Ja maar je werkt toch met klok mee? Dus links groenten wassen, legt ze rechts van je op snijplank en dan weee rechts van je in de pan.. zo heb ik het eigenlijk altijd gehad afgelopen 3 woningen i.i.g. maar andersom zal misschien wel wennen.
Oh maar dan zit je goed hoor, die diepte maakt zo veel verschil, je kan spullen neerleggen zonder dat ze in de weg staan!
Wij hebben een U vormige keuken , de keuken is zelf bijna 5 meter lang en 2.5 meter breed. Er gaat nog een wasbak, inducieplaat en koelkast en 2 kasten vanaf . De rest is allemaal vrije ruimte . Dus schat zo'n 9m aan vrije ruimte. HEERLIJK hahaha
Ik heb een L-vormige keuken met links de kookplaat en rechts (op het andere stuk) de wasbak. Ik heb eigenlijk ook nog nooit gehoord dat je met de klok mee moet werken. Ik heb er in ieder geval geen last van dat ik tegen de klok in werk. En wat ik me dat afvraag: hoe ver zou je dat dan door moeten voeren? Want je gebruikt toch ook weleens een oven of een ander keukenapparaat. Moet dat dan ook op ‘volgorde’ staan.
Tis denk ik wat je gewend bent dan maar als je naar de inrichting"regels" kijkt, hebben ze het hier wel over en heb t dus zelf ook altijd zo gehad. Ik heb trouwens altijd de oven e.d. aan ander blok (achter me) gehad
Ik heb een mini keuken, sociale huur. Links in de hoek fornuis. Dan een keukenblok van 3 kastjes. In het midden de gootsteen. Dus links fornuis en rechts wasbak. Snijden doe ik net waar er ruimte is, ligt er aan waar er vaat staat. Is de vaat net gedaan, staat de schone vaat links van het aanrecht tussen het fornuis en wasbak in. De vieze vaat staat rechts van de wasbak. Ik erger me rot aan de zeer beperkte ruimte, maar niet aan de volgorde verder. Geen idee of je hier wat mee kunt want volgens mij is de situatie totaal niet vergelijkbaar als ik hier afmetingen zie.
Hier ook 2x 1.20 vrije ruimte en dan nog 2x 60 en 1x 40 waar zaken als zeeppompje, koffie apparaat, fruitschaal staan. Ik zou ook meer kunnen gebruiken maar ben ook een vreselijke rommelkont.
In de laatste 5 huizen waar ik gewoond heb, zat t fornuis links en de gootsteen rechts. Nog nooit onhandig gevonden, maar ook nooit gehoord van de logica van met de klok meewerken in de keuken. Mij lijkt andersom onhandiger, omdat ik met afgieten het juist heel fijn vind als rechtshandige om naar rechts te moeten en dat voor mij de belangrijkste loop tussen fornuis en gootsteen is, maar dat zal vast ook gewenning zijn.
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Hier ook een l-vormige keuken, werkblad verdeeld in 3en. 1 stuk links van de wasbak, een middenstuk en dan de kookplaat en een stuk daar rechts van. Maar ik werk nooit in een bepaalde richting.
Ik kook graag, maar ben zeker geen keukenwonder. Maar wij hebben een l keuken. Van links naar rechts Stukje aanrecht(daar staat nu niks) dan kookplaat-stukje aanrecht(messenblok) dan 1,5 wasbak, dan mijn werkblad(ruime meter denk ik) dan de hoek om en daar staat mijn kitchenaid en mn koffieapparaat, en dan de snijplanken en houten planken. Idee is dat er een barblad bijkomt en dat daar mn koffieapparaat opkomt en evt mn kitchenaid. Dan heb ik meer ruimte en dat zou fijn zijn. Met de klok mee of niet, dat is geen probleem hier
Tja de rechtshandigen hier zeggen dat het goed werkt. Ik ben linkshandig maar werkt prima voor mij. Jij gaat voor een dieper keukenblad dus zou je eventueel je te snijden producten achter je snijplank kunnen leggen?
Hier links kookplaat, dan snijruimte en rechts de wasbak - echt geen moeite mee. Mijn ouders hebben het andersom en dat vind ik ook prima, ik heb geen voorkeur voor het een of ander. Ik ben rechtshandig. Met bv dingen afgieten is het een misschien fijner en met wassen-snijden-koken het ander? Mja, ik heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk.
Wij hebben van links naar rechts: - 1m vrij keukenblad - hier staat de waterkoker - kookplaat - 1m vrij keukenblad (hier snij ik altijd) - wasbak - 1m vrij keukenblad (gebruik ik vooral voor het neerleggen van dingen, niet snel om te snijden) Ik vind het prima zo, maar als het snij-deel breder was, zou dat ook fijn zijn natuurlijk. Ik heb die 1m nooit te smal gevonden.
Ik heb links fornuis en recht wasbak. Wasbak zit oo t schiereiland. Ik sta dus in de hoek te werken met rechts t fornuis en na een kwartslag draaien rechts de wasbak
Wij hebben een blad van 4m, 1.20 vrij, kookplaat, 60 vrij, wasbak en dan nog 60vrij. Kookplaat dus rechts en wasbak links. Werkt hartstikke goed! Wen je denk ik zo aan, wij hadden het eerst ook andersom, maar vind dit veel handiger werken uiteindelijk.
Ik werk nooit met de klok mee, had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Klinkt inderdaad handig maar ik werk overal een beetje.