Hoeveel spaar je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    voorheen het hele loon van mijn man zo'n 1400 a 1500 euro.
    maar sinds het kopen van ons huis en alle verbouwingskosten die nog steeds aan de gang zijn eigenlijk niks.
    nu ook nog een fikse aanslag van de belgische belasting maakt het echt te moeilijk.
    hopen weer snel te kunnen starten ermee.

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Jaaaaaaaaa ik sta ook echt te kijken van de bedragen die hier voorbij komen.....

3. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    hier hetzelfde hoor ;)
    heb wel net 3,5% loonsverhoging gehad dus dat bedrag spaar ik nu automatisch op een spaarrekening voor mn dochtertje, anders had ik dat geld ook niet gehad en nu is het voor haar.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    bij ons ging het in het begin door goedkope huur en dan wel goede inkomsten maar sinds het huis toch niet meer hahah

5. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Wij sparen gemiddeld €450 per maand, maar dat is een opstelsom van belastinggeld, vakantiegeld en winstuitkering die we aan het einde van het jaar krijgen. Per maand besteden we steeds ons hele gezamenlijke inkomen. We betalen €525 per maand kinderalimentatie voor de kindjes van mijn man, dus dan kom je verder niet echt aan sparen toe. Wel hebben we een fonds dat over 12 jaar vrij komt, met behoorlijk wat geld (laat ik het maar zo zeggen). Maar dat wordt gespaard door de baas van mijn man, die elk jaar het andere deel van de winstuitkering in een fonds stort. Dat voel je dus niet, dat is echt super.

6. lalleman

lalleman Actief lid

9 jan 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    ik spaar liever minder en dat mijn zoon een moeder 24/7 om zich heen heeft dan dat het kinderdagverblijf mijn kind opvoed en de vrouw ook 40 kan gaan werken ;)

7. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Tjonge jonge! Hoe hebben jullie dit zeg?Ik verdien ongeveer 1000 euro en mijn man 2000 en nog blijft er ontzettend weinig over! Ik spaar wel 100 euro p/m maar dat is nu na 2 jaar sparen nog maar een paar honder euro gebleven vanwege grotere uitgaven etc.

Wie kan mij tips geven om meer te sparen?pff ik schrik ervan! Doe ik iets verkeerd?

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Sparen? JA GRAAG! :) Blijft hier alleen weinig over om te sparen...
    Ben druk op zoek naar werk zodat er wat meer geld binnenkomt :)

9. lalleman

lalleman Actief lid

9 jan 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    minyaweth en ik gaan ook maar eens kijken (misschien iets voor jullie) hoe wij kunnen gaan bezuinigen op vaste kosten (boodschappen doen voor 10,- per dag) en misschien kijken of je kunt bezuinigen op bijv telefoonkosten en dergelijke.
    Ik moet wel zeggen dat het ontzettend moeilijk wordt gemaakt door ons kabinet om rond te komen van 1 loon. 3000 klinkt best veel dus misschien toch maar eens kijken lijkt mij op wat er verkeerd gaat :)

10. bengel

bengel Niet meer actief

normaal gesproken sparen we de maandelijkse belastingteruggave van 220 euro...maar ik moet zeggen dat sinds ik zwanger ben de spaarrekening op 0 staat....effe nog een nieuwe auto, dubbelglas en kozijnen boven, en al die baby dingen ...
    maar vanaf mijn verlof wil ik gaan sparen en mijn verlofperiode wil ik extra sparen: wat ik inlever vanaf dat ik weer ga werken wordt extra gespaard..voel me d'r ook niet fijn bij...maar t is even niet anders....

11. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Poeh! Ik schrik ook van de bedragen die ik hier voorbij zie komen!
    Wij sparen geen vast bedrag per maand maar wel elk jaar het vakantiegeld en de belastingteruggave van het huis en eventueel andere meevallers.
    Maar goed, de vaste lasten zijn allemaal zo hoog geworden dat we het geld wel nodig hebben elke maand.
    Ook gaat er regelmatig geld van de spaarrekening af: auto's die gerepareerd moeten worden, huis is geschilderd vd zomer, babyspullen enz.

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij sparen 650 euro per maand, dit gat automatisch, soms storten we er wat meer bij, ligt eraan wat we over houden ;)

Als de kleine er is, zal dit drastisch gaan zakken, waarchijnlijk naar 100 euro per maand, omdat ik minder ga werken.

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dus moeders die kun kinderen naar het kdv doen voeden hun kinderen niet op. erg domme reactie sorry.

als ik 24/7 thuis blijf word ik zwaar chaggie, dan wens ik mijn kind niet toe. Ik ga liever lekker werken twee dagen (wat ik nu ook doe) en de andere vijf dagen ben ik bij mijn kind en kan ik ook nog een beetje sparen. Ik doe en sparen en werken en voor mijn kind er zijn

14. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik neem aan dat ze bedoeld dat ze liever wat minder werkt, en dus wat minder spaart dan haar kindje 5 dagen naar het kdv stuurt. Groot gelijk! Ik werk momenteel 3 dagen en mijn vriend 4, waardoor we toch een stuk minder te besteden hebben. Wij vinden het erg belangrijk om zoveel mogelijk zelf bij onze dochter te zijn, dan maar wat minder sparen!

Wij sparen momenteel Euro 150 per maand, waarvan 50 voor onze dochter.

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    zij heeft het over 24/7 bij je kind zijn.

16. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    helemaal mee eens,zo voelde het voor mij ook.

ik ga 2 dagen werken en heb dan mooi 1000 euro in de maand.die we extra hebben... yenthe gaat naar opa en oma en heeft het daar erg naar haar zin en word goedverzorgt.
    niks mis met een werkende moeder vind ik.
    ik bengraag aan het werk, even 'geen moeder'zijn..

en we kunnen leuke dingen doen van dat extra geld.

vind het ook een gekke reactie

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dank je :)

18. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    zie ik nu pas, sorry :oops: (mag ik het nog op after-zwangerschap hormonen gooien ;) )

Ach, ieder zijn ding, persoonlijk vind ik het ook goed voor de sociale ontwikkeling om een paar uren/dagen naar het kdv te gaan.

maar goed, on-topic weer ;)

19. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ja ik vond het ook een belachelijke reactie.
    Laat ieder lekker zelf zijn keuze maken, dat zij 24/7 bij dr kind wil zijn, moet iedereen dat dan maar?
    IK heb liever meer te besteden en ga lekker 2 dagen werken, dan kunnen we veel sparen, veel leuke dingen doen, en een goed leven hebben terwijl IK me ook nog nuttig voel op de werkvloer, naast het moeder zijn!
    En dat is MIJN mening. En zo heeft iedereen zijn eigen mening maar laat ieder dus wel in zijn waarde. En mijn kind, die komt echt niks te kort hoor bij oma en opa en op de peuterspeelzaal, hij geniet daar!

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

:oops:
    Ik denk dat ik hier nu monden ga laten openvallen maar mijn vriend en ik sparen elke maand zo'n 1300 euro.
    Hij verdient netto tussen de 1400 en 1500 euro en ik ook. We hadden ons voorgenomen om één loon te sparen elke maand maar dit lukt niet helemaal...
    Wij hebben dus het voorbije jaar (wonen vandaag precies een jaar samen) al zo'n 12500 euro gespaard! We gaan van dat geld ook wel op vakantie en als we extra dingen moeten kopen, doen we dat ook hier van. (ter informatie, onze huur is 450 euro en we besteden per maand zo'n 300 euro aan voeding/drinken, de rest is dus voor rekeningen en ontspanning, kapper,....)

Ons doel is 75000 euro gespaard te hebben binnen 3 à 4 jaar zodat we geen te zware lening moeten aangaan om een huis te kopen. (een normale eensgezinswoning kost hier zo'n 250000 euro).

Lieve groetjes!

Deel Deze Pagina