Ohja, staat er misschien niet duidelijk in maar hij slaapt dus nog steeds niet door. Daarom snap ik niet dat hij de dag kan en wil doorkomen zonder een dutje. Sommige nachten is het wel 3x wakker zijn en dan toch geen dutje in de middag...
Misschien moet je het proberen, als hij zonder nou mega overprikkeld en moe raakt na een week ofzo, dan heeft hij het toch nog nodig, maar misschien gaat het juist heel goed!
Hier slaapt ze ongeveer van 19.00 tot 7.00 uur. Nu het weer lichter is en de vogels vroeg fluiten is ze rond 6.00 uur wakker. Overdag heeft ze altijd weinig geslapen. Met 7 maanden overgegaan op 1 slaapje en met 1,5 jaarsliep ze bijna niet meer overdag. Vaak liet ik haar dan boekjes lezen in bed zodat ze toch even tot rust kwam. Tegenwoordig stuitert ze de gehele dag door. Als ik merk dat ze wat moe is mag ze weleens op de bank onder een dekentje TV kijken. Maar over het algemeen is ze van 7.00 tot 19.00 uur heel gezellig en vrolijk.
Hier ook voor zijn 2e verjaardag opeens geen slaapje meer, terwijl hij daarvoor altijd 2 uur sliep. Nu wel om 19.00 naar bed en moe on slaap! Dat is ook prettig!!
Dochter van bijna 2 jaar gaat tussen 20:00 en 20;30 uur naar bed. Ze slaapt dan klokje rond. In de middag slaapt ze ook nog 2 tot 2.5 uur. Uitstekende slaper is het.
Zoon van 2 wilt niet meer slapen maar heeft het wel nodig. Gevolg van niet slapen is dat hij om half 6 slaapt. Maar aangezien ik tot 18.00 moet werken kan dat niet... Gevolg daarvan is een stik vervelend kind(moe/over z'n slaap heen) en wilt helemaaal niet meer slapen🙄 Hopelijk is deze fase snel over hahah
Finley doet sinds hij 2 jaar is, geen middagdutjes meer. Hij was er toen helemaal klaar mee. Is ook nooit moe overdag, ligt nooit meer te slapen overdag. Hij slaapt van 20.00 uur tot 07.00 uur.
Hier hele goede slaper. Slaapt 12 uur per nacht, als we beide vrij zijn zelfs tot half 9 (13u). Meestal smiddags ook een slaapje. Soms gaat ze niet slapen en na wat zingen begint ze te roepen. maar vaak genoeg valt ze wel in slaap.
Wauw wat zijn hier veel goeie en vroege slapers Mijn zoontje van 2 heeft sinds de zomertijd bedacht dat hij pas om 10uur gaat slapen (daarvoor was het dus 9u). Kan doen wat ik wil, maar dat klokje zit in zijn hoofd. Op z'n vroegst lukt het rond half10. En dan maakt hij vaak nachten van 9.5u ongeveer. Of hij ''s middags nou wel of niet slaapt, maakt hem allemaal niks uit. Blijft steeds vaker de hele dag wakker, ook als hij bijvoorbeeld ''s morgens rond 5 al wakker is.
Ik zou er geen strijd van maken. 12-13 uur per dag is heel normaal. Hier sliepen ze minder. Als ze gewoon vrolijk zijn, lekker laten gaan. En ik zou liever overdag eens zelf een tandje bijzetten dan de hele avond in de weer te zijn met m'n kind, als ik overdag ook al een uur strijd heb moeten voeren om het in slaap te krijgen. Je doet jezelf en je kind geen lol hiermee
Als je kindje voldoende slaapt zou ik het middagdutje zeker overslaan. Ik zou al erg blij zijn als mijn zoontje 10u zou slapen 's nachts. Na bijna 2 jaar nog steeds geen doorslapertje hier.