Verven kozijnen/deuren/plinten benedenverdieping

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wat zijn de kosten en mogelijkheden om een bewoond huis te laten verven van binnen? Muren zijn niet nodig, 2 jaar geleden zijn die gedaan. Deuren plinten kozijnen en flink wat houtwerk in de keuken hebben we toen niet gedaan, maar daar hebben we spijt van.
    Ook voor eventuelr verkoop lijkt een frisse lik verf zinvol maar hoe doe je dit??
    Zelf doen? Het is echt Heeel veeel houtwerk, lijkt me nogal een gedoe met een baan en een dreumes in huis.
    Iemand een richtprijs voor de kosten om t te laten doen?
    Waar laat je dan je spullen?
    En waar blijf je zelf?
    Hoelang duurt dat?

Nou, kom maar op :D

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik zou foto's maken en je klus op werkspot.nl zetten. Je kunt er bij zetten dat je een totaalprijs wilt en dat je graag eerst een richtprijs wilt. Aanbieders reageren hier op en vervolgens kun je zelf bepalen wie je uitnodigt om de klus te bekijken. Ik kies altijd aanbieders aan met goede reviews. Nodig minimaal 3 mensen uit en onderhandel over de prijs.
    Als je tevreden bent met alles, kan de klus ingepland worden. Zorg dat de ruimtes leeg zijn (spullen opslaan) want eerst wordt er geschuurd en dan wordt alles stoffig. De klus zelf kan heel snel gaan; 1 of 2 dagen. Wij laten dit doen als we zelf aan het werk zijn. Zo kunnen de mensen zelf rustig werken en heb jij er geen last van.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dank voor je reactie. Ja, maar alles eruit. Opslaan. Terug.. Dan ben ik een vermogen kwijt :O was k al bang voor... Zou je t niet onder plastic of folie kunnen zetten..?

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gewoon zelf doen als het een beetje mooi weer is. samen 2 dagen vrij nemen, oppas dreumes ( gewoon kdv bijvoorbeeld) en knallen maar.

de grote meubels evt buiten zetten onder plastic of alles in het midden stapelen en afdekken.

Je zou ook de deuren eruit kunnen halen en die in een schuur kunnen verven. scheelt weer ruimte en stof .

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik bedoel dat je alles wat los staat uit de ruimtes haalt en dingen die vast staan (keukenblok bijv) laat je uiteraard gewoon staan en del je af met plastic. Maar mijn ervaring is wel; des te leger des te beter. Alles wordt stoffig van het schuren en daarnaast moeten de schilders overal goed bij kunnen zonder zich constant te stoten. Maar joh, heb je geen bijkeuken of hal waar je losse spullen twee dagen op kunt slaan? Of zorgen dat de klus bij mooi weer uitgevoerd wordt zodat je spullen buiten in de tuin kunt zetten.
    Zelf doen kan natuurlijk ook, maar dat moet je willen. Wij besteden dit soort dingen altijd uit want de tijd die het ons kost is veel te veel in vergelijking met een bedrijf en bovendien houd ik niet van klussen.

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nee laten doen klinkt ook meer passend haha. Buiten zetten zou indd kunnen, maar een hal of schuur hebben we niet. Tafels stoelen etc zijn glad dus nog te doen maar de bank is wel een dingetje.
    Misch dan maar gewoon een bedrijf of een paar een offerte laten maken indd!
    Iemand een idee wat zoiets kost?

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Dat ligt helemaal aan de hoeveelheid werk, het aantal vierkante meters, de materialen die gebruikt moeten worden etcetera. Daarom dus ook minimaal 3 bedrijven uitnodigen en precies hetzelfde met hen bespreken om zo prijzen te kunnen vergelijken. Vraag om een totaalprijs incl alles (btw, reiskosten, wat te doen bij houtrot etc) Zodat je precies weet wat je kwijt bent

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Gewoon zelf doen.... Wij hebben het onlangs in een paar weekenden gedaan. Eerst kozijnen raam, toen deurkozijnen, weekend erop de deuren en laatste weekend de restjes.

De deuren heb ik zaterdagavond gedaan; grote bouwlamp erop en de volgende morgen was het droog. Ik zag het anders niet echt zitten met 2 kinderen die steeds in en uit lopen.

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    mag ik vragen hoe je (plinten) lakt als er nu latex op zit? Moet je dit helemaal kaal schuren of kan dat sneller?

Deel Deze Pagina