hoeveel spaar je per maand?

Discussion in 'De lounge' started by mirell, Sep 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

wij sparen ongeveer 800 euro per maand voor onszelf en 100 euro pm voor Kim...

2. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Vanaf volgende maand, 100tot150 in de week, van mijn loon, en wat er overblijft van vriendlief zijn loon, dat gebruiken we voor vastelasten en boodschappen enz, dat word dan denk ik ook nog 200/300 in de maand.

We hebben besloten toch wat te sparen voor later,

en we mikken ons kleingeld en gekregen geld(tja oma's, kijk lieverd, kun je wat moois kopen), statiegeld al in een spaarpot, en ik moet eerlijk zeggen, dat tikt behoorlijk aan. Gelukkig kan die spaarpot niet open, dus ben benieuwd wat daar in zit.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    hahah wij sparen maar 80 tot 120 euro per maand maar dat is omdat malief alleen werkt

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Helemaal niks... :oops:
    Alles gaat op aan levensonderhoud.
    Sinds ik minder ben gaan werken merken we het in de portemonnee...
    Als de kleine straks voor dokter wil gaan leren verkoop ik gewoon het huis! :)

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo dames,

Als het het net hebt kun je ook niets sparen, dat is simpel, maar zijn jullie dan niet doodsbang voor onvoorziene uitgaven ? Auto stuk, wasmachine aan vervanging toe, nieuwe koelkast of diepvries ?

Wij zijn op zoek naar een nieuw huis, dus je overweegt alles. Maar ik wil per se dat we nog iets kunnen sparen voor dit soort onvoorziene uitgaven. Ik vind het moeilijk voor te stellen hoe het is zonder een buffer. En lenen vind ik verder geen optie.

Hoe doen jullie dat dan ?

Groetjes,
    Nikki F

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Wij hebben een heel ander systeem. Onze spaarrekening moet boven een bepaald bedrag blijven. Als dat zo is sparen we weinig, komt het eronder dan vullen we het aan.
    We verdienen genoeg om de meeste klappen zonder spaarrekening op te vangen.

Voor ons kind of kinderen (in de toekomst) gaan we wel sparen, ik denk zo'n 25 euro in de maand. Dat mag het kind dan vrij uitgeven aan bijvoorbeeld op kamers gaan of trouwen, iets in die aard.
    studie en rijbewijs e.d. gaan wij wel betalen voor het kind (of kinderen dus)

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Wij sparen 700 in de maand, en het vakantiegeld en de bonus van mijn man. Hiervan doen we idd die 'onvoorziene uitgaven' en een deel ervan gebruiken we voor de vakantie.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    wij sparen ongeveer 500 in de maand. Alleen heb ik het deze maand en vorige maand terug moeten halen omdat we rood stonden iets te veel gekocht haha
    Wel sparen we altijd voor iets en niet voor"later" ofzo we willen nu sparen voor een nieuwe auto.
    Als de kleine er is denk ik dat we voor hem 50 euro per maand gaan sparen ofzo.. nog ff kijken

9. Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens! Vind dat echt VEEL TE VEEL! ben er absoluut niet jaloers op! Maar goed, wat breng je bij.... je kind gaat uit huis met een zak geld... hmzzz nou ja is leuk voor hem/haar niet waar.. maar het zal waarschijnlijk snel op zijn.. ik weet 1 ding wel... als mijn kinderen later groot zijn hebben ze een normaal start kapitaaltje om zijn/haar huisje in te richten en rijbewijs of wat dan ook... maar de rest moeten ze zelf voor werken hoor. Ik leef nu en geniet van het geld dat wij nu hebben en daar geniet mijn zoon nu dus ook van en we sparen elke maand voor ons zelf 200 euro en 15 euro voor Joaquin standaard en we gooien elke keer het kleine geld in zijn spaarpotje...

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Sparen, wat is dat? :)

Nochtans, ik kan sparen hoor, maar heb momenteel geld tekort dus kan er niet gespaard worden.

Een kind kost geld (weten jullie natuurlijk ook wel) en ik ben al van mei thuis, maar ben nog steeds niet correct betaald geweest, dus sparen?
    Heb de voorbije maanden mijn zuurverdiend spaarboekje helemaal moeten leegmaken :cry: ..

11. Ik spaar op dit moment 50 euro pm, maar als ik na een maand of 3 geld over heb stort ik dat er ook op.

12. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Er gaat elke week 25 euro van de lopende rekening van mijn man naar zijn spaarrekening.
    We hebben ieder een eigen rekening en nog een gezamenlijke.
    Ook hebben we beiden dus een spaarrekening.
    Geld wat overblijft aan het einde van de maand gaat naar mijn spaarrekening.
    Overigens is zijn spaarrekening net zo goed mijn spaarrekening en andersom...

Share This Page