Inleiden na dagen van voorweeen.........help?

Discussie in 'De bevalling' gestart door demi79, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik heb hier niet zo lang geleden een topic neergezet dat ik al dagen last heb van voorweeen. Zowel s'nachts alsl overdag. Hierdoor ben ik uitgeput en denkt de VK dat het misschien beter is om te worden ingeleid. Ik heb van het ziekenhuis i.i.g. een slaappil gekregen om deze nacht door te kunnen slapen. Morgen moet ik beslissen of ik a.s. donderdag of vrijdag wordt ingeleid. De beslissing ligt dus bij mij.

Ik hoopte dat ik thuis zou bevallen, dus het inleiden is voor mij sowieso een echte domper. Maar zoals het er nu voorstaat (slapeloze nachten en de hele nacht en dag voorweeen), ben ik te moe om nog te wachten op een natuurlijke bevalling, daarbij kan de uitputting de bevalling weer nog moeillijker maken.

Ik ben nu 1 week overtijd en dit is mijn derde bevalling. Ik heb wel 2-3 cm ontsluiting, dus de voorweeen waren gelukkig niet voor niets. Alleen ben ik nu bang dat het inleiden misschien heel zwaar kan worden. Ik heb verhalen gelezen over het inleiden en maak me wel echt zorgen of ik deze pijn wel aankan. Vooral die weeenstorm in het begin, ik ben er echt bang voor.

Ik ben dus echt benieuwd naar ervaringen van andere moeders die ook vooorweeen hadden en uiteindelijk toch zijn ingeleid. Hoe ging dat en viel dit uiteindelijk wel mee?

2. pippilotte

pippilotte Actief lid

Hoi,

Ik ben bij mijn vorige bevalling ook ingeleid.
    Heb net als jij, ook eerst een pil meegekregen, maar die hielp mij niet veel.
    Ik ben toen eerst gestript met 1 cm ontsluiting en de dag erna zijn mijn vliezen in het ziekenhuis gebroken door de gyn.
    Hierna kreeg ik weeopwekers via een infuus.
    Ik moet zeggen dat ik het als heftig heb ervaren, maar ik weet dan ook niet hoe een gewone bevalling gaat.
    Het is allemaal prima te doen, maar gaat allemaal net iets sneller.
    Ik ben van begin tot eind 4 uurtjes bezig geweest, en toen was mijn zoon er al!

Als ik ooit weer voor de keus zou staan, zou ik het zeker weer doen!

Suc6 met je beslissing!

3. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik heb mijn vorige bevalling als snel ervaren. De weeen kwamen regelmatig en het persen was binnen 9 minuten gebeurd. In totaal was ik ongeveer 5,5 uur bezig. Ik was blij dat het zo soepel was gegaan en had de hoop dat het bij deze ook zo zou gaan.

Maar ik heb geen idee hoe het is als je wordt ingeleid.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had ongeveer vanaf week 30 5 van de 7 nachten voorweeen ofzo en heel de dag voor rugpijn (bleken ook soort weeen) maar dacht er niet bij na.. elke nacht in bad en daar bleef ik dan soms uren, heel erg vermoeiend maarja ik wist niet beter..

Ik ben met 38 weken ingeleid voor de grootte van de beeb (had toen 2 cm) ik kreeg gel in en na zichtbare weeen op de CTG werden ook mijn vliezen gebroken alleen waren ze in de war want op het scherm zagen ze er goed uit en ik vond het wel meevallen allemaal.. pas na een paar uur kreeg ik infuus ja DIE is wat onprettiger, je krijgt sterkere weeen zonder pauzes is meer benauwd vind ik..

helaas was er geen tijd voor me dat ik bijna 2 uur mijn persweeen moest ophouden (er waren 8 vrouwen tegelijk aan het bevallen en blijkbaar werkt het zo wie het harst gilt krijgt het eerste aandacht, er werd letterlijk voor mijn deur gezegd dat ik het nog wel even volhield (oei oei boos dat ik was!) maar al met al is het me reuze meegevallen als je al weken aan het tobben bent, 30 kilo bent aangekomen, bol staat van het vocht en helemaal kapot bent ben je blij dat je geholpen word, ik denk maar je bent er op den duur echt aan toe als het erg genoeg is... (het scheelt wel dat ons kindje 4160 gram woog en een hoofdje van 37 cm was maar net paste daardoor duurde het allemaal wat langer zeggen ze..trouwens energie heb je ALTIJD tijdens een bevalling ik heb ME/CVS (dus altijd pijn en moe) maar geen last van gehad tijdens bevalling hoor (alleen erna haha)

Deel Deze Pagina