Hoeveel spaar je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee hoor, niet schrikken. Wat jij beschrijft, zo gaat het bij ons ook.
    Elke maand wat proberen te sparen, maar als ik elke maand bijv. 200 euro spaar, is het echt niet zo dat ik na een jaar 2400 op mijn spaarrekening heb. Want halverwege het jaar zijn er dan alweer extra kosten waardoor het spaargeld weer slinkt :(

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wij sparen naar wat we kunnen missen per maand soms is dat niets soms is dat 500 euro. Ik ga nu werken van 4 dagen per week naar 3 dagen per week maar wij krijgen ook de pleegzorgvergoeding dus dat is compenseert.
    Ben laatste een door alle vaste lasten gegaan om te kijken of we niet te veel onnodig uitgeven.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij sparen 25 euro per kind dus 75 euro. En verder wat er overblijft en dat is niet veel. Maar goed mijn kids hebben het prima en dat ik niet steeds kleding oid kan kopen kan ik prima mee leven.
    Wij krijgen wel 1 x per jaar het belasting geld terug 3100,00 euro en dat word wel gespaard. Maar goed na een jaar staat dat bedrag er vaak niet meer op. We hebben geen schulden en kunnen op vakantie en uitstapjes met drie kids hoeven niet duur te zijn. Met minder geld word je vanzelf creatief.

4. mennn ik val bijna achter over van mijn kruk..

als ik zie wat mensen sparen dan heb ik ook zoiets van wat doe ik verkeerd..

ons huis hebben we net een jaar.. dus we zitten hoog met de hypotheek..
    onze vaste lasten zijn 1850 in de maand. daar zit dan niet de benzine bij en het eten.. en kleding etc etc..
    we hebben ongeveer 2400 wat er binnen komt..
    dus houden we 550 euro over in de maand..
    ik zet 250 automatische apart maar er zijn weining maanden dat het echt blijft staan..

tja ik werk in de zorg.. jammer dat het plezier in je werk geen geld waarde heeft.. dan was is schatrijk..

gr yippie..
    die dit wel leuk vind.. maar ook wel denkt als je 1300 spaart wat doe je dan voor werk..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij sparen niet wij houden over maar ik boek niets over we hebben 1 rekening en daar komt alles op.nu krijgen we nog een aardig bedrag terug van pietje belasting door een fout van hun.dat gaat ook naar de betaal rekening en dat blijft daar staan wij hebben ongeveer een 2400 euro permaand wat we uitgeven dus we houden per maand nog 2000 euro over dat gaan nergen heen als ik eens wat extra's wil kopen koop ik het gewoon.zo heb ik laatst een pup gekocht voor mijn ma.dat pin ik dan gewoon.de kinder toeslag en de kinder bijslag laten wij storten naar de rekening van de kleine zo dat die als het ouder is daar over kan beschikken

6. lalleman

lalleman Actief lid

9 jan 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    veel van deze mensen werken beide gewoon 40 uur , en er zitten er altijd wel bij die graag overdrijven ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Je hoeft niet perse allebei 40 uur te werken om 1300 te sparen hoor. Toen we nog in ons vorige huis woonden spaarden wij 1000 per maand en ook nog belastingteruggave jaarlijks, dus omgerekend maandelijks zo'n 1200 euro.

Ik werkte toen 24 uur en mijn vriend 36. Wij woonden toen gewoon heel goedkoop. (700 incl gas/licht en water) en verdienden toen zo'n 3000 netto.

8. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.086
    1.069
    113
    Hier werkt alleen mijn man, en we sparen automatich €500,-.
    Soms wat meer als we wat overhouden.

Hebben pas een nieuwe auto gekocht van ons spaargeld (voor dat soort dingen sparen we).

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik werk nu 20 uur in de zaak van mijn ma en mijn vriend werkt ongeveer een 50 uur

ik heb ongeveer 1600 euro en mijn vriend 2800 euro. wij wonen heel goedkoop omdat wij veel eigen geld hadden toen we dit huis kochten.wij hebben een grote 2 onder kap (145m2 leefoppervlak ex zolder)inclusief nuts zitten we hier voor 800 euro.dan doen we teruggaaf een keer per jaar.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Yippie, ik werk als verpleegkundige, 40u. Mijn vriend werkt ook 40u. Ons netto-inkomen is samen zo'n 2800 à 3000 euro. (ik verdien tussen de 1300 en 1400 euro netto met toeslagen voor wisselende diensten en weekends inbegrepen).
    Wij sparen dus wat minder dan de helft van ons inkomen. We moeten daar wel wat moeite voor doen en een beetje uitkijken maar we doen dat liever nu zodat we niet allebei ons ganse leven moeten voltijds werken en het toch vrij goed kunnen hebben dan.

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Verdiend een verpleegkundige dan echt zo weinig :| toch maar eens gaan overdenken dan of ik dat wel waard vind om 5 jaar voor op school te zitten.

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    idem dito lijkt wel of ik spaar voor grote rekeningen... :(

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Channie, ik heb er 'maar' 3 jaar voor moeten studeren. Hoe kom jij bij 5 jaar? Is het in NL 5 jaar? Als vpk verdien je minder maar niet zooooveel minder dan iemand met een gelijkwaardige opleiding. Mijn vriend heeft net als ik een A1 of bachelor (weet niet of dat in NL ook een bachelor noemt...) en hij verdient +/- 1500 euro. Hij heeft natuurlijk altijd dagdiensten als informaticus.

14. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    €1600 voor 20 uur? Bruto of netto? Dat verdien ik netto met een fulltime baan als leerkracht BO en dan werk ik toch wel ruim 40 uur of meer in de week....Wat voor zaak en wat voor werk doe je als ik vragen mag?

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik vind het ook veel inderdaad

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

ik werk als verzorgende C in de thuiszorg en ik verdien 1400 euro in de maand met 24 uur werken en bijna geen onregelmatigheid werd eigenlijk allleen maar s'ochtends en heel soms een avonddienstje.
    Mijn man verdient rond de 2200 euro. Wat wij per maand sparen weet ik niet precies maar wel meer dan genoeg want wij wonen in een redelijk goedkoop koophuis in zeeland.
    Maar als wij op vakantie gaan halen wij dat gewoon van de spaarrekening af of als we een nieuw fototoestel willen kopen of zo.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij sparen rond de € 300,- per maand. Moet wel zeggen dat het geld er bij ons erg hard uitvliegt. Maar we zijn dan ook niet zuinig met boodschappen, etentjes, weekendjes weg etc.

Ik werk 36 uur en mijn mannetje 38 uur en we verdienen samen excl. overuren € 3500,- per maand netto. Belastingteruggaaf laten we per jaar uitbetalen en sparen we ook op.

Vaste lasten zijn incl. boodschappen, kapper, benzine, hobby's en sport zo'n € 2500,- per maand.

Overigens ben ik de laatste twee maanden de uitgaven eens goed aan het bijhouden omdat ik echt niet meer wist waar we ons geld laten. Ik heb qua kleding best een gat in mijn hand helaas.

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Elke1984 ik moet idd iets van 5 jaar naar school. Eerst 3 jaar verzorgende en nog nog 4 jaar verpleegkundige maar dan krijg je vrijstellingen.
    Ik vind het echt weinig wat je verdiend.

Als je al kijkt naar wat zonnetje verdiend dan denk ik ja dat kan kloppen. (Niet dat het bij jou niet klopt hoor!)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik werk als hoofdplanner in het transport voor benzine vervoer.wij verhuren de chauffeurs uit en wij worden dus betaald door de grote olie maatschapijen.daardoor hebben de chauffeur een loon van 2000 minimaal netto.krijg ik voor 20 uur zoveel maar nu ben ik ook duurder aan geschreven door de directeur :) (mijn moeders en me stief pa)

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    toch lekker.... zo'n kruiwagen :p

Deel Deze Pagina