hoeveel spaargeld hou je aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Tussen de €5.000 en €10.000 op mijn eigen spaarrekening.

2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wauw, wat een hoge bedragen komen er langs. Dat kan ik nooit halen.
    Maar goed, dat is ook een beetje mijn eigen schuld, aangezien ik een man uit het buitenland op de kop getikt heb en het loon daar zo'n 10 euro per dag is... :p

Maar ik vind dat er ook echt veel voor de kinderen gespaard wordt. Lees bedragen van 20.000 euro!
    Ik begon met een spaarrekening van 3000 euro, kon er net schoolboeken en een rijbewijs voor halen.
    Voor mijn studie kreeg ik wel ouderbijdrage, maar daarnaast moest ik gewoon keihard bikkelen. Maar dat heb ik nooit erg gevonden, ik wist dat van te voren.
    Als ik op dat moment 20.000 euro had gehad, was het op veeeel meer plekken terecht gekomen dan alleen de studie.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Wij moesten het beiden zelf betalen, maar willen nu voor de kinderen wel veel sparen. Dat krijgen ze alleen niet zelf in handen! Het staat op onze rekening en daar blijft het tot dat we weten dat het niet uitgegeven wordt aan de verkeerde dingen.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    De 20.000 euro die ik in de komende 16 jaar voor mijn kids wil sparen krijgen zij niet hoor. Haha, ben je gek! Puur voor studie omdat ik denk dat daar veel meer aan bijgedragen moet gaan worden. Ik moest zelf mijn studie betalen maar kreeg ook een volledig aanvullende beurs, dat was prima. Gezien de inkomsten van mijn man en mij zullen mijn kinderen sowieso geen aanvullende beurzen krijgen, als die überhaupt nog bestaan.

En valt het allemaal mee of gaan ze niet studeren, dan hebben we een mooi bedrag waar we vast een andere bestemming voor kunnen vinden.

5. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.206
    1.058
    113
    Vrouw
    Wij zijn beide begonnen met studieschulden, nu alleen die van mij nog.
    Allebei vrij arm opgegroeid, lig niemand die ons financieel kan helpen.
    We hebben nu een klein huis, en moeten elk dubbeltje omdraaien. Ik ben helaas ziek, en werk 2 dagen per week, meer kan niet. Man werkt ook nog eens in een slecht betaalde sector. Ik zie de toekomst soms wel somber in qua geld, wij sparen eigenlijk niks, ja belastinggeld en vakantiegeld. Helaas heeft de boekhouder vorig jaar een fout gemaakt, waardoor we nu veel terug moesten betalen. En daar baal ik van, we kunnen nu bv niet een dagje Efteling ofzo. We hebben ook veel wel hoor, maar soms baal ik er erg van, zeker als ik hier al die hoge bedragen lees, daar kan ik echt alleen maar van dromen.

Deel Deze Pagina