Hey meiden, Hoe slapen jullie kindjes van 11 maanden? Ik heb hier een soort nachtbraker ze eet s avonds gewoon warm met wat melk. En gaan dan om 19 uur naar bed ongeveer. Ze wordt dan rond 23 uur wakker, 02:00 uur, 04:00 uur, 06:00 uur en soms ook nog wel tussen door. Soms slaapt ze door tot 08:00 uur. k geef dr vaak wat melk als ze wakker wordt en dan slaapt ze weer even door. Ze ligt niet onder een dekentje, wel in een slaapzak. Zou ze het te koud hebben? Ze wordt niet huilend wakker ofzo maar ze mekkert...draait ect. Ze heeft geen krampjes volgens mij. Ze heeft wel een speen. Maar voor dat ze weer slaapt is het ook weer een half uur verder. wat zijn jullie tips! Want ik ben nu aardig moe aan het worden van al dat wenige slapen
Wat doet ze als je niet naar haar toe gaat? Aangezien je zegt dat ze niet huilt? Onze dochter gaat op het moment om 20.00 naar bed en slaapt ongeveer tot de volgende ochtend 07.30.-08.00. Maar we hebben tot 9,5 maand heeeeel veel slapeloze nachten gehad... regelmatig van 01.00 tot 04.00 of 05.00 klaar wakker... Dus ben nu erg blij haha.
Ze ligt een beetje te mekkeren. Te zeuren, niet helemaal huilen. t wordt wel steeds meer. Het is ook half in de slaap soms heb ik het idee.
Rond de 11 maanden deed L. dat ook, was hier vaak met der ogen dicht.. kletsen/miemelen in haar slaap.. als we dan haar slaapkamer op gingen werd ze wakker, en toen we daarna een keer niet gingen keken was het daarna weer afgelopen! Nog steeds doet ze het de ene nacht wel en de andere nacht niet, wij reageren er niet meer op!
Wij horen de laatste 3 nachten soms ook geluid, maar hebben een babyfoon met camera en zien dan dat ze nog slaapt of zelf weer gaat slapen. Vaak is het echt maar een paar seconden geluid. Ik zou gewoon kijken wat er gebeurt als je niet gaat? Je weet maar nooit, hihi.
Ik zou ook niet meteen heen gaan. Zeker niet als ze niet huilt. Ons meisje huilt ook heel soms wel eens 's nachts maar we laten haar eerst even liggen en meestal valt ze zo weer in slaap. Ik ga alleen heen als ze echt hard en langer dan 10 minuten huilt. Ze slaapt hier eigenlijk elke nacht gewoon door. Zou t gewoon proberen. Vriendin van me ging ook bij elke kik naar haar dochter toe en die is nu 2 geweest en ze kan er nu nog steeds iedere nacht minimaal 1 keer uit. Volgens mij is dat gewoon gewenning.
Hier hoor ik wel verschil in het huilen. Hier tot 1 nachtvoedingen gehad en nu moet ik vaak 's avonds laat nog even heen. Maar hier is ze soms ook weer van zelf in slaap gevallen.
gisteren hebben we de slaapgids gedownload...we willen ook dat onze klleine wat beter gaat slapen en vooral dan overdag... 9hij is pas 7 1/2 maand maar toch) hij wil 's nachts ook nog wel redelijk vaak drinken maar slaapt daarna meten weer verder. we gaan dus kijken of deze methode werken gaat!misschien een tip... Leer jouw baby doorslapen en los het slaapprobleem op BabySlaapGids.nl
Hier word ze altijd wel 1 of 2 keer per nacht wakker, soms is de speen voldoende en soms ook niet dan gaat het uiteindelijk over in huilen, en dan nemen we haar bij ons in bed en slaapt ze verder. Maar zo heeft ze dus ook nachten dat ze in een ruk door slaapt. Overdag slaapt ze zo`n 4-5 uren totaal. Ik geef trouwesn snachts nooit melk want ben van mening dat ze dat snachts niet nodig heeft (tenzij omstandigheden slecht eten/overgeven etc) maar hier nog niet voorgekomen.
Dat lijkt me erg koud; het was gisternacht iets van -9 ofzo.... Hier ligt de kleine in een slaapzak onder 2 dekentjes...
Hier slaapt ze ook in een winterslaapzak van de Hema met lange mouwen en 2 dekentjes. Die liggen niet helemaal tot bovenaan en soms ligt ze bovenop de dekens, maar dat doet ze dan zelf
ik zou ook zeggen dat het de kou is. Tycho lag eergisteren in een dikke Hema slaapzak met mouwen en 2 dekentjes.... Het was maar 16graden op zn kamertje. xxx
Fay is bijna 11 maanden en die slaapt eigenlijk altijd door tot de volgende ochtend. Ik heb vanaf het begin een vast avond ritueel toegepast. warm eten, nog even spelen, dan in bad, flesje melk, tanden poetsen (vanaf 6 mnd) dan in bed, gordijnen dicht, licht dimmen, liedje zingen, aai over de bol en kusje, licht uit, deur dicht en wegwezen!!! zo slaapt ze van half 8 tot 7 à 8 uur. Het is nu op haar kamertje tussen de 17 en 19 graden maar ligt lekker in een dikke slaapzak van de Hema met mouwen en een dekentje. Verder heeft ze een romper met lange mouwen aan en een pyama en sokjes (die zijn meestal 's ochtends wel uit!) ik hou er zelf ook van om lekker warm te liggen.... Als wij naar boven gaan rond 22.30 kijk ik altijd even of ze lekker ligt en dan leg ik haar dekentje recht. Soms wordt ze 's nachts wel eens wakker maar ik ga er pas heen als ze echt huilt....tegen die tijd ben ik pas uit mijn remslaap ontwaakt.... Meestal slaapt ze na een paar minuten wel weer in. misschien heb je er wat aan! Gr Elza
wauw super! knap...want als ik dit allemaal doe is de kleine of na 10 minuten weer wakker (vooral voor de dutjes overdag) of begint hij te krijsen terwijl het geen krijs kindje is...misschien toch doorzetten??
Een nieuwsgierig vraagje van mijn kant. Ging jullie dochter uit zichzelf ineens doorslapen of hebben jullie iets aan haar slechte slapen gedaan? Hier namelijk ook zo een slechte slapertje en ik hoooop at ik over een maandje hetzelfde als jij kan zeggen, maar zoals het nu eruit ziet heb ik slechte hoop. Dus alle tips zijn welkom.
wij kregen hier op t forum de tip haar bedje te verplaatsen.... dat is hem geweest! Ik geloofde er niet in, maar de eerste nacht sliep ze meteen door.
bedankt meiden voor alle tips. Ze heeft wel een dekentje natuurlijk maar ze gaat er boven op liggen. En ze ligt ook elke keer dwars in haar bed. Stop haar wel goed in voor ik weg ga maar ze komt dan toch weer even overeind of gat draaien enz. En zodra ik dr recht ga leggen is ze wakker en begint het weer van voor af aan.
Mijn dochter is ook vaak snachts wakker, dan hoor ik haar ineens brabbelen of een beetje huilen. Vaak is dat in haar slaap. Ik ga er alleen uit als ze echt hard huilt. Sinds een paar weken krijgt ze geen nachtfles meer. Volgens het cb is dat niet nodig. Als je een fles blijft geven dan krijgt ze een hongerprikkel en zal elke keer een flesje willen. Mijn dochter ligt trouwens ook alleen in een slaapzak omdat ze het hele bed doorgaat. Ik zou zeggen ga er niet uit tenzij ze hard huilt en dan steeds even troosten en weer in bed leggen. Ik heb het er erg moeilijk mee gehad, maar nu gaat het steeds beter.
Dit is mijn ritueel 's avonds...... voor overdag hou ik ook vaste tijden aan en daar gaat ze als een speer op. Al moet ik wel zeggen dat ik afgelopen week een beetje aan het 'aanmodderen' ben geweest omdat ze toe is aan andere slaaptijden (denk ik ) Maar ik zou inderdaad doorzetten!! Suc7!!