Hoeveel spaargeld noodzakelijk/ideaal

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ben ik al opgelucht als ik aan het einde van de maand quitte gespeeld heb, maar meestal eindig ik in de min.
    Tot mijn zoontje naar school gaat in mei dit jaar kan ik ook niks aan de situatie veranderen, werken is niet mogelijk door de beschikbaarheid van de gastouder. Zodra hij ook op school zit heb ik de bso om altijd op terug te kunnen vallen, waardoor ik op mijn vrije dagen aan het werk zou kunnen :) al zou het maar een paar 100 per maand zijn dan zou ik al wat achter kunnen houden... ik ben na 3 jaar lang elk dubbeltje omdraaien zó toe aan wat ruimer kunnen leven!

Noodzakelijk spaargeld zou voor mij al 500 zijn als eenoudergezin.
    Nu ging mijn auto kapot en moest ik mijn roodstaanlimiet verhogen en stond ik opeens 1000 in de min. Maar elke buffer zou gigantisch welkom zijn, van de door jullie genoemde bedragen kan ik alleen maar dromen hahaha

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Je zoontje zou toch ook naar het kdv kunnen ipv gastouder?

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Het kdv is hier veel duurder dan een gastouder. Als ze flexibel werkt is het nog duurder want ons kdv kent geen flexibel contract. Je betaald dan dus veel meer uren dan je afneemt.

4. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. Plus dat mijn zoontje nog maar een paar maandjes moet en zeer vertrouwd is met de gastouder omdat hij die al sinds zijn geboorte kent. Plus dat ik gastouderopvang voor mezelf veel fijner vind voelen dan het kdv :)

5. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ik vond dit zo`n leuk topic om te lezen, heeft iemand nog een aanvulling?

6. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een erg leuk topic!

Wat ik me wel afvraag is het volgende:
    Zijn de mensen met duizenden euro's spaargeld altijd al goed geweest in sparen, of zijn er hier ook mensen die dit hebben geleerd? En zo ja, hoe heb je dat gedaan? Wie weet gloort er nog wel ergens hoop aan de horizon voor mij... :)

7. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Van huis uit meegekregen. En mijn man ook. Maar ja wij kunnen ook gewoon veel sparen omdat we dat geld elke maand "over houden" En dan zijn we echt niet extreem zuinig ofzo. Wij hebben gewoon maandelijks de periodieke afschrijvingen naar de spaarrekeningen. Net een vaste last ;)

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij ook van huis uit meegekregen..

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Begrijp ik t goed dat je nu niet werkt dan?
    Waarom gaat je zoontje dan naar een gastouder als ik vragen mag? Kun je deze kosten dan niet uitsparen?

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Altijd al prima kunnen sparen maar ik laat als het salaris binnen is gelijkbhet spaargeld overschrijven dan kanbik het ook niet meer zomaar uitgeven.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

hier geleerd om te sparen, kinderen krijgen het ook mee

nu bezig om spullen te verkopen en dat geld doe ik in een spaarpot en van het geld doen we leuke dingen etc

12. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ongeveer 5000€

13. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Wauw wat een bedragen! Wij kunnen samen net 200 per maand sparen soms minder. Duurt erg lang voordat je een grote buffer opgebouwd hebt. En vaak tussendoor rot dingen aan de auto.. wij komen voorlopig (aankomende 5 of 10 jaar) niet aan zo'n hoog bedrag.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon kijken hoeveel je zou kunnen sparen en dat gelijk elke maand automatisch laten overmaken als het salaris binnen is

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Noodzakelijk vind ik 5000 euro (huurwoning). Ideaal zou ik 10000 vinden. We gaan nu eerst verhuizen en vervolgens moet er een andere auto. Dan zal de spaarrekening flink leeg zijn. Vanaf dan weer gaan sparen voor die buffer. Verhuizing is echt noodzakelijk, net als de auto. We wonen nu in een huis met maar 2 slaapkamers en ook de benedenverdieping is klein. De woning is echt te klein om thuis als gastouder te kunnen werken wat ik hiervoor deed. Auto is een golf 4 waardoor ik noodgedwongen tussen 2 maxi cosi's ingedrukt zit, haha, dus die twee uitgaven moeten gewoon gedaan worden. Ik zou liever zulke uitgaven pas doen als de buffer 10000 is en dan daarvoor sparen, zodat je na de uitgaven nog steeds 10000 hebt, maar dat is nu gewoon geen optie.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja dit. Maak een lijstje van je inkomsten en uitgaven (vast en variabel), reserveer een stukje onvoorzien/leuke dingen doen en wat er overblijft zet je weg.

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Er is zeker hoop!

Ik heb het vanuit huis niet meegekregen. En dat ik samenwoonde met mn ex maakten we er een potje van. Dikke schulden ipv een spaarrekening.

Sinds ik mn huidige man heb leren kennen heeft hij mij geleerd beter om te gaan met geld en laten inzien hoeveel rust het geeft om iets achter de hand te hebben

Mijn ervaring is dat de eerste maanden even doorbijten is. Daarna zie je het bedrag groeien en groeien en dat geeft een heel goed gevoel.

18. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    hahaha!
    mocht je het echt moeilijk vinden, dan kun je het ook vastzetten in een spaardeposito, vanaf 1000 euro bijvoorbeeld een paar maanden of half jaar of jaar of paar jaar vastzetten en dan opnieuw kijken of je het nodig hebt.
    ik heb het meegekregen vanuit huis, maar ook perioden gehad dat ik geen geld had (toen ik net op mijzelf woonde bijvoorbeeld)

19. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Wij hebben spaargeld voor vakanties en voor als er iets vervangen moet worden en verder sparen we voor mijn dochter.

Ik hoef niet veel spaargeld te hebben, ik leef nu en ik kan het niet meenemen mijn graf in.

20. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Wij sparen voor nieuwe kozijnen (inmiddels besteld) een extra aflossing voor de hypotheek en voor de rest vh jaar kijken we wel wat we aan t huis gaan doen.

Deel Deze Pagina