Langere tijd op zelfde gewicht - 7 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by oogappel, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden...
    Noa is een gezonde meid, een lange slanke meid.
    Ze was 2 weken geleden 72 cm en woog 7760, nu hangt ze nog steeds om dit gewicht.
    Ik weet dat het niet meer zo snel gaat, maar een aantal weken zit ze toch al op dit gewicht.
    Misschien is dit niet erg hoor, maar het houdt me wel bezig.

Met lengte zit ze aan de bovengrens en gewicht net boven het gemiddelde maar is wel een beetje dalende onder het gemiddelde...

Ze huilt niet en is heel tevreden, maar vraag me soms af moet ik dan meer eten geven?

Wat zijn jullie ervaringen rond deze leeftijd?

doeg doeg
    oogappel

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn dochter heeft altijd wat onder het gemiddelde gezeten en haar lijntje ging zelfs steeds iets naar beneden. Gelukkig bleek bij het laatste bezoek aan het CB dat ze weer wat omhoog gaat in de curve.
    Bij het CB hebben ze me steeds weer gerust gesteld en zeiden dat ieder kindje zijn/haar eigen lijn heeft en dat je niet teveel naar de curve moet kijken.
    Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar dan kan het zijn dat jouw kindje sowieso wat lichter is. Mijn kindje woog bij de geboorte 3080gr (48cm) en woog vorige week 7145gr (66,5cm).

Ik weet niet of jij een 'druk' kindje hebt maar hier thuis zit mijn meisje geen seconde stil. Ze tijgert erop los en begint steeds beter te kruipen. Dat kost enorm veel energie! Misschien kan je eens proberen om jouw dochter wat meer eten te geven? Doe bijvoorbeeld wat roomboter op haar brood, ze kan die extra calorieën goed gebruiken! (deze tip kreeg ik trouwens van een lactatiekundige ;) )

Ik denk dat er niets aan de hand is zolang jij ziet dat jouw kindje vrolijk, speels en alert is. Zodra er iets is wat afwijkt dan zou ik toch naar de HA gaan.
    Maar, als jij je zorgen blijft maken dan zou ik een keer extra naar het CB gaan of beter nog, even langs de HA. Dan weet je tenminste zeker dat alles oke is!

Succes!

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook zo geweest, zit nu weer stijgende lijn in :D ... Mirre is veel meer gaan bewegen en dus vond ik het 'dipje' niet zo gek

Share This Page