Sparen? wat is dat? Ben blij als alle rekeningen betaald zijn en we ook nog 2 of 3 x eten kunnen halen ( chinees, mac,patat ofzo) of 2 x uit eten kunnen. Nou zijn de maanden dat mijn man's parttime (naast baan) bedrijf erg druk is wel weer erg leuk dan kunnen we in ens wat meer en dan blijft er dus ook extra staan op bedrijfs rekening. Moet ik er wel bij vertellen dat we in juni getrouwd zijn en daar dus alles in gegaan is wat we hadden. deze maand gelukkig geen rekeningen meer van trouwerij. Dus we willen wel weer beginnen met sparen, maar eerst leven en dan pas sparen.
maar als je al heel lang samen woont getrouwd bent en al heel lang elke maand 500 euro spaart dat is al 6000 euro per jaar dus als je al 6 jaar trouw spaart zit je ook wel aan 36.000 ik was erg blij met mijn dikke spaarrekening heb alle babyspullen kunnen aanschaffen die ik mooi en leuk vond.
Wij storten de kinderbijslag op de rekening van onze prins. Dat kan hij later voor zijn studie gebruiken.
100 euro per maand. Van mijn loon nu ook 300 euro, maar dat is om een buffer op te bouwen als ik zo even stop met werken.
Ik denk dat wij ongeveer gemiddeld 150 euro p mnd sparen... Wij hebben toevallig net een nieuwe 2e hands auto gekocht en die direct betaald met het spaargeld.. Een auto hoeven we dus voorlopig niet te kopen..
Mijn god, wat een bedragen zeg! wij verdienen niet superslecht, maar ook niet bijster veel, maar ik hou toch echt bijna niks over om te sparen en dan ook nog gewoon te kunnen leven. En dan doen wij echt geen uitbundige of gekke dingen hoor! vind het echt knap dat jullie zulke bedragen weg kunnen leggen en dan ook nog eens alle rekeningen kunnen betalen en geld ovehouden voor de leuke dingen!
Ja, ik vind ook nog steeds dat we nog meer moeten kunnen sparen... geven nu best veel geld uit aan onzin dingen... Ik ben nu eerst eens alle aanbieders van onze telefoon ed naast elkaar aan het zetten om alles een beetje aan te passen zodat we NOG meer kunnen sparen.. vind ik wel belangrijk..
Wij sparen: Beide 51 euro per maand spaarloon 50 euro per maand voor ons meisje 100 euro op mijn mans spaarrekening 100 euro op mijn spaarrekening 100 euro op de gezamenlijke spaarrekening 150 euro kapitaalverzekering (komt over 25 jaar vrij) Totaal dus 602 euro vast per maand Verder gaat mijn winstuitkering en zijn 13e maand ook naar de spaarrekening. En eventuele extra belastingteruggaven. Wel gaan grote uitgaven van de spaarrekening. Maar de vakantie betalen we gewoon van ons vakantiegeld, dus die weer niet. We hebben eerst meer gespaard, maar met de komst van deze baby hebben we toch weer een en ander aan extra uitgaven gehad, omdat we veel meisjesspullen hebben, terwijl dit een jongen wordt.
wij sparen een vast bedrag van 100 euro in de maand... ook voor ons kleine meisje sparen we....maar dat doen we niet vast per maand....ze is nu drie maanden oud en we hebben vlak na de geboorte een spaarrekening voor haar geopend......nu staat er 1000 euro op! we hebben zelf een deel erop gestort, en het geld wat de kraamvisite meebracht is er ook naartoe gegaan..... we kijken gewoon wat we kunnen missen, en stort in één keer een bedrag erop! ik zorg wel dat er tussen de 750-1000 euro per jaar bij komt.... als ze 18 is toch een leuk bedrag! wij zelf kunnen wel meer sparen, maar zijn verwend en houden van een luxe leven... wat duurdere kleding, lekker uiteten en weekendjes, vakanties als we een maand wat minder opgemaakt hebben gaat er wat meer naar onze spaarrekening....
Wij sparen op onze spaarrekening ongeveer 100-150 euro per maand en 25 euro per maand voor ons kleine meisje op haar eigen spaarrekening voor later. Meer kan er momenteel echt niet vanaf helaas...
Dat varieert van niks tot 1000 per maand, en alles er tussenin. Soms hebben we in een bepaalde maand ineens veel kosten tegelijk, en dan sparen we niets. Maar in andere maanden declareert mijn vriend een heleboel kosten van zijn werk in één keer, en hebben we ineens 1000 euro extra. En soms hebben we weinig kosten en ook geen declaraties, maar dan sparen we van ons gewone salaris weer een paar honderd euro. Ik moet trouwens wel zeggen dat het nooit lang op de spaarrekening blijft staan
Pasgeleden begonnen met sparen en dat ging prima met iets van 750 per maand, soms iets meer. En nu betalen we de hypotheek van ons nieuwe huis (dat we in mei pas krijgen) en das nog net iets meer dus nu effe helemaal niets en erg zuinig aan doen! *houtje bijt*