Leraren krijgen per dit jaar een uitkering van 110 euro voor de dag van de leraar (= morgen, weet niet of ik het dan ook krijg, maar het zit in de pijpleiding), een hogere eindejaarsuitkering en bijna 7% salarisverhoging. Toch geinig! Beetje jammer dat ik toen ik thuiskwam een belastingaanslag vond van bijna een compleet maandsalaris (ga ik bezwaar tegen maken hoor), dat is dan de domper van de dag. Maar goed, we krijgen het financieel steeds een beetje beter (we gaan er steeds een beetje minder op achteruit als ik straks part-time ga werken). Linda
|En het gaat inderdaad morgen in! Dus 110 euro extra morgen! Jippie! Verder krijgen we een aantal procenten vanaf 1 augustus 2007 en het andere vanaf 1 augustus 2008. Ook een hogere eindejaarsuitkering. Pff, een historische dag in onderwijsland. Jippie!
Kijk dat is fijn voor alle leerkrachten. Maar wat ik me nu afvroeg. Word je als leraar nu echt zo onderbetaald?
Ik ben geen leraar maar ik vind dat absoluut niet. Ik heb jaren salarisadministratie gedaan voor het onderwijs en als ik zag wat je dan verdient.. das best netjes hoor! Overheid heeft niets te klagen, helemaal niet als je het vergelijkt met het bedrijfsleven.
Hoera! Nieuwe kleertjes voor de kleine.... En luiers! Ongelooflijk hoe snel die dingen opraken als je baby diaree heeft
Zolang je geen hoofdkostwinnaar bent is het best leuk. En je begint vrij hoog, maar je gaat maar heel langzaam omhoog. Overuren bestaan niet in de salarisadministratie. En als ik straks met verlof ga moet ik gewoon naar 16 of 17 weken terug komen. Mijn recht op ADV is per dit schooljaar al vervallen en ik krijg geen langer verlof omdat de kerstvakantie in mijn verlof valt. Daarnaast is dit gewoon super voor mijn nieuwe collega's vers van de pabo, want de stichting heeft bedacht dat ze die pas per 3 september (1e schooldag) willen betalen ipv per 1 augustus wat gebruikelijk was. Dus die hebben in de laatste vakantie week gewerkt (klas inrichten e.d.) zonder ervoor betaald te krijgen. Geld voor RT is er bij ons op school bijna niet, net als geld voor hulpmiddelen voor kinderen die dat nodig hebben. Dus ja, op sommige punten vind ik wel dat we niet echt gewaardeerd worden. Maar daarentegen hebben we de leukste baan van de wereld en veel vrije dagen! Linda
Wij hebben gisteren een gesprek gehad met een medewerker van de aob. Die 7 % is dus niet iets wat maandelijks is, maar iets wat in het komende jaar/2 jaar zal gaan gebeuren. Het salaris zal gelijkelijk stijgen en uiteindelijk kom je uit op 7 procent. Die 110 is trouwens bruto....dat je het maar weet voordat je je rijk rekent
Wanneer volgt de ZORG! die zijn helemaal onder betaald, volgens mij verdiend het onderwijs zo slecht nog niet! maar ik vind het erg fijn voor jullie, hopelijk krijgt de zorg op die manier ook eens zijn WAARDERING. Want ook daar VERDIENEN we het!
Ik vind dus wel dat we wat te klagen hebben. Het startsalaris is aardig maar dat staat niet in verhouding tot de lange dagen, vele vergaderingen en verantwoordelijkheid die het met zoch mee brengt. De meeste mensen denken dat je als de kinderen weg gaan de deur achter je dicht trekt. Zo werkt het helaas niet... Je stijgt inderdaad maar heel langzaam. Ook door het doen van bv cursussen ga je niet omhoog. Het is niet slecht maar ik vind het wel te laag.
Ik verdien met 4 hele dagen werken (dus alleen de woensdag niet), 1600 euro netto. Het startsalaris is goed, maar je groeit inderdaad haast niet.
Ja, dat denkt echt iedereen! Kom ik thuis op een woendag om vier uur, zie ik dat mijn man's oma om half 1 gebeld heeft. 'Ja je bent toch vrij op woensdagmiddag....' Er is een voordeel je kan na drieën weg wanneer je wilt, zolang je je werk maar doet, dus als je een keer naar de tandarts ofzo moet moet dan gaat dat re de lijk goed. Maar in de praktijk ben ik dit schooljaar op de gewone dagen (dus niet woensdag) niet voor kwart over vijf thuis geweest. Linda
Je kunt inderdaad best een x eerder weg, maar als je dat te veel doet word je bij ons ook op je vingers getikt. Buiten dat wordt het je ook niet in dank afgenomen door je collega's. Mensen die niet in het ondrwijs zitten denken vaak, lange vakanties en vroeg naar huis, helaas.....
Ik ben blij met dit bericht... Het onderwijs is ontzettend leuk, met name de omgang met de kinderen. Helaas zijn veel bijzaken hoofdzaken geworden en daar baal ik af en toe van. Veel mensen in mijn omgeving denken ook dat ik om 4 uur naar huis kan en reageren altijd jaloers op mijn vakanties. als ik ze vertel dat ik bijna elke dag pas om 6 uur thuis ben en daar ook nog aan school werk, kammen ze wel wat af.. Wat doe je dan? Vergaderen, nakijken, gesprekken met ouders, projecten voorbereiden, gesprekken met rt en ib, administratie van resultaten en dergelijke... Mensen denken dat je alleen maar les geeft en dat dit het is... Je moet het lesgeven zien als een bedrijf. Je hebt verantwoordelijkheid over 30 (in mijn geval) kinderen en moet ervoor zorgen dat zij het goed hebben en de juiste begeleiding krijgen. Je moet een hoop regelen om de boel draaiende te houden en het vergt een goede en overzichtelijke administratie. Buiten alles hou ik nog steeds van het lesgeven en zou de kinderen niet meer kunnen missen. Dus ik ben helemaal blij met de verhoging en het bonusje. Ik zie het als een waardering.
idd leuk voor de mensen in het onderwijs!, maar 7% wow, wij kregen jaren geleden in de zorg 1,5% en dat moest zelfs nog over twee jaar verspreid worden. afgezien van de maar 4 weken vrij die we ieder jaar hebben. maar goed, daar kunnen de onderwijzers ook niets aan doen, dus voor jullie ben ik erg blij. vind het nl ook fijn als mijn kleintje straks een goede leraar heeft, en geen 3 in de week. dus vind ik het goed dat ze het beroep aantrekkelijker maken! fijn voor de leerkrachten, maar idd wanneer is de zorg nu eens aan de beurt! liefs joyce
Als mensen zeggen dat ik (te) veel vrije dagen heb, dan is steevast mijn antwoord: "Ja, daar heb ik voor gekozen. had jij ook kunnen doen". Dan binden ze vaak wel in: "Mij niet gezien al die kinderen". Tja, op een gegeven moment wordt je dat gezeur ook zat hoor. Linda