Ik zit er sterk aan te denken om een facebook pagina te maken voor mijn kindje. Wie heeft dit ook? Wat vinden jullie daarvan?
tja als je om meningen vraagt, dat zou ik zelf echt nooit doen! Vind dat als ze later oud genoeg is dat zelf moet kunnen bepalen! Wie weet vind je kind het later helemaal niet zo leuk dat alle foto's en verhalen op facebook stonden!
Oh ik heb dat wel hoor Ik vond het belachelijk dat ik kon aangeven dat ik een kind had, maar geen foto aan haar kon koppelen. Dus heb ik een account aangemaakt, zodat ik in elk geval een fotootje bij haar naam had
Ik heb een babysite (nu dreumessite ) voor mijn dochter. Hier kan je gemakkelijk allerlei dingen invoeren (tandjes, dagboek, foto's, lengte, gewicht). Vind je dit niet handiger? Je kan er een backup van laten maken. En er, indien gewenst, een wachtwoord op zetten.
Welke site is dat? Eens kijken. Het leuke vind ik dat wanneer je er dan wat opzet iedereen dat op zijn facebook krijgt die vrienden van je zijn. Nu zet ik wel eens foto's van hem op mijn pagina, maar dan krijgt iedereen dat ze zien. Als hij een eigen pagina heeft ziet maar een klein aantal mensen het. Kun je op die site iedereen een berichtje sturen als je iets nieuws erop hebt gezet?
Ik vind het belachelijk Niet omdat er van mijn kind geen foto's oid op FB mogen, die post ik zelf ook wel eens.. Alleen niet ui zijn eigen naam maar gewoon op mijn eigen profiel Een goede bekende van me heeft ook een profiel aangemaakt voor haar baby en die voeg ik dus niet toe (en accepteer ook geen verzoek)... Vind het gewoon echt heel stom
Facebook voor baby's... Ik word oud, haha. Deze 'moderne mama' heeft een weblogje over haar zoon. Het is een site van groeimee. Niet verschrikkelijk uitgebreid, maar je kunt er verhalen en foto's op kwijt. Eventueel kun je filmpjes uploaden op youtube en die insluiten. (Dan wel, als je dat wil, op youtube instellen dat alleen mensen met de link het filmpje kunnen zien.) Het weblog van groeimee kost niks en je kunt het met een wachtwoord afschermen. Je geeft het adres & wachtwoord aan mensen waarvan je wilt dat ze mee kunnen kijken. Elke keer dat je een verhaal, filmpje of foto-serie plaatst, worden de mensen op de mailingljst geïnformeerd. Mensen kunnen zich zelf voor die lijst opgeven, maar jij kunt ook mensen toevoegen. Het werkt allemaal heel simpel.
Ik heb hem via Baby website Mensen kunnen zich abonneren, dan krijgen ze een email met link als je iets nieuws op de website plaatst. Ik houd hem bij sinds de positieve zwangerschapstest. Vooral nu Mara steeds meer gaat kletsen zet ik er veel op: je kan uitspraken toevoegen. Dus daar zet ik neer wat ze (op haar manier) zegt. Ik weet niet of jullie er nog meer over willen weten?
Mijn vriend heeft het ook gedaan voor ons dochtertje toen ze net geboren was, dan konden we haar "taggen" in onze foto's. Ach, ik vind het opzich wel grappig, maar doe er verder (nog) niks mee..
Hier al wel een eigen mailbox - adres stond op de geboortekaartjes als contact-email, maar ik vind het privacybeleid van Facebook echt ruk, dus nee, hier geen eigen pagina - zet zelf ook heeeel weinig op facebook. We hebben wel zelf ooit een reisblog aangemaakt, maar nu geen pagina voor dochterlief. Manlief wil geen foto's van haar online
ik kan het je nog sterker vertellen: ik ken iemand die een FB pagina voor haar hond heeft aangemaakt, die voeg ik dus ook niet toe en ontopic: ik zou geen FB pagina voor mijn kind aanmaken. Zet soms foto op eigen pagina en ze moet later zelf maar beslissen of ze een pagina wil.
Hier ook geen fb, wel een emailadres want dat moest voor haar lidmaatschap bij de bieb (aan mijn adres was al een lidmaatschap gekoppeld) Ik zet wel soms foto's op mijn fb, maar dan alleen voor vrienden (dat zijn er iets van 25 ofzo, echt alleen naaste familie en goede vrienden).
Doe het niet.. alles wat je ooit op internet plaatst (inclusief deze berichtjes) gaat er nooit meer af. Leuk als je zoon of dochter op sollicitatie komt en ze hebben even gegoogled en komen babyfoto's van haar of hem tegen. Ik zou me rot schamen. Bovendien doe je misschien iets tegen haar of zijn wil. Zou jij het leuk vinden als er babyfoto's van je op internet stonden? Ik moet er niet aan denken. Ik wil dat soort dingen zelf in de hand hebben en niet geconfronteerd worden met die beelden die mijn moeder er ooit op heeft gezet.
Nee ik zou dat zelf ook niet doen. Ik zet wel eens wat foto's op mijn eigen fb pagina. Maar eentje voor hunzelf. Neuh, nergens voor nodig. (is mijn mening)