Hoeveel spaar jij voor jouw studerende kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Waxinelichtjes, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Wij sparen niet specifiek voor een studie maar we sparen wel maandelijks voor elk kind.
    Wij zijn ook niet van plan om alles te gaan betalen. Schoolgeld, boeken, laptop etc prima maar de extra dingen mogen ze zelf voor gaan werken. Op kamers ben ik ook nooit geweest,kon prima af met wat reistijd op een dag. Mochten ze dat allemaal wel willen dan moeten ze een goed bijbaantje gaan zoeken:roflmao:
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik spaar wat ik kan missen. Standaard een tientje per maand, soms wat meer.
    We zullen bijdragen aan studie maar niet de gehele studiekosten op ons nemen. Het is ook prima als ze kunnen lenen en/of een bijbaantje hebben om het te bekostigen. We zien tegen die tijd hoe ze ervoor staan en wat ze nodig hebben. Er is genoeg spaargeld maar dat is niet per se voor hun (studie)
     
  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Wij spraken middels een spaarverzekering. 100 euro per maand. De rekening is voor beiden kinderen. Ik wil graag het collegegeld betalen voor ze en de boeken. ze mogen thuis blijven wonen. Op kamers is voor eigen rekening. Ik heb altijd 2 dagen gewerkt naast de studie en moest nog bijlenen, Ik woonde namelijk al in een appartement. Die studieschuld ben ik nu aan het aflossen. Ik hoop dat mijn kinderen niet of weinig studieschuld hebben later. Een baantje naast de studie is niks mis mee. Ik spaar dus vooral voor de dubbele studierjaren. Er zit 2 jaar tussen onze kinderen.
     

Deel Deze Pagina