Hallo, De nachten zijn hier nog steeds een drama helaas, zoontje komt 3- 4 x per nacht en om 05.00 uur begint standaard de dag . Maar voorheen sliep hij overdag wel aardig, in de ochtend zo'n 45 minuten en in de middag nog wel 1/ 1,5 uur maar hij slaapt nu denk nog maar 1 uurtje over de hele dag. Hoeveel slaapjes doet jouw kindje overdag en hoelang duren die ongeveer? Bespaar me aub de verhalen over de baby's die s'avonds perfect slapen want dat wil ik oooooook !
Devon sliep eerder altijd 2x 2,5 uur en nu met geluk een uurtje per dag, maar hij zit wat met zijn schema te klooien, ik heb goede hoop dat het weer goed komt
Jim (nu 10maanden) slaapt overdag 3x een half uurtje en 's avonds van 19.00 tot 06.00uur. Was eerst ook altijd rond 5 uur wakker. Maar hoe gaat jullie dat doen als de klok achteruit gaat? Dan begint de dag een uur vroeger? Hoe kun je je kindje dan laten slapen?
Wij hebben nooit echt 'problemen' gehad met het verzetten van de klok, volgens mij alleen de eerste ochtend, daarna ging het 'normale' ritme weer verder. Het is nu wel even afwachten hoe onze kleine man reageert, maar mijn ervaring is dat het wel los loopt..
Hier sliep ze 3x 45 minuten (rond 10u, 13u en 16u), maar de laatste tijd is ze een beetje aan het schuiven en vandaag heeft ze 1x 1,5u geslapen vanaf 11u, en nu slaapt ze vanaf 16u weer. Ik denk dus dat ze naar 2x slapen gaat en dan hopelijk dus 1 langer slaapje en een kortere.
Hier, bij ruim 9 maand, is het doorsnee: half 8 opstaan (wel om 6 uur even opnieuw instoppen), rond half 11 erin, 1 uur eruit. Dan nog even van half 4 tot 5 slapen en dan 's avonds rond half 8/8 uur erin.. Maar 2 weken terug begon de dag standaard tussen 6 en half 7, dus het kan zo veranderen..
3 slaapjes: van 7.30 tot 9.30 van 13.00-14.00 en 18.30-20.00 en dan nog een fles. Inmiddels ongeveer 4 weken 1 slaapje van 13 tot 15 soms 15.30. Heeeeeeerlijk!
Zoonlief slaapt 's nachts heel goed (sorry), maar overdag is het drama. Daarom gaat hij 3 keer slapen want anders is hij echt heel saggerijnig de hele dag. Hij krijgt om 06:30 de fles en na de fles gaat hij meestal nog een half uur/drie kwartier slapen. Dan gaat hij na de fles om 11:00 slapen en dan slaapt hij meestal een uur En dan gaat hij om 15:00 nog slapen en slaapt meestal 3 kwartier/1 uur. Als dit korter is gaat hij rond half 6 nog een half uurtje naar bed. Slaapkop he! Jammer dat het allemaal korte slaapjes zijn
9,5 maand en 2 slaapjes als ik niet weg ga anders 3... 2 slaapjes : morgens 1,5 uur en 's middags 2 uur. kan ooit wat langer of korter zijn maar dit is gemiddeld. bij 3 slaapjes slaapt hij 3 keer een uurtje. Hij heeft altijd veel geslapen. Mijn dochter sliep met 9 maanden 1,5 uur maar sliep 's morgens na de eerste fles nog uit tot 8.30/9.00 uur
Mijn zoontje is nu ruim 9 maanden en slaapt best veel vlgs mij...' Overdag 1x 2 uur en 1x 1.5 uur en 's nachts 12-13 uur. En eigenlijk is hij overdag dan nog vaak moe en zou hij stiekem nog best een klein slaapje van 30 min kunnen gebruiken....
Onze oudste zat met die leeftijd nog op 3 slaapjes per dag. 's ochtends en 's middags 1,5-2 uur en rond 16:30 nog een uurtje. Dus in totaal 4-5 uur. Onze jongste is nu 7 maanden, maar slaapt ook veel. Ze is tussen slaapjes maar max 2 uur wakker, dan is ze weer moe en gaat ze op bed. Ik verwacht dat ze over 2 maanden nog steeds hetzelfde ritme heeft. Misschien zonder het late middagslaapje.
Misschien kun je eens overleggen met het CB? Het zou kunnen dat je zoontje oververmoeid is door het weinig slapen en hierdoor 's nachts ook niet goed slaapt. Leg je hem op bed bij de eerste moeheidssignalen?
mag ik dan vragen als jullie kindjes urenlang wakker zijn overdag...spelen ze dan lkkr? of moet je ze vermaken. ben blij als ik onze dochter 2,5 u wakker kan houden! Meestal 1,5 uur wakker. soms echt jammer want zit best aan huis vast. Mie is moe en dan wil ze naar bed en anders hoor je t wel haha heeft overdag 3 slaapjes van bij elkaar +/- 3,5 uur
Onze dochter slaapt meestal van 18.30-07.00 uur (wordt ook wel eens 08.00 uur, hangt ook een beetje af van hoe vaak ze 's nachts wakker wordt.) Overdag 's ochtends een uurtje en 's middags 1 a 2 uren.
Hier met 7 maanden ook maar 1,5 uur wakker en weer naar bed. Is pas met 9 maanden over gegaan op 2 slaapjes. als hij maar 2 keer een uur slaapy moet hij nog een derde keer. I Als mijn zoontje wakker is dan kan hij zich goed zelf vermaken soms wil hij bij mama maar vaak speelt hij alleen. Echt luxe besef ik me mijn dochter kan ook zo goed alleen spelen...
8 Maand en ze gaat om 10 uur voor een uurtje naar bed. Dan om ongeveer 13:00 uur. En die is max. tot 15:00 uur. Dan weer om 17:00 uur bedje in.
Ons mannetje is nog maar 3 uur wakker en dan wil hij weer naar bed,maar hij is nu ongeveer 2 weken over op 2 slaapjes overdag en die duren 1,5 uur.dan slaapt hij inderdaad de hele nacht door. Van 19 uur tot 6...super blij mee...succes met de gebroken nachten. 6.00 wakker 9.00 slapen 10.30 wakker 13.30 slapen 15.00 wakker 19.00 slapen,maar dat is meestal vechten tegen de slaap,maarja anders gaat niet helaas.ik haal hem pas kwartvoor 6 op vanuit mijn werk.
Ons meisje is ook 8,5 maand. Ze slaapt meestal van 19:30/20:00 tot 5:00, dan drinkt ze wat en slaapt verder tot 7:30/8:00. Ovrrdag slaapt ze of twee keer wat langer (uurtje of 2) of drie keer wat korter (45 min)