Ik heb 3 weken geleden een blindedarmontsteking gehad en een kijkoperatie. Ik heb eigenlijk geen last gehad van de plekjes/littekens zelf, maar mijn darmen/buik... vreselijk. Nu heb ik sinds ongeveer een week écht pijnlijke steken (eigenlijk overal in mijn buik) en s nachts als ik wakker word om te plassen, moet ik me echt inhouden om niet te gaan gillen van de pijn op dat moment (als ik geplast heb, is het al ietsje beter uit te houden). Ik heb vanochtend mijn ha gebeld, maar deze is op vakantie en tja vind t zo moeilijk om een andere te bellen omdat ik het niet echt een spoedgeval vind. Wat moet ik doen? Is dit normaal na zo'n operatie?
Echt heel vervelend. Ik heb geen idee eigenlijk. Maar kun je niet met het ziekenhuis bellen en de chirurg vragen?
Heb je verder geen koorts en zien de wondjes er mooi uit? Heb je de pijn meestal na het eten of net ervoor? Het klinkt als een geprikkelde darm. Morgen even de poli chirurgie bellen en je probleem voorleggen. Zeg erbij dat je hun belt omdat je HA op vakantie is. Als je echt mega buikpijn krijgt die ook niet meer wegtrekt dan moet je de huisartsenpost even bellen. succes ermee
Je kan altijd het ziekenhuis opbellen en daar vragen na een operatie! Of de poli chirugie bellen waar je onder controle daarna bent geweest... Gewoon even bellen!
Ik heb dat na mijn blindedarmoperatie ook gehad, maar alleen op de plaats waar mijn wondjes waren. Dat was volgens mijn huisarts de (huid)zenuwen die terug aan elkaar aan't groeien waren. Maar dat treed normaal pas op vanaf 6 weken tot 6 maanden na de operatie. Ik zou zeker je huisarts proberen te bereiken en anders even contact opnemen met de chirurg die je geopereerd heeft.
lieve meid, wat ontzettend rot voor je dat je nog zoveel pijn lijdt. Je mag het dan geen spoedgeval vinden, dat alleen al is toch voldoende reden om even voor advies/geruststelling met een medicus te bellen die verstand van zaken heeft? In het beste geval is het normaal en is het even doorbijten geblazen voor het minder pijnlijk wordt. In het ergste geval hoort deze pijn er niet te zijn en moet er even verder bekeken worden wat er aan de hand is. In beide gevallen - en het hele scala aan uitkomsten daartussen in - lijkt het me goed om even te bellen. Doen meid, het gaat om jouw gezondheid en gevoel van welbevinden in je lijf. En daar moet je vooral heel erg zuinig op zijn!! Liefs, Chipske
Nou heb idd het ziekenhuis gebeld. Een afspraak gemaakt voor over (jaja) anderhalve week. Ze zei dat het erbij kón horen (tot een week of 6) maar ze vond t denk ik dus wel nodig om t even te checken want het was echt flink onstoken geweest (en geknapt/gescheurd)..
Anderhalve week? Da's eigenlijk nog lang wachten als je zo'n pijn hebt! Maar 't is wel goed dat ze je willen zien.
Ik heb nu ook met mezelf (en anderen ) afgesproken dat als het maandag niet verbetert is, ik aan de bel ga trekken dat ik het zo niet volhou.
Patroeschka, fijn dat je vanmiddag terecht kon. Ik hoop dat het je allemaal meegevallen is en je nu snel van je pijn verlost mag zijn. Liefs, Chipske
hey dinnetje!! Wat lees ik nou?!? Je hebt ook wel weer pech zeg!! Maar hoe is het afgelopen vanmiddag? Doe rustig aan en een hele dikke knuffel van Annie en mij!
Thannxxxx, vanochtend gebeld en ze hadden getest op 2 waardes. De 1 was prima, de ander verhoogd, dus toch een ontsteking (ergens) deze chirurg wilde er niet verder over uitwijden en moest morgen terugbellen naar mn eigen chirurg over het hoe en wat..
Maar goed dat je dan nu al bent geweest! 't Is wel vervelend als ze je niet meer willen zeggen... Maar ja, dat zijn dokters.