's,morgens koekje mee naar school en uit school snoepje. Toetje valt bij ons niet onder snoepen. In het weekend nog een zakje chips.
Hier maar 1x per week snoep. De oudste heeft helaas mijn bouw dus als die eens wat teveel eet dan komt hij snel aan. We hebben deze regel dus al vanaf kleins af aan bij ze geleerd en dat gaat prima. En ook al zijn er kindjes tussen de middag om te eten dan krijgen ze niet toch nog een extra snoepje, als ze nog honger hebben dan kunnen ze een stuk fruit krijgen bijvoorbeeld.
Hier ook maar 1 keer op een middag! Maar de kinderen kunnen het maar proberen he om meer te vragen. Grappig dat de meeste moeders het vragen toeschrijven aan het kind dat komt spelen. Ik vraag me af of zij daadwerkelijk denken: mijn kind doet dat niet?
Mijn dochter mag 1x per dag iets uit de snoeptrommel kiezen. Als er een kindje komt spelen krijgen ze vaak ook een bakje chips maar vaak vergeet ik dan de trommel. Soms wil ze zelf liever wat fruit dan snoep, maar fruit word hier sowieso goed gegeten. Verjaardagen en feestdagen maak ik me eigenlijk niet zo druk om, bezoekjes aan opa en oma ook niet. Ze overeet zich gelukkig eigenlijk nooit.
Ik kan alleen over de woensdag praten dat ik op mn neefje en nichtje (3 jaar) pas. Sochtends als ik kopje thee ga drinken en opa een kopje koffie krijgen ze een koekje of kracker. smiddags als ze uit bed komen mogen ze wat kiezen, meestal een koekje. Soms krijgen ze samen een klein beetje chips, snoep eigenlijk nooit. Maar dit is natuurlijk wel wat anders omdat ja ik pas op ben de tante en ik ben best streng hoor maar soms denk ik ook ach mag wel beetje feestje zijn op tante dag dus dan ben ik iets makkelijker.
Hier ook 1 keer per dag, als ze uit school komen mogen ze iets kiezen. Op school is snoep en koek verboden dus daar eten ze in de pauze fruit. In het weekend soms een keer wat extra's of een bakje chips.
Ik vind dat altijd zoiets achterlijks he, een school die gaat verbieden wat jij als tussendoor hapje wilt mee geven Al zou ik iedere dag mijn kind een Mars mee geven, het is toch mijn kind? Kijk dat ze regels instellen voor een traktatie dat kan ik mij nog voorstellen maar een regel instellen dat je geen koek mag menen als tussendoor hapje? Sorry dat zou bij mij echt te ver gaan.
De overheid verplicht scholen om kinderen bewust te maken van gezond eten. Gezonde traktaties en tussendoortjes zijn daar onderdeel van (en juich ik persoonlijk alleen maar toe, geloof me er zijn echt ouders die dit soort regels nodig hebben, omdat kinderen anders de hele dag alleen maar chips krijgen)
Mijn kinderen krijgen als de oudste uit school komt een koekje of een snoepje. Sochtends fruit en als ze na het snoepje nog iets willen krijgen ze komkommer. Soms een toetje na het eten. In het weekend of als we een dagje weg zijn krijgen ze wel wat meer. Maar op een gewone dag vind ik dat niet nodig. Ik heb pas een speelafspraakje meegemaakt, en daar werd ook heel dwingend om een snoepje gevraagd. Ik had alleen maar rozijntjes in huis en daar werd de neus voor opgehaald.
Begrijp mij niet verkeerd, ik keur het ook echt niet goed om een kind iedere dag chips mee te geven maar ik vind dat jij als ouder daar gewoon zelf de beslissing over moet kunnen maken. Ik vind niet dat de overheid deze keuze voor jou mag maken. Nog even en we hebben helemaal geen vrije keuze. Nee sorry, ook al is het voor sommige ouders misschien beter, ik vind niet dat je iemand kan verplichten om geen koek of snoep mee te geven. Dan zou ik dus mijn kinderen niet meer van die Liga evergreen koekjes mee mogen geven omdat de overheid dat ziet als iets slechts. Ben me gek, bepaal zelf wat ik de kids mee geef
Vreselijk. Ik meen het. Mijn zoons aten suikervrij totdat ze naar de psz gingen. Waar, heel fijn, een suikervrij traktatiebeleid gold, wat in de praktijk nergens op sloeg. Tot hun 4e lustten ze geeneens snoep en kregen ze op de psz een doosje rozijntjes of een rijstwafel. En toen gingen ze naar school. Weer hetzelfde traktatiebeleid, maar snoepzakjes all over. Toen begonnen ze dat ineens wel lekker te vinden. En ook bij het afspreken, hoorde ik niet anders dan dat er meteen uit school een snoeptrommel open getrokken werd. Plus standaard een glas 'limo'. Hier kunnen ze water, thee of diksap krijgen. Maar daar halen ze hun neus voor op, moet steeds zo'n fles weggooien. Zelfs voor fruit halen de meesten hun neus op. Banaan lusten alle kinderen wel en een appel meestal ook, maar druiven, aardbeien of nectarine daar kijken ze naar alsof ze dat nog nooit hebben gehad. Ik wil ook nog wel eens creatief doen met het besmeren van een rijstwafel met pure chocopasta of amandelpasta of cashewnotenpasta met kaas er bovenop, daar likken mijn zoons hun vingers dus bij af! Voor de autovakantie had ik van die Haribo-zakjes gekocht en vorige week waren de laatste op. Ik heb soms wel koekjes met suiker in huis, de digestive van AH eigen merk. Maar meestal koekjes gezoet met moutstroop (stukken minder zoet) zoals de mueslikoeken van Billy's Farm.
Tja als een kind op school een koekje eet en 's middags of 's avonds fruit, prima natuurlijk. Wel irritant dat mijn kind vraagt waarom zij geen koek meekrijgt. Maar goed dat krijgen ze dus 's middags. Ergens vind ik het wel goed dat school er aandacht aan besteedt. Wat ik ook zie wat er mee gaat naar het schoolreisje... ik ben echt niet heilig maar sommige ouders kunnen nog best wat leren.
Mijn zoons zijn één van de weinigen uit de klas die standaard iedere dag fruit mee naar school krijgen en ik hoor hen echt nooit over de koek bij anderen in het bakje, dat kan ze echt niet schelen!
Nee ik vind het juist goed. Want waar ligt de grens? Bij een Liga (overigens net zo ongezond als elk ander koekje, maar goed)? Sultana? Biscuitje? Gevulde koek? Het gaat steeds verder en als je gewoon zegt 'fruit of rauwkost en verder niets' weet iedereen waar ze aan toe zijn. Dat scheelt thuis een heleboel gezeur ('mama ik wil ook een koekje mee') maar ook afgunst (ouders die hun kinderen misschien óók wel elke dag een luxe koek zouden willen meegeven maar het eenvoudigweg niet kunnen betalen). En kinderen wennen er zo aan om elke dag fruit te eten, en omdat niet iedereen dat vanuit huis meekrijgt, is dat alleen maar goed.
Hier hebben ze eigenlijk altijd pech. Ik heb nooit geen snoep in huis. Dus hier krijgen ze uit school eerst brood en daarna kunnen ze lekker spelen tegen 3/4 uur gaat er een bord met fruit en groente op tafel. En dat is het. Gelukkig word er hier niet veel gevraagd om snoep.
Tja hier dus wel. Vooral de oudste is er gevoelig voor. Maar heb ze er alweer een tijd niet over gehoord. Ze houden wel van fruit, vooral in de zomer. Maar vaak gaat er na het avondeten nog wel een banaan of appel in. En in de zomer aardbeien.