Hoeveel slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daphne, Mar 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vraag me af hoeveel babies bij bepaalde leeftijd "normaal" slapen. Is daar ergens een lijstje voor te vinden?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Wat bedoel je met normaal slapen?

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou, iedere baby is anders, dus wat is normaal. Dus wat salapen ze gemiddeld zeg maar.

4. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik heb wel eens een tabel gezien dat kinderen van 6 weken tot 3 maand volgens mij drie kwartier tot 5 kwartier per voeding wakker zijn. Maar dit is voor elke kind verschillend. Esmee slaapt 's avonds meestal helemaal niet, soms slaapt ze heel lang en soms maar een uurtje.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Giovanna slaapt haast niet meer overdag...hooguit een paar slaapjes van 20/30 minuten. S'nachts slaapt ze wel goed... van 21.30 tot 08.00 ongeveer.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Wat doet ze dan de hele dag, kan ze zichzelf vermaken? En breng je haar wel naar bed voor de slaapjes? En wanneer ben je de fles van 23 uur vroeger gaan geven? Want Esmee slaapt 's morgens tot 8 uur, misschien kan ik hem ook wel eerder gaan geven dan 23 uur.

7. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun slaapt overdag ook bijna niet meer hooguit een uur, maar echt zich zelf vermaken lukt nog niet :(
    maar hij slaapt wel van ongeveer 6 uur tot 23 uur, dan maken we hem wakker voor de fles en dan weer tot 6 uur gemiddeld, uitschieters naar half 8 heeft hij ook... :)

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee slaapt juist 's avonds niet en overdag weer wel wat beter. Ik hoop maar dat ze het snel door krijgt dat ze 's avonds moet gaan slapen..

9. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    slaapt ze overdag in haar eigen bedje?
    en met de gordijnen open?

10. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee slaapt altijd in haar bedje, en ik heb geen verduisterend rolgordijn dus overdag is het licht op haar kamer. Volgens mij hebben wel meer babies de eerste maanden moeite met slapen 's avonds.

11. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Jayden slaapt overdag ook wat minder lang. Ik houd hem incl. fles ongeveer 2 uurtjes wakker. Meestal slaapt hij daarna wel een uurtje en soms twee. Ik vind het ook best moeilijk om te bepalen wanneer en hoelang hij nou eigenlijk moet slapen, maarja als hij niet wil dan wil hij niet, daar kan ik weinig aan veranderen....

groetjes Setje

12. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Teun had in het begin ook moeite ermee maar toen zijn we hem gewoon met d evoeding van 6 uur zijn pyama aan gaan doen, dus al een bedritueel er van maken en daarna is het prima gegaan
    overdag slapen met zijn kelding aan en snachts pyama en slaapzak en dan lekker onder zijn lakentje en dekentje

13. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik doe om 23 uur de slaapzak pas aan en hij haat om 11 uur 's ochtends met het badje pas uit. Wanneer gaan ze bij jullie in bad? Na de eerste of tweede fles of 's avonds?

14. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    bij ons was het advies niet te vaak in bad, niet goed voor het huidje...dus Teun gaat ongeveer 3x per week in bad, meestal 2x ( of hij moet een ongelukje hebben gehad) en dat doe ik dan voor de fles van 6 uur

15. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee heeft geen last van haar huidje en ik vind het leuk dat badderen, dus ik doe het wel elke dag. Is jouw tijd niet lastig ivm het eten? Het scheelt dat jij daarna wel de hele avond de tijd hebt..

16. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Teun heeft ook geen last van zijn huidje maar ze zeiden waarvan worden ze nu smerig? wij aten voor dat teun er was altijd al laat omdat me vriend pas na 6 uur thuis is
    dus als Teun lekker ligt te slapen eten wij heerlijk rustig :p

17. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja ideaal. Esmee krijgt om 19 uur de fles en mijn vriend is om 19 uur thuis :( Erg lastig. Dus we eten niet vaak tegelijk. Mijn moeder kookt veel bij mij thuis zodat wij de tijd hebben voor Esmee.

18. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    kan je de fles niet een half uur vervroegen? zodat jullie toch samen kunnen eten

19. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Nee dan ben ik aan het koken haha. Ik doe het gewoon net zo lang op deze manier tot de laatste fles er af kan, dat ze de laatste fles dan om een uur of 8 krijgt. Ik denk dat ik dit bij Esmee wel snel kan doen omdat ze nu al erg lang slaapt 's nachts.

20. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    ja ik kook pas als hij thuis komt.....
    hoeveel voedingen geef jij nu dan?
    wij zitten nu op 5

Share This Page