Gelukkig bestaat er Nijntje! Na heel veel weken van slapeloze nachten en avonden achter elkaar boven blijven tot onze zoon eindelijk een keer in slaap zou vallen hebben we dan toch maar de Nijntje wekker gekocht! En ja hoor onze zoon snapt de bedoeling! Nu elke avond om 19:30 uur ligt meneer netjes in bed en om 07:15 uur staat hij pas weer netjes op! Niet meer tot 21:00 uur of later boven tot zoon eindelijk in slaap valt, niet meer om 06:00 uur een zoon naast je bed die meld dat hij toch echt echt echt NU naar beneden moet om TV te kijken. Nijntje heeft onze nachtrust gered!!! En nu natuurlijk de grote vraag welk product heeft jullie "leven" gered?
Kunstvoeding En binnenspeeltuinen.... Gewoon dat ie even zijn energie kwijt kan zonder te "ontsnappen" of in 7 sloten tegelijk te lopen
Ik ben Tobias ook wel eens kwijt geweest in een binnenspeeltuin. Had ie zich ergens verstopt Dat was wel ff schrikken...
Ja dat doen die kleine "ettertjes" he Hier eens gehad zoon denkt dat het huis Alcatraz is dus probeert altijd te ontsnappen. Poort, voordeur zit altijd op slot! Nu was ik even zijn zusje naar bed brengen en kwam ik beneden zoon weg! Ik roepen en gewoon geen antwoord he! Angstzweet kwam al op mijn rug en ik maar roepen en helemaal niets, naar de voordeur rennen dicht! Naar de poort dicht! Waar zit dat joch!!! Roepen, roepen en totaal geen reactie! Ik weer naar binnen rennen, weer naar buiten. Ik loop naar binnen weer en denk oké ademen wachtend ademen! Ik zeg 8, 9 , 10 wie niet weg is is gezien en hoor ik van onder een klein tafeltje tussen de banken" ik kom!!!" Grrrrrrrrrrr!!!
Hier was het Nijntje, maar ze weet nu hoe ze Nijntje weer wakker maakt Wij doen dus een nieuwe zoektocht
Haha laat haar niet met zoon praten!!! Wij zijn juist weer zo blij met onze avonden en nachten! Maar mooi wel balen dat ze Nijntje door heeft! Mocht je een oplossing vinden wil je die dan mij vertellen?
Hoe ik het heb aangepakt is kijk G dit is Nijntje samen met hem de batterijen erin gedaan. Dat Nijntje nu wakker is en dat als Nijntje drogen dicht doet G ook moet slapen zodat ze samen lekker kunnen slapen. En als Nijntje wakker word en je het muziekje hoort dan mag je er weer uit. Dus ook even de timer zo gezet dat G zou zien dat de ogen open zijn en welk muziekje hij zou horen. De hele dag door heb ik dus gehoord "mama Nijntje heeft de ogen nog open he ja schat dat klopt. En snachts kwam hij nog 1x met de woorden " mama Nijntje slaapt nog steeds!!!" maar ik moet zeggen het gaat nu goed! Geen drama's meer en om 19:30 uur is de avond weer van ons!
Hier hebben we Nijntje ook, maar dat is nog geen succes. Wij hoorden gegil uit zijn slaapkamer en toen we binnen kwamen had Nijntje holle ogen, meneer had geprobeerd Nijntje wakker te maken en de ogen dus met geweld helemaal maar weggedraaid. En toen dus spijt en huilen... Nijntje krijgt over een tijdje wel weer een 2e kans...
Een peuterbed en de peuterspeelzaal. Daardoor sliep ze beter en door de peuterspeelzaal kreeg ze meer uitdaging
Zo'n nijntje-wekker lijkt me geweldig! Hoe oud zijn jullie kindjes? Mijn dochter is nog maar 16 maand, misschien een beetje vroeg? Al kunnen we er nu mee beginnen natuurlijk.
Hier deed de toverlamo wonderen. We hebben een mooie lamp met open sterren gekocht ( een nachtlampje van karwei wat ze zelf uitgekozen heeft). Haar verteld dat dit een toverlamp is alleen geschikt voor grote meiden. Deze lamp kan namelijk toveren en ons vertellen wanner ee op mogen staan. Is de lamp aan dan mag je van je opstaan en naar papa en mama. Is de lamp uit dam moet je weer terug gaan slapen.. De lamp staat op een timer in het stopcontact en gaat automatisch op dezelfde tijd aan smorgens. We hebben haar gelijk verteld dat twee dagen in de week we haar wakker maken voor de lamp gaat toveren. ( de opvang dagen) zodat ze niet schrikte dat hij die dagen miet aan was Het werkt als een tierelier hier en ze is supergrote op haar toverlamp.
Hier heb ik enige tijd getwijfeld en het pas rond de tweede verjaardag geïntroduceerd. Ik was er wel van overtuigd dat ze het eerder snapte maar eerst goed nagedacht over welke wekker of lamp het praktisch zou zijn voor de langere duur. Nu dus de toverlamp in de hoop dat ze er niet achter komt hor ze de tijdschakelaar er tussen uit haald. En deze lamp kan ze nog jaren gebruiken op haar grote meiden kamer straks.