baby van 3mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ziezo, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Hoi,

Ik heb het idee dat onze zoon te veel slaapt op een dag.
    Hij gaat om 19:00 uur naar bed.Hij wordt om 23:00 uur verschoont en krijgt dan zijn laatste fles.Dit doet hij allemaal slapend.Vervolgens slaapt hij door tot 06:00 uur.Hij wordt dan weer verschoont en krijgt dan zijn eerste fles van de dag.Na deze fles slaapt hij door tot 08:00 uur.Vervolgens is hij dan wakker tot een uur of 11:30.Om 14:00 moet ik hem dan wakker maken voor zijn fles en medicijnen.Hij is dan tot 16:00 uur wakker om vervolgens tot 18:00 uur weer te gaan slapen. om 18:00 maak ik hem weer wakker voor de medicijnen en fles rond 19:00/19:30 gaat hij weer naar bed.
    Zo zijn we de 24 uur weer rond

Hij is dus ong 6 uur wakker per dag

Wat denken jullie slaapt hij te veel?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is vrij gewoon hoor voor zijn leeftijd. Je hebt babies die veel slapen en kinderen die weinig slapen. Mijn zoon en dochtertje sliepen op die leeftijd ongeveer 12 uur (nacht) + 4-5 overdag... Dus waren iets meer wakker maar wij reguleerden de slaaptijden. Zolang je kindje als ie wakker is goed eet / drinkt en een actieve indruk maakt, niets aan de hand. Als je zorgen blijft maken, neem dan eens contact op met je huisarts, die kan je uiteindelijk beter van advies dienen dan een forum wat je kindje niet kan zien!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochter was ook zoiets wakker op die leeftijd. Als t verder goed gaat dan lekker laten slapen; hebben ze nodig.

4. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje sliep ook heel veel..sowieso van 21 tot 9 aan 1 stuk...en over dag zeker ook nog 4 slaapjes...1 lange en de rest korte...denk tussen de 16 en 18 uur ofzo!

5. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    wij hebben ook nog een dochter.Zij sliep juist op de dag in verhouding met hem heel weinig.
    Vandaar dat voornamelijk ik er wat onzeker over ben.
    Hij is als hij wakker is lekker vrolijk en actief en wat de huisarts betreft die heeft geen verstand van baby's ( dit zijn z'n woorden) ik heb ook verder niet het idee dat er wat mis met hem is,maar hij is wel ons zorgenkindje,dus sneller ongerust

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Kan idd. heel erg verschillen.
    Mijn zoontje slaapt bv. overdag maar 1,5 uur al vanaf een maand of 4.
    Zijn nachten zijn wel met onderbreking van 1 uur voor de avond fles van 17 tot 6:30 uur.

Hij trekt het gewoon niet langer dan 17 uur.
    Maar overdag slapen ho maar

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoon is 3,5 maand en die slaapt ook zoveel hoor! En hij is echt niet te genieten als het minder is... Vandaag was ik met hem met de auto op pad, waardoor z'n ochtendslaapje korter was dan normaal, dan blijft hij de hele dag een beetje chagerijnig en jengelig. 's avonds gaat hij er dan wat eerder in en kan hij 'bijtanken'. De volgende dag is hij dan eigenlijk altijd weer vrolijk.

Deel Deze Pagina