Hoewel je het natuurlijk nooit weet, heb ik wel eens gehoord dat een 2e bevalling gemiddeld genomen 2 keer zo snel gaat. Daar had ik me dus ook op ingesteld en het kwam aardig in de richting. 1e: 4 uur tot 10 cm, 20 min persen 2e: ruim 2:15 uur tot 10 cm, 4 min persen
Eerste bevalling: eerste weeën om 7.30 1 cm ontsluiting om 21.30, weeën kwamen toen om de 5-6 min heftige weeën vanaf 23 uur volledige ontsluiting en persdrang om 2.20 geboorte om 3.48 Tweede: eerste weeën om 16 uur 2 cm ontsluiting om 19 uur, weeën kwamen toen om de 3-4 min (maar heel korte weeën) heftige weeën vanaf 22.30 volledige ontsluiting en persdrang om 0.35 geboorte om 0.45 Dus niet alleen de ontsluiting ging veel sneller, ook de uitdrijving. En geloof het of niet: ik zou de eerste bevalling zó nog eens over willen doen, de tweede voor geen goud.
1ste bevalling in 4 uur naar 10cm en toen nog 50 minuten persen. 2de bevalling, eerste 4 cm ong 4 uur met weeen die niet heel krachtig waren toen brak het los en van 4cm tot geboorte 80min. 2de perswee was ons meisje er.
Bij de eerste braken mijn vliezen met een enórme plons. 8 uur ontsluiten waarvan de laatste 6 cm in een half uur. 50 min geperst. Bij de tweede scheurtje in de vliezen. 7 uur ontsluiten waarvan van 5/6 vm naar 10 cm in een paar min gebeurd was(au). Ze was er in 1 keer persen. Bij de derde scheurtje in de vliezen naar het zh ivm verlaagde harttonen. Moest blijven. Zou olgende morgen in geleid worden.uur voor de inleiding begon het zelf.ze hebben me alsnog aangesloten en heeeel snel weer uitgezet. In 1 uur en 45 min was ik ontsloten en hij was er met een perswee. Nummer vier onderweg, ben benieuwd...
Ik ben bij de eerste 16 uur met de ontsluiting bezig geweest en de tweede 10 uur. Voor mij was het een hele opluchting dat het zo kort duurde. Andere zullen het nog lang vinden misschien. Beide bevallingen zijn ingeleid dus zelfde omstandigheden. Bij de eerste moest ik wel 8 uur wachten op de eerste wee en bij de tweede kreeg ik weeen direct na het inbrengen van de eerste pil
Ik ben vanmorgen om 8.00 ingeleid omdat ik al 2 dagen bezig was, verwachtte een lijdensweg, had nog maar 2 cm... Om 10 uur 5 cm, gelijk persweeen en 2 x persen en ze was er. Ik kan het nog niet geloven. Vorige keer 6 uur in de volle rugweeen gezeten en een uur geperst..
Bij de oudste bijna 20 uur over de eerste vier cm. Na het breken van de vliezen zo'n 20 minuten over de laatste zes cm. En 20 minuten geperst. Bij de jongste, zo'n 2 uur over de eerste 2-3 cm (met nauwelijks echte weeën voor mijn gevoel, ik was nog aan het twijfelen of ik aan het bevallen was). Een uurtje ofzo tot 10 cm, en 2 minuten persen.
1e bevalling 1.30u gebroken vliezen 2.00u eerste krampen 4.00u weeën worden krachtiger, om de 3 minuten, vk gebeld. 5.00u 5 cm ontsluiten 7.00u 't wordt erg zwaar, 7 cm ontsluiting 10.30u volledige ontsluiting en persen 12.00u geboren met knip en fundus expressie 2e bevalling (niet getoucheert) 23.45u gebroken vliezen 1.30u lichte krampen 3.30u weeën worden krachtiger 4.00u vk gebeld en in bad gegaan 6.00u langzaam overgaan van ontsluitingsweeën naar persweeën 6.15u actief persen 6.49u geboren 1e bevalling vond ik een ramp, 2e zou ik wel weer doen.