Hallo meiden, Na deze week ga ik met verlof en de bevalling komt nu steeds een stapje dichterbij.......en ik merk dat ik toch weer steeds nerveuzer begin te worden... Bij mijn eerste bevalling heeft vooral de ontsluiting lang geduurd: over de 1e 5 cm heb ik toen ongeveer 8-9 uur gedaan en de laatste 5 cm gingen gelukkig wel sneller...iets van 3 uurtjes ofzo. Nu zeggen ze dat met name de ontsluiting bij een volgende bevalling sneller gaat......maar hoeveel sneller dan? Waar zou je ongeveer aan mogen denken? Moet er wel bijzeggen dat ik bij mijn eerste ben ingeleid en dat deze keer liever niet meer wil..mss zit daar ook nog een verschil tussen?
Hi. Ook hier is het spannend. Ben dr helemaal klaar voor. Aleen hoop ik dat het niet sneller gaat als bij de eerste. Bij de eerste zat ik na 2 uur op 8 centimeter. Een uurtje later was hij er. Dus je kunt je voorstellen dat ik het wel eng vind nu. Bij elk krampje ben ik allert. Ze zeggen wel dat een 2de sneller gaat ja
Hier was het nagenoeg hetzelfde verhaal. Alleen de 2e keer een pauze van bijna 2 uur gehad, omdat de vk&stagiare&oppas tegelijk binnenkwamen. Dat kwam wel vaker voor bij een 2e volgens de vk. Dat de weeën iets rustiger op gang komen, maar ook nog kunnen stoppen. Na die pauze ging het hetzelfde als nr1 verder. Bij beide heb ik tot 4 cm zo'n 4uur nodig gehad ( maar bij nr2 dus werkelijk 6 uur verder). En laatste 6 cm in 5kwartier..
De 1e keer had ik met ongeveer 9,5 uur volledige ontsluiting en met een half uurtje persen was hij er. De 2e en 3e keer ben ik ingeleid, wegens medische redenen en waren ze er met 2,5 uur (vanaf het moment dat het infuus opengedraaid werd tot het moment dat ze op mijn buik gelegd werden). Dus het kan bij een 2e snel gaan. Sandy
De eerste keer heb ik er 2 dagen over gedaan, spontane bevalling en uiteindelijk weeopwekkers gekregen. Persen duurde maar 4 minuten. Tweede bevalling was afgelopen zaterdag, ingeleid. Donderdag gestript, had toen 2 cm. Niet veel meer gedaan dan een paar harde buiken, maar vrijdag toch ongemerkt 4 cm. Zaterdagochtend naar het ziekenhuis en toen ze m'n vliezen braken al 5-6cm. 3 uur en 40 minuten later, na 5 minuten persen, was onze dochter er! Super snel dus!
bij mijn eerste vanaf de eerste wee tot volledige ontsluiting 19 uur (maar ze tellen anders bij mijn vk, neem aan dat dat overal is, vanaf dat ze om de zoveel minuten komen, en volgens hun ongeveer 8 uur). bij mijn tweede vanaf de eerste week tot volledige ontsluiting iets meer dan 2 uur
het ging hier niet zozeer sneller. alleen de eerste centimeters. ik zat al sneller op een cm of 4 met bijna nog geen pijn. terwijl ik bij mn eerste met 2 cm al behoorlijk aan t puffen was. bij mij gaat juist het persen steeds sneller!
Ik ben van 4 naar 10 gegaan in 165 minuten bij de eerste en 15minuten later was ze geboren. Ik heb dus een beetje het omgekeerde hier. Ze blijven bij de vk er maar op hameren dat een tweede nog sneller zal zijn, nou ik hoop toch echt van niet.. Krijg het er ook al spaans benauwd van. Ik weet nie wat de reden was dat je ingeleid bent, maar ik zou het ook uitstellen zoalang via ctg blijkt dat je baby het nog prima heeft. Dat heb ik bij mijn eerste ook gedaan en echt geen minuut spijt van gehad. En inleiden kan inderdaad ervoor zorgen dat je of heeel snel bevalt en weeen stormen krijgt of dat het juist een beetje tegenvalt omdat je lichaam er nogniet helemaal aantoe is om te bevallen.
Er is toch ook een verschil met inleiden en "natuurlijk" bevallen ? Ik werd ingeleid begon om 7 uur met 1 cm en die had ik om 6 uur savonds nog ! Grrr toen ruggenprik gehad omdat ik t niet meer trok en toen binnen een uur van 1 naar 9cm.. Ik hoop dat dat bij een 2e snelle gaat !! Mn vk zei van wel maarja dat verschilt weer natuurlijk ..
De eerste keer had ik na ruim 1,5 uur weeën 8 cm ontsluiting, de laatste twee cm duurden een kwartier en daarna heb ik een kwartier moed liggen verzamelen om te gaan persen. Persen zelf duurde 3 kwartier. De tweede keer had ik na ruim 1 uur weeën 3 cm ontsluiting, na 2 uur had ik 4 cm en 10 minuten later werd m'n zoontje geboren. De totale ontsluiting duurde dus ongeveer even lang, alleen de opbouw was wel anders. Beide keren waren natuurlijke bevallingen, wel zijn beide keren toen duidelijk was dat ik echte weeën had de vliezen doorgeprikt door de verloskundige, dat schijnt ook wel een boost te geven aan de weeën.
Hier bij de eerste ontsluiting in 4 uur persen heeft 2 uur geduurd dus ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat nu met een tweede gaat. Hoop in ieder geval dat de uitdrijving sneller gaat als de eerste want dat was echt ruk
Ik had vijf a tien minuten kramp en toen volledige ontsluiting. Ben benieuwd hoe dat deze keer gaat...
Mijn eerste bevalling duurde vanaf 5 cm 1,5 uur, mijn tweede 20 minuten. Inclusief persen dus. Dus dat was wel sneller, maar niet per se beter. Mijn tweede bevalling was veel pijnlijker en ging té snel.
Het ging bij mij veel sneller! De eerste duurde al niet lang... 5 uur, maar de 2e was er binnen een uurtje!!! Dat was gewoon echt poepen uit een ander gaatje
bij m'n 1e in totaal 21 uur. 18 uur s'avonds tot de volgende morgen 9 uur 3cm vliezen gebroken door VK en toen tot 13:50 en toen mocht ik persen. 70 minuten later was manneke er. maandag bij m'n 2e in totaal 11 uur. 3:30 begonnen met klokken en om 7 uur 2cm om 10 uur kwam de VK terug en had ik nog 2cm om 13 uur was de VK er weer en had ik 3 cm Vliezen gebroken door de VK en om 14:20 mocht ik persen 10 minuutjes later was m'n prinses er!
Hier bij de eerste 5,5 uur inclusief 45min. Persween ophouden omdat ze zeiden dat ik nog niet zover kon zijn.. Bij de 2e 1,5 uur...
Mn 1e bevalling begon na een weekend voorkramp met gebroken vliezen en 4cm ontsluiting. 18 uur later, 6cm, is mn dochter met keizersnee gehaald. Mn 2e bevalling begon met gebroken vliezen, weeen elke 2 minuten en eer we in het ziekenhuis waren, ook 4cm. Binnen 5 uur en 10mn had ik mn zoon op mn buik, ik vond het zo gaaf! Was echt helemaal in een "ik-kan-dit-zelf" trance!
De eerste is geboren in 9 uur tijd, waarvan 50 min. persen. Tweede is geboren in 3,5 uur, waarvan 30 min. persen ( was een sterrenkijker, had dus nog sneller gekund ) Vond de tweede bevalling veel heftiger trouwens....