Verpleegkundige opleiding

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyme, 3 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik werk nu als verzorgende ig in een verzorgingshuis.
    Mogelijk wil ik de opleiding verpleegkundige gaan doen.
    Werk 22 uur per week, hebben 2 kinderen. Niet de kleinste meer.
    Hebben jullie ervaring met het erbij doen van de opleiding.
    Positief of negatief alles is welkom.

2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervaring, mijn man heeft wel een HBO naast zijn baan gedaan. Het was echt wel zwaar om alles te combineren en genoeg aandacht aan studie te geven. Sociaal leven kwam wel even op een laag pitje. Je moet zorgen dat je goed bij blijft want eenmaal een achterstand is het lastig in te halen. En dat was nog voor we kinderen kregen. Maar... het kan wel! Met goed plannen, doorzettingsvermogen en discipline is een hoop mogelijk :) Hij hield zich ook voor dat het maar tijdelijk was, maar dat hij er daarna wel veel plezier van zou hebben en het hem in de toekomst veel meer kansen zou bieden qua werk.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wil je MBO of HBO doen, daar zit qua belasting nogal verschil in.

4. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ga je hem intern op je eigen werk volgen? Of bijvoorbeeld in een ziekenhuis.
    Ik begeleid regelmatig mbo en hbo studenten verpleegkunde.
    Als vigger moet je vooral goed laten zien dat je die overstijgende stap kan maken naar vpk.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik zelf niet, maar man deed een WO opleiding naast zijn 40 urige werkweek. Ging eigenlijk prima, hij deed veel in de avonduren en op zaterdagochtend als ik met de kinderen naar voetbal was.

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik zou me er inderdaad voor de volle 100% voor in gaan zetten maar het werk gaat door, thuis. Mijn man werkt ook 40 uur per week. En dan het spelen van de kids met vriendjes, zwemles, drumles ed gaan ook allemaal door.
    En daarbij werk ik ook gemiddeld 2 avonden per week.
    De oudste gaat vaak rond 20.15 pas naar bed. Dus in alle rust daarna leren is vaak niet echt voor me weggelegd omdat ik dan na een dag drukte even lekker ga zitten.
    Maar wat je zegt een goed streven te weten dat het tijdelijk is en je er meer mee gaat bereiken is zeker wat waard en een goed streven

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Zou om mbo gaan, ben liever met mn handen bezig dan in de boeken haha dus mbo past me dan beter

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Het zou dan via mijn werk gaan.
    Ja precies.. snap wat je bedoeld.
    Er zijn al een aantal mensen geweest die zeiden dat ze echt kansen voor me zagen om het te gaan doen, inclusief de teamcoach maar toch houdt het me nog wat tegen.
    Ik ben liever meer met mn handen in het werk dan dat ik in de boeken duik.
    Maar komt natuurlijk wel wat bij kijken.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je werkuren gelden als leer uren, dus bbl dan zou ik het proberen als ik jou was.
    Ik vond de mbo-v een makje, had nog geen kind maar heb het met 2 vingers in m'n neus gedaan. Ziektebeelden zijn nml niet anders dan voorheen. Het gaat om de verdieping en het overstijgend denken. Maar anatomie, ziekteleer etc is een groot stuk herhaling.

10. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen: ga er voor! Als het een verdieping is van je bestaande vak en het BBL is, moet het te doen zijn. Vraag gewoon een gesprek aan met de opleidingscoördinator (of hoe zo iemand ook heet) om je te informeren over de studielast en vraag of je in contact kunt komen met studenten die ene vergelijkbare thuissituatie hebben zodat je een beetje weet wat je te wachten staat. En ik weet niet hoe je thuissituatie is, maar praat er ook goed met je partner over en vraag hem wat extra bij te springen. Dat hij een dagdeel in het weekend alles even voor zn rekening neemt zodat jij kunt studeren.

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ga ervoor! Mijn man is een nieuwe studie begonnen en leeft echt helemaal op, de studie belasting is groot, maar de voldoening veel groter. Mijn tip, ga doen wat je heel graag wilt je moet immers zo’n 40 jaar werken laat het dan alsjeblieft werk zijn waar je hart ook ligt. :thumup:

Deel Deze Pagina