Hangt er ook vanaf waar je woont.... Voor mijn kinderen zijn veel grote studentensteden prima met het OV te doen.
Ja dat kan maar niet elke studie is in elke stad te volgen en dan is er bv ook nog numerus fixus. Of bv dat decene bedrijfskundestudie de andere niet. Daarnaast krijgen kinderen in de stad van studie steeds meer een eigen leven dus wel zo leuk daar op een gegeven moment ook te gaan wonen.
Voor ons ook. HvA en UvA op 20 minuutjes reizen met OV van deur tot deur. Ik vermoed niet dat zoon uit huis zal gaan tegen die tijd en ons huis nog steeds als hotel Mama zal zien
Wij hebben 1 rekening voor eventuele studies, de andere is voor hen voor later . Dit krijgen ze mee als ze uit huis gaan als opstart kapitaal. Zeker geen lang leve de lol potjes. Beide staan op onze namen dus daar kunnen ze niet zomaar bij. Hiernaast krijgen ze ook nog hun rijbewijs van ons want dat is een papiertjes wat je behoort te hebben in mijn ogen.
Mijn man en ik kregen van thuis uit 0,0000 euro en ook geen cadeautjes ofzo dus wij willen dat graag anders voor de kinderen. Nu zijn wij van gedacht dat rijbewijs en studies betaald worden door ons MAAR dit is enkel van toepassing als ze hun best doen. Smijten ze er met hun klak heenw dan zal het over en uit zijn.
Geen idee, ik wilde niet op kamers, vreselijk Thuisgewoond tot mijn 22e en toen met mijn vriend (nu man) samen gaan wonen. Ik heb ook wel vriendinnen gehad die op hun 18e het huis uit gekickt werden, maar ze mogen van mij gewoon thuis blijven wonen (liever niet tot hun 35e haha, maar zolang ze studeren of sparen voor een eigen woning oid, why not)
Minimaal 12.500... liefst meer Voor dochter sparen we op een zilvervloot €50 in de maand. En hebben we een aparte rekening voor rijbewijs
Staan de rekeningen "voor later" op de naam van jullie kinderen? Wij hebben dat bewust niet gedaan omdat ze er dan met 18 recht op hebben
Hier staan ze op mijn naam, bewust. Ik heb €0 meegekregen en mensen om mij heen die op hun 18e beschikking kregen tot veel geld hebben het erdoor gejast. Ik wil mijn kinderen helpen, maar op mijn voorwaarden. Edit: mijn ouders hebben ons later vaak geholpen met geld en ons cadeaus gegeven als een droger etc. Daar heb ik in mijn ogen veel meer aan gehad dan in een keer een groot bedrag op een leeftijd dat je nog niet rekening houdt met de toekomst.
Sparen voor de kids: Wij sparen een bedrag op een aparte rekening maar die krijgen ze niet in bezit. Een deel daarvan komt op een rekening die ze wel mogen gebruiken. Daar krijgen ze dan zakgeld op en daar kunnen ze hun verjaardagsgeld en loon op storten. Het deel wat overblijft is voor een eventuele bijdrage aan studie of een leuk bedrag bij hun rondreis, woning of iets wat bij ze past. Wij kregen bij ons eerste huis een wasmachine, droger en koelkast van mijn ouders, bij het tweede huis hebben ze de stukadoor betaald. Bij het derde huis kregen we niks meer Dat was in zo’n dure periode echt heel fijn dus zo wil ik het ook graag doen (als dat tegen die tijd kan natuurlijk!)
Dat is inderdaad ook mijn insteek. Ik wil ze een serieus bedrag meegeven maar dat moet ook serieus gebruikt worden en ik wil graag bepalen wanneer ik denk dat dat moment is
Mag je dat omzeilen door met 17 jaar het hele bedrag over te boeken naar een rekening onder je eigen naam? Hier een rekening op onze naam maar ik wil het tzt nog even goed navragen zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Dan wil ik meteen voor de oudste een pin pin rekening aanvragen, en het zou mooi zijn als dat doorloopt in een hele eigen rekening.
Ik denk dat iedereen het anders doet. Ik spaar echt voor studie en rijbewijs. Drogers etc kan hij later zelf kopen vind ik.
Nee staat op onze naam. Ik wil het graag ook in overleg doen. Ik weet niet hoe ze op hun 18e in het leven staan en wil ze niet automatisch een klap geld meegeven.
Wij sparen alles gewoon op een grote hoop en dus niet op hun naam. Genoeg 18 jarigen die het geld er in een maand doorheen hebben gejaagd.
Ik hoop dat ze het gaan gebruiken voor het eigen geld deel bij het kopen van een huis, dat is eigenlijk wat wij voor ogen hebben. Mochten we het idee hebben dat ze het eerder nuttig nodig hebben krijgen ze het eerder uiteraard. Maar niet om op reis te gaan oid
Precies. Dat is ook onze insteek. Vind het ook prima als ze wel op reis gaan, maar daar kunnen ze dan voor werken.
1 rekening wel en de andere is eentje op onze naam maar daar gaan ze niet vanop de hoogte gebracht worden.