Wij sparen aardig veel vergeleken met wat er binnen komt. We krijgen 1900 euro per maand en sparen 300 per maand vast en dan nog wat er overblijft van het loon en dat kan varieren van 0 tot 600 euro. Dus we sparen minimaal 300-900 euro per maand. En hopelijk binnenkort nog meer aangezien mn man van de 36 naar de 45 uur per week zal gaan met werk.
ik schrik ook van alle bedragen hierzo! wat sparen de meeste een hoop zeg! wou dat wij dat konden.... hier komt er ongeveer 2500 euro binnen per maand, waarvan we max 200 kunnen sparen en dan nog komen we vaak tekort en kan ik het weer van de spaarrekening afhalen
Princesje, mag ik vragen hoe het komt dat jullie zo weinig maar kunnen sparen? Hebben jullie al kinderen? Of betalen jullie een huis af?
we hebben 1 kindje van 3 en we hebben een koopwoning.... vaste lasten: hypotheek eneco autoverzekering VVE ziektenkostenverzekering mobiele telefoons telefoon/internet wegenbelasting bezine boodschappen verzekeringen huis eigen bijdrage peuterspeelzaal bijdrage kerk hmm en volgens mij heb ik dan nog niet alles gehad..... dus tja, het loopt aardig op elke maand!
waar wonen jullie dan? als ik al kijk naar vaste lasten zorgverzekering 2x 115,00 lid van de bond 1x 15,00 gemeente heffing 1x 65,00 woonverzekering 1x 35,00 waterschapsbelasting 1x 27,00 auto verzekering 1x 45,00 multikabel tv internet 1x35,00 uitvaartverzekering 2x 7,50 nuon 1x105,00 losse verzekering 1x 25,00 telefoon 25,00 per maand water(3 maanden 45,00) 15,00 hypotheek 500,00 eten per maand 300,00 dit is al 1437,00 per maand dan heb ik nog geen kapper,kleding,bloemetje,verjaardag,bioskoopje, lunch,iets extras berekend
Wij wonen in België in een huurappartement. Onze vaste kosten zijn gas/elektriciteit: 180euro en huur 450euro en voeding 300euro. Telefoon en internet krijgt Toon terugbetaald van werk (scheelt zo'n 60euro). Vakbondsbijdrage is 4x/jaar en lukt ook. Als we echt een zware extra rekening krijgen (zoals bv. in juli voor de auto: 600 euro), dan proberen we enkele maanden nog 50 à 100 euro opzij te zetten hiervoor, dit doen we elke maand zodat we nog wat hebben (buiten onze spaarrekening) voor extra rekeningen. Wij rijden wel met de bus naar het werk (kost voor mij 59 euro/ 3 maanden en voor hem 76 euro/ 3 maanden), hierdoor moeten we maar heel af en toe gaan tanken. Wat is eneco? En een hypotheek is datgene wat je afbetaald voor je huis? Hoeveel betalen jullie daarvoor? Hier schommelt de afbetaling voor een huis vaak tussen de 800 en 1200 euro/maand (nogmaals, dit is voor een normale woning) dus wanneer je afbetaald kan je nog maar erg weinig sparen, daarom proberen we nu zoveel mogelijk te sparen zodat we minder moeten lenen en dus minder moeten afbetalen.
eneco is energieleverancier hypotheek is de woonlast van een koophuis maar verzekeringen enz zoals glas,brand inboedel,uitvaart enz hebben jullie niet? en ook geen wegenbelasting,autoverzekering? en energie dan? water?
wel slim van je om alvast geld opzij te zetten voor je koopwoning wij kochten huis in gulden tijd voor 68,000 gulden verbouwde dat met hypotheek verhoging van 32,000 dus hypotheek was 100.000 gulden(45,000 euro) jaren daarna het huis verkocht voor 198,000 gulden dus het dubbele toen nog in gulden tijd ons huidige huis gekocht voor 250,000 gulden eigen geld ingestopt en met de rest alles verbouwd naar onze zin. heb een hypotheek van 105,000 euro en als je bedenkt dat deze huizen nu voor 189,000 euro verkocht worden (leuk spaarpotje hoor!)
ik spaar 500 pm en zorg gewoon 24/7 voor me kids hoor niemand anders doet het voor me plus dat er een heel huishouwe bijkomt
Van dat hypotheek-gedoe snap ik helemaal niks! Als je hier een woning wilt kopen, betaal je die oftwel contant (hahahahaha!) of je gaat naar de bank, leent een bedrag en betaald dit maandelijks af gedurende 20, 30 of 40 jaar! Je betaald dan zo'n 3% intrest, dit hangt van het moment af, kan erg schommelen. Als je niet gespaard hebt, moet je dus zo'n 250000 euro gaan lenen, dit betekend dat je per maand ongeveer één loon moet afbetalen. Dus hoe meer je al gespaard hebt, hoe minder je moet lenen en dus maandelijks afbetalen. Wij hebben een brandverzekering en voor de auto ook. Dit moeten we één maal per jaar betalen. Hospitalisatieverzekering krijgen we op het werk (we werken allebei in een ZH) . Energie en water heb ik in één van m'n vorige antwoorden al gezegd. Een glasverzekering?
vind het erg knap dat mensen zoveel kunnen sparen maar zie dus ook dat deze mensen ook tweeverdieners zijn en dat scheelt natuurlijk een hoop. wij proberen 100 in de mnd dit ging tijdje goed staat nu ff op laag pitje )je hebt somssv van die dipjes dat je ineens vanalles moet betalen. ik werk bewust niet momenteel. ben thuisblijfmama en het bevalt mij dus echt prima. tuurlijk zou ik wel meer te besteden willen hebben maar jah dat komt dan wel als ik kids op school heb en meer tijd heb. het is nu ook nog zo dat ik nu via ned zorgverzekerd ben. maar mocht ik hier gaan werken en ik stop er dan weer mee dan gaat mij dit mega veel geld kosten namelijk 250 euro aan ziektekosten pm hier in dld. dus laat mij dan maar thuis en wat minder geld hebben. we kunnen leuke dingen doen zoals uittapjes gaan op vak soms ook 2 keer per jaar. we kunnen niet zo 123 een nieuwe auto aanschaffen maar jah dat zien we dan wel weer. vandaar dat we wel wat moeten sparen hihihi.
nee dat is niet dom dat is logisch nadenken, als je ziet waarom de jeugd van tegenwoordig zo naar z'n gootje is geraakt omdat ouders beide teveel werken en het kind (komtie) "opgevoed" worden door anderen vind ik mijn mening niet dom. jij mag het misschien dom vinden , maar dit is mijn mening en zo sta ik hier tegenover,dat jij het een domme reactie vind zegt iets over jou.
Even inhakend op jou reply, en die van de anderen die zich schijnbaar (en Joost mag weten waarom?) aangevallen voelen.... Jullie hebben een totaal verkeerde intrepetratie van het bericht geschreven door lalleman. Het enige dat hij (dus wij) zeggen is dat we liever wat minder willen sparen, en dat ik (in ons geval dus) gewoon lekker thuis kan blijven bij Vigo. Dat jullie deze reden dom vinden is pas belachelijk (over belachelijk gesproken) Wat een lange tenen weer hier zeg. Laat me raden: jullie brengen vast jullie kids naar het KDV of whatever... Heeft helemaal niks met dit topic te maken en met die intentie. Beetje jammer dat dit erbij gehaald word op deze manier. Heeft niks met het topic te maken
Sparen? wat is dat.... Wij zijn 1 verdiener, ik = ook fulltime thuis. Ik ben al blij als de rekeningen zij betaald en we nog kunnen eten normaal dat is al heel wat. Ben ik geloof ik de enige hier? kleding en nieuwe schoenen gebeurd lraktisch nooit, of ik kijk me ma lief aan...
Wij sparen gemiddeld 400 tot 800 euro per maand. Dit hangt af van het inkomen van mijn partner. Hij heeft een vast inkomen + premies. Van de premies gaat standaard de helft naar de spaarrekening, en dit bedrag kan dus per maand wel een beetje verschillen. Wel zijn we erg makkelijk met onze 'spaarrekening', als we iets groots/duurs willen kopen halen we er zo een gedeelte af.
@minyaweth Gelukkig dus niet de enige sloeber heer hahahah Soms word ik r wel eens verdrietig van maja. Werken is momenteel gewoon geen optie voor mij. Dus dan maar schrapen. Nu bedenk ik me gelijk dat ik nog 100euro voor de maand voorboodchappen en benzine heb mmmzz naar de voedselbank dan maar haha naja me mam brengt soms wel s tasje booschappen en je word vrij creatief