Hoeveel slapen met 8/ 9 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lt20, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Mijn meisje slaapt als ik mazzel heb 2x

In de ochtend rond een uur of 10 a 11 een uurtje in de box.
    In de middag rond 13 a 14 uur voor een uur of 2 in bed.
    Dan gaat ze rond 19 a 20 uur naar bed voor de nacht.

De nachten zijn drama hier, alleen als ze echt drama zijn word ze in de ochtend vaak later wakker. (wat ik niet erg vind, ik pak die uurtjes dan ook)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook *sorry* goede nacht slaper.. 20-8.15u klokje rond. En van 12.30- 14.30 +-.. Succes meis!

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Rond 9/10 maanden sliep Dennis nog gemiddeld 2 x per dag ongeveer een anderhalf uur tot 2 uur. Maar niet altijd en niet altijd zo lang. Afhankelijk van hoeveel hij 's nachts had geslapen en hoe vroeg hij wakker was verschilde het nog wel eens.

Ik liet hem slapen 'op verzoek' dus. Dat ging een tijd lang prima maar toen ook hij maandenlang rond 5.00 / 6.00 uur 's ochtends wakker werd heb ik het ritme toch een beetje gestuurd. Twee keer maximaal 1,5 uur slapen en rond dezelfde tijden, totdat hij zelf overging (rond 1 jaar) op 1 slaapje per dag maar dan wel gelijk 2,5 - 3 uur. Sindsdien slaapt hij ook 's nachts het klokje eigenlijk rond (van 19.30-07.00/07.30).

Ik moet eerlijk zeggen dat dat wel wat voeten in de aarde heeft gehad, het vraagt namelijk wel doorzettingsvermogen maar ik was blij dat ie 's ochtends steeds wat later wakker werd.

Dennis wordt trouwens nog vaak wel 1 of 2 keer per nacht wakker. Knuffel en speentje geven en hij slaapt weer lekker verder, en wij ook. ;)

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als we thuis zijn slaapt ie meestal 2 x 2 uurtjes, kan ook 1 slaapje van 2 uur zijn en dan 's middags bij mij op de bank nog een half uurtje/uurtje.

Zijn we een dagje weg slaapt ie in de auto of heeft ie het te druk om te slapen, kan dus ook zonder problemen een dag zonder slaapjes doen.

Hij heeft gelukkig de slaapgenen van z'n vader :D

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    3 slaapjes van 45 minuten, of 2 van een uur. Wisselt heel erg per dag. en 's nachts om 7 uur in bed, geen probleem, maar tussen 10 en 11 begint het... Niet willen slapen, ook geen honger, dan maar bij ons in bed, meestal in de nacht nog eens wakker en vanaf half 6 wakker. Dan de borst en hopelijk nog even slapen tot een uur of 7. Gelukkig gaat het steeds een beetje beter. Een maand geleden begon hij om 9 uur 's avonds al te schreeuwen in zijn bedje... Ik merk wel dat hij overdag makkelijker alleen in slaap valt. Dat is wel fijn na maanden samen op bed toe moeten gaan liggen om hem slapend te krijgen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide kinderen (nu 2,5 en 4 jaar):D

ochtend: 1- 1,5 uur (tussen 9:30 en 11:00)

middag: 2 - 3 uur (tussen 13:00 en 16:00)

en nacht: 12,5 uur

Alles bijelkaar: 15,5 - 17 uur (van 19:30 - 8:00)

We maakten de kinderen elke ochtend om 8:00 wakker.

Share This Page