Hoeveel spaargeld altijd achter de hand

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 11 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Wij hadden een leuke buffer, maar door de aankoop van het huis en de verbouwingen blijft er nu niet meer zoveel over en daar voel vooral ik me heel vervelend bij.
    Natuurlijk komen er deze maand dan ook allerlei extra rekeningen, waardoor sparen minimaal is.
    Wel volop bezig aan het proberen de spaarpot weer te vullen.
    We willen het liefst toch zeker boven de 2000 blijven, maar meer is altijd beter.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij zijn begonnen ruim in de min (man bleek schulden te hebben , zijn bedrijf ging failliet etc) hebben dus enorm moeten knokken en hij heeft eerst 3 jaar schuldhulp gehad. Nu dus schulden vrij en een leuk bedrag op de rekening staan. Kei hard voor gewerkt moet ik zeggen. Daarbij leven wij ook nu een stuk lekkerder : als de koelkast stuk gaat kunnen we gewoon een nieuwe kopen zonder na te denken etc. Maar dit is dus wel eens (heel) anders geweest.

We hebben nog geen 10.000 euro ofzo maar gaan wel heel rustig die kant op. Super blij mee :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja, erg herkenbaar. Afgelopen jaren veel (echt heel veel) geld aan het huis moeten uitgeven, wilden nu even weer voor een buffertje gaan, knalt in een week de garagedeur eruit en de schuifpui kapot, gaat weer minimaal 5000 euro.

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wij sparen ieder jaar om en nabij de 10.000 euro maar we geven het ook ieder jaar weer uit. Zo gaan we dit jaar voor een keuken en een overkapping. Hebben we vorig haar de woonkamer laten verbouwen en zijn we het jaar daarvoor getrouwd. Ik word dus niet zenuwachtig als mijn spaarrekening leeg is omdat er binnen het jaar weer 10.000 euro beschikbaar is. Reparaties aan of vervanging van bihvoorbeeld een wasmachine kan ook gewoon van ons salaris af als het zou moeten. En na jarenlange ellende met kapotte auto's zijn we 1.5 jaar geleden gaan leasen en staan we nooit meer voor onverwachte verassingen. Dus ja bij mij wisselt het tussen de 0 en de 10.000

Deel Deze Pagina