Man wilt nieuwe auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Graag wil ik even wat van mij afschrijven..

Wij hebben een hele poos financieel gezien er niet lekker bij gezeten, nu is dat eindelijk sinds een maandje weer op orde.
    Echter rijden wij een goedkoop auto'tje uit de jaren '90, ding mankeert niks en is in de maandelijkse kosten lekker laag.
    Nu is het zo dat mijn man zich enorm schaamt in deze auto, en nu wilt hij terug naar een auto waar wij eerder geld problemen van hebben gekregen.
    Begin september is hij bij iemand wezen kijken die een auto te koop heeft staan naar mijn man zijn wensen, de zelfde dag had mijn man nog afgesproken om de auto te kopen wanneer zijn salaris gestort zou worden en zo had hij nog de tijd om onze auto te kunnen verkopen.
    Echter lukte het niet om onze auto te verkopen voor een schappelijke prijs, bijna wou mijn man zijn volledige salaris uitgeven aan de auto maar naar veel geruzie had hij de auto afgezegd.
    Helaas hielt de koper hem warm en mocht hij de auto de volgende maand ook wel kopen als dat beter uit kwam.
    Ik heb er geen ruzie meer om proberen te maken, krijg er enorme stress van en dat is nu natuurlijk ook niet goed voor mijn zwangerschap.
    Ik ging er vanuit dat hij in die paar weken tijd wel iemand zou vinden die onze auto wou kopen voor een schappelijke prijs, echter bleven de onzin biedingen binnen stromen.

Nu breekt de datum weer bijna aan dat mijn man de auto gaat kopen, wederom wilt hij zijn volledige salaris er weer aan uitgeven.
    Ik heb tijdelijk geen inkomsten dus we zijn beide afhankelijk van zijn salaris.
    De hypotheek en en andere vaste lasten moeten ook gewoon betaald worden, tevens moet er nog het een en ander in huis gedaan worden voor de kleine er is.

Afgelopen maand was het helaas weer wat krap aan, maar dit wel naar de aanschaf van een groot deel van de babyuitzet.
    Toch konden we voor de laatste dagen geld gaa lenen bij mijn vader voor de boodschappen.

De paniek sloeg mij gisteren weer toe, want zie het allemaal niet goed komen wanneer mijn man straks de auto toch op gaat halen en zowat zijn volledige salaris hier aan uit gaat geven.
    Mijn man heeft trouwens pdd-nos en het is haast onmogelijk om hem iets te laten in zien.

Dus ik heb gister de verkoper een sms gestuurd met de hele situatie, als enige mogelijkheid zie ik dat de verkoper hem een berichtje doet met dat hij bijvoorbeeld besloten heeft de auto zelf te houden.
    Hij had hier gelukkig begrip voor en zou in de avonden een sms versturen, helaas gister geen sms...
    Vanmorgen heb ik hem nognaals gevraagd maar een reactie bleef uit.
    Vanmiddag heb ik hem nogmaals een bericht gestuurd en helaas was hij niet meer zo begripvol als zijn eerste berichtje deed geloven.
    Net wat sms'jes met hem heen en weer gewisselt, als het goed is stuurt hij er later op de dag nog een naar mijn man maar ik ben er bang voor...
    Mij kan hij direct antwoorden waarom stuurt hij dan later op de dag pas een bericht naar mijn man?

2. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    #2 Appeltjes, 15 okt 2016
    Laatst bewerkt: 15 okt 2016
    Ik vind je man bijzonder onverantwoord bezig. Ik als vrouw zijnde had dit ook zeker niet gepikt.
    Dit kan toch zo maar niet?
    De financiële situatie is verre van op peil, anders hoefde er ook geen geld voor boodschappen geleend te worden.
    Ik snap ook niet zo goed dat jij ook überhaupt akkoord gaat met de verkoop van jullie huidige auto.
    Pdd-NOS of niet, je hebt samen een relatie toch? en zeker niet daar achter verschuilen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hebben jullie een gezamenlijke rekening en allebei een pas? Als jullie niet rood kunnen staan had ik in staat geweest het geld er af te pinnen als hij niet bij zinnen zou komen.

Je gaat niet al het salaris uitgeven aan een auto, terwijl de vaste lasten nog gewoon betaald moeten worden én je de afgelopen maand geld moest lenen om boodschappen te kunnen halen. Dat is toch gewoon geen optie? Als mijn partner dat niet in zou zien (om wat voor reden dan ook), dan had ik het hem dus onmogelijk gemaakt die auto te betalen. Je gaat niet een nieuwe auto kopen, terwijl je zo krap bij kas zit en er dus gewoon een auto is. Alleen niet zo mooi. Nou dan wacht je tot er weer een buffer is opgebouwd en dan schaf je hem dan aan.

Is het niet enigszins mogelijk om iets af te spreken in de zin van: er komt een nieuwe auto zodra we een buffer hebben van ... euro?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dat je even goed met je man om de tafel moet gaan zitten.

Duidelijk uitleggen hoe jij er over denkt.
    En de financiën eens goed voor hem uitschrijven.

Het feit dat je deze maand al geld te kort kwam zegt wel genoeg dat je niet het volgende maand salaris uit kan geven aan een auto.

Als mijn man zich zo opstelde dan ging hij die auto lekker kopen. En mocht hij vervolgens z'n tasje gaan pakken om in die geweldige auto te gaan wonen. Kleuter gedrag en onverantwoord vind ik dit. En ik zou dit mijn lieftallige wederhelft dus ook heeeeeeel duidelijk maken.

Sterkte meis. Dit kun je niet gebruiken nu.

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben het met je eens, maar het voelt ook zo gemeen wat ik gedaan heb.
    Ik hoop zo dat die verkoper straks een berichtje naar hem stuurt en dit hoofdstuk afgesloten kan worden.
    We hebben er al zoveel ruzie om gehad, en daar heb ik geen zin neer in.

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit.
    Ik snap niet dat jullie het uberhaupt overwegen om een nieuwe auto te kopen terwijl je de boodschappen niet eens kan betalen.
    Eerst maar eens voor een buffer zorgen lijkt mij.

Een nieuwe auto is ook weer duurder (ga ik vanuit) in wegenbelasting & benzine.
    Voor een auto uit de jaren '90 zal je zo weinig voor krijgen dat je daar echt fiks op moet bijleggen als je een 'Nieuwe' tweedehands auto wil aanschaffen.

7. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik baal er enorm van dat hij dit niet in ziet, om tafel gaan is helaas ook geen succes.
    Ik heb zoveel geprobeerd maar het dringt gewoon niet door.
    Als laatste zag ik deze gemene actie voor me, de verkoper had gelukkig begrip maar die is ineens ook ver te zoeken en ik baal er ban dat mijn man hem aan het lijntje heeft gehouden.
    Maar ergens is het ook zijn eigen schuld om hem warm te houden terwijl het de eerste keer al niet ging lukken.

8. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een mooiere auto kan hij overigens volgend jaar gaan kopen als het allemaal wat mee zit.
    Begin het nieuwe jaar zetten wij ons huis te koop en zullen dan verhuizen naar mijn oude omgeving waar de huizen prijzen een stuk lager liggen, als dat allemaal een beetje vlot wil lopen dan kan hij zeker wel een leuk autootje aanschaffen maar waarom het alle minuut moet? :(

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ojee, wel moeilijk om je man in te laten zien dat dit gewoon dus niet kan en dus erg duidelijk dat hij met financiën begeleiding nodig heeft en op zijn minst een bankpas met een sterk limiet.

Dit zijn dus ook dingen die we nu al bespreken en aanleren bij onze zoon (asperger) in de hoop dat hij het (ooit) onder de knie krijgt en dit dus vermeden kan worden in zijn volwassen leven.
    Eerst de dingen die betaald moeten worden, dan een stukje sparen en wat er dan overblijft kun je uitgeven (of voor iets anders sparen)

Misschien toch met je man om tafel met de financiën erbij, hem goed laten zien wat er af moet en wat de gevolgen zijn als je het niet betaald.
    Dan bekijken hoeveel er ongeveer elke maand overblijft en als je dit op gaat sparen dat je vanaf (ik zeg maar wat) volgend jaar voldoende middelen hebt om te gaan kijken naar een andere auto (misschien hier zelfs een apart potje/rekening voor maken en dan ook zeker weten dat je hier niet aan gaat komen want als dit eenmaal voor een auto is moet je het niet aan iets anders uitgeven want dan klopt het niet meer voor een autist)

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het is heel simpel, het kan gewoon niet!
    Ga er maar voor sparen en anders niet, als hij zich zo schaamt dat gaan hij maar fietsen.

Hier ook door een diep dal gegaan en we reden ook een fiatje, nou en hij reedt en bracht ons overal.

Ik zou trouwens gewoon openkaart spelen, want dit soort dingen komt altijd uit en dan is het zeker jouw schuld.

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super dat jullie het jullie zoontje al aanleren, mijn man is vroeger helaas alleen maar verwend thuis was er iets nodig dan kreeg hij het ook.
    Moet wel zeggen dat hij verder wel heel goed met geld om kan gaan, soms zelfs beter dan mij.
    In de 7 jaar dat wij samen wonen heb ik dit ook nog nooit eerder mee gemaakt en dan ook nog net tijdens mijn zwangerschap.

12. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Hij schaamt zich voor jullie auto maar niet om geld te lenen bij jullie ouders voor boodschappen? Dit gaat zeker nog een ding worden in de toekomst en 1 salaris met iemand die niet met geld om kan gaan vind ik best eng eigenlijk. Een auto is een gebruiksvoorwerp voor gemak en verder regelrechte kapitaal vernietiging. Een auto is geen status, alles wat iemand aan een auto uitgeeft heeft hij minder op de bank.

13. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik volledig met je eens, maar vertel dat mijn man maar eens.
    Gelukkig is het tijdelijk dat we met 1 salaris moeten en ontvang ik volgende maand mijn eigen centen weer.
    Het is inderdaad eng om zo te leven, vooral als ze zo iets in hun hoofd halen en het er niet uit te krijgen is.

14. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Je gaat toch geen auto kopen van geld wat er niet is. Kan daar echt niet bij met mijn verstand!!

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Kun je je schoonouders niet inschakelen?

Misschien kunnen die nu even tot hen doordringen.

En krijgt hij verder begeleiding voor zijn autisme?

Echt een heel nare situatie!

Hopelijk werkt de verkoper toch nog mee.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Op het moment dat je geld moet lenen voor boodschappen is er geen geld voor zoiets belachelijks duur als een auto..punt. Mijn man kon hoog of laag springen maar die auto kwam er niet.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Als jouw man zijn hele maand salaris wil uitgeven aan de auto dan komen jullie gewoon weer in de financiële problemen. Heb je hem die spiegel al voor gehouden?

Auto kopen = geen boodschappen, waar nu al moeite mee is + geen betaling aan de vaste lasten.

Wat voor een auto is het dan dat hij zich zo vreselijk schaamt. Zolang die niet roze is en geen wimpers op de lampen kan het vast niet zo erg zijn:D

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Die had aan mij een verkeerde gehad. Als hij het echt doorzet zou ik zijn spullen verkopen. Playstation, laptop, telefoon, alles wat geld oplevert zou ik per direct verkopen. Die is gek zeg.

19. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp... hij gaat van zijn volledige salaris de auto kopen en dan worden alle andere vaste lasten dus een maand niet betaald?

Als dat zo is: WHAT THE piep? Ik snap dat je niet tot hem door kan dringen maar kan je misschien zsm familie etc hierbij inschakelen? Sorry maar als ik je verhaal goed begrijp zoals ik hierboven schrijf, sner echt dringend hulp nodig. Dit is precies hoe mensen uiteindelijk in enorme financiele problemen kunnen raken. En geen rechter die begrip zal hebben voor 'ja maar ik schaamde me voor mijn auto).

Daarnaast; zijn jullie getrouwd? Bij dergelijke uitgaven kan jij de koop tegenhouden/terugdraaien als je kan aantonen dat je het er niet mee eens was en de verkoper dit wist.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Kort maar krachtig en compleet mee eens. En sowieso al je "spaar" geld in een auto stoppen vindt ik financieel gezien geen verstandige keuze. Dus dat zou hier gewoon een dikke no go wezen.

Deel Deze Pagina